Kunnon mieskin pettää, jos tilaisuus tulisi!
Taas todistettua. Oltiin tyttöporukalla yökerhossa/hotellissa ja pidettiin hauskojen ukkomiesten kanssa hauska ilta tanssin ja jutustelun merkeissä. Mitään iskuyrityksiä ei siinä illalla tanssilattialla ollut, ei lähmimistä etc vain perushauskanpitoa, kuin kaveriporukassa. Kännipäissämme menimme n. aamu 04 poikien huoneeseen jatkoille ja kas kummaa, yhtäkkii olisi saanutkin jäädä viettämään yötä kimppakivaa ties mitä, pojat osoittivatkin kovasti seksuaalista kiinnostusta, yllätys yllätys;) Me pikkuvaimot, jotka emme todellakaan olleet lähteneet illanviettoon rivot mielessämme, kunhan markkinaarvot testattiin ja saatiin kunnon tanssittajat, olimme tyytyväisiä. Ne miehet olivat komeita, hyvintoimeentulevia, hauskoja, huuumorintajuisia, usean lapsen isiä, joilla samanikäiset lapset kuin meilläkin. He olivat kuin kopiot omista ihanista luotettavista miehistämme. Ja kuitenkin -jos flaksi käy, se on miehen alapää joka määrää, ei yläpää. Te kotona odottaneet vaimot voitte huokaista helpotuksesta, mitään ei tapahtunut ja se oli vain meidän fiksujen naisten aikaansaannosta, omaa avioliittoamme (ja myös teidän!) kunnioittaessamme. Oli hauskaa, se riitti, mutta kyllä tuli mieleen, miten helppoa pettäminen miehelle on (ja miksi se on?) Ja totuus on, että oma mieskin, se luotettava ja rakas, tilaisuuden ollen pettäisi. Ja sanon, että 99.9% jokainen mies pettäisi jos olisi hotellihuone,hemaisevat naiset ja vaimo kotona. Surullista, mutta totta:(
Kommentit (114)
palstailee ja osallistuu av-keskusteluun:D
veli palstailee täällä joskus:)
olet elänyt elämäsi sellaisessa maailmassa, missä jokainen panee kenen kanssa sattuu. Olet ehkä jäänyt pettämisestä katkeraksi ja alitajuntaisesti haluat, että kaikki muutkin pettää. Muuten koet, että pettämisen syy oli sinussa. Mutta jos kaikki miehet olisi häntäheikkejä niin se pettäminen olisikin ihan tavallista.
Minua on petetty ja minä olen pettänyt. Olen nähnyt sen maailman. Silti en usko, että kaikki pettää. Minun ei tarvitse erityisesti pitää huolta murusestani. Vapaus antaa vastuun. Kai sen ymmärrät. Et voi ketään pidätellä kyttäämällä ja epäilemällä. Et itsekään nähtävästi ole varma, mitä kykenet tekemään. Tästä illasta on enää pikku lipsahdus ensi kerralla sänkyyn, koska eihän se mitään kun kaikki pettää kuitenkin.
Olen jotenkin kamalan surullinen sinun puolesta, koska elät tuollaisessa maailmassa. Toivottavasti löydät joskus jotain sellaista elämääsi, ettei sinun tarvitse loppuelämääsi kärsisä siitä, että sinua on petetty ja testata naisellisuuttasi muiden miesten kanssa.
Toivottavasti saat joskus itsetuntosi vahvistumaan niin paljon, että et enää tarvitse tuollaista.
että otsikkoni oli provosoiva -enkä halua uskoa sitä edes omasta miehestäni. Aamulla oli kova krapula henkisesti, kun tajusin mitä olimme tehneet:( en ole koko avioliittomme aikana mennyt jatkoille huoneeseen tai edes viettänyt tällaista näin riehakasta aamuyöntunneille jatkuvaa iltaa.
Olin niin järkky humalassa, hauskaa seuraa ja hurttia huumoria, ettei mieleen tullut kyseenalaistaa jatkoille menoa millään lailla, ennenkuin tosiaan vihjailuita alkoi sadella. Silloin meille tytöille tuli kiire ottaa jalat alle ja otimme viileän asialinjan. Kunnon miehellä tarkoitan sitä, ulkoista olemusta joo, mutta myös käytöksellä, herrasmiemäisyydellä, ja tietäen, että kaikilla on sama toive illalle:hauskanpito ilman pettämisiä.
Jokainen tietää millaisia häntäheikit on ja että ne näkee kilometrin päähän. Puhuimme myös seksistä ja sen puutteesta, jolle me tytöt nauroimme silloin, mutta eihän se ole soveliasta tuohon aikaan ja tuossa seurassa. En mitenkään kersku tapahtuneella, kadun sitä enkä sitä miehelleni voi sanoa:( syvältähän toi on. Totean myös, että kännissä tulee tehtyä typeriä asioita ja siksi olenkin ollut viime vuosina enemmän tai vähemmän kuppiin syljeskelijä. Mutta hei, hyvää teki, hauskaa oli ja tulipa taas opittua jotakin. Minua on petetty joskus, ja kyllä itsekin olen pettänyt nuorempana, en mitenkään olen katkera eronnut tai eroamassa oleva. Enkä usko, että pojatkaan kotosalla aamunvietosta kertovat. Heillä oli oma syynsä olla hotellissa, se ei ole heille mitenkään joka viikonloppuista, kuten ei meillekään...:)
Mutta pitääkähän murusistanne hyvä huoli, ja meitä kunnon naisiakin on olemassa, jonka kanssa voi olla hauskaa ilman takaa-ajatuksia. Toivoisin, että oma miehenikin löytäisi jos sellainen tapahtuisi, tällaisen bilekaverin kuin minä;)
Hauskaa viikkoa kaikille!
Uskottomuuteen suhtaudutaan kriittisesti, mutta silti 70 prosentilla on sitä lähipiirissä.
Kuvitus: Jusa Hämäläinen
Kristiina Viitanen
Joka toinen pohjoiskarjalainen on ollut uskoton. Asia paljastui Karjalaisen verkkolehden nettikyselystä, johon vastasi 382 lukijaa.
Harvalla uskottomuus jää yhteen kertaan. Keskimäärin joka kymmenes pohjoiskarjalainen on ollut uskoton vain kerran elämässään. Miehistä kertalaakiin on tyytynyt lähes kuusi prosenttia vastaajista, kun naisista noin 16 prosentille yksi kerta riitti.
Muutaman kerran uskottomia on ollut lähes joka viides. Useasti uskottomia on ollut joka viides mies ja naisista noin 14 prosenttia.
Reilut neljä prosenttia elää rinnakkaissuhteessa eli jakaa itsensä säännöllisesti kahdelle. Rinnakkaissuhteet ovat kyselyn perusteella kaksi kertaa yleisempiä miehillä kuin naisilla.
Puutteet parisuhteessa
tavallisin syy
Kun uskottomuus on näin yleistä, mikä siihen sitten johtaa?
Kyselyn mukaan puutteet omassa parisuhteessa on merkittävin uskottomuuden syy. Kaksi viidestä vastaajasta on sitä mieltä.
Uskottomuuden syy on useimman mielestä kuitenkin monen tekijän summa. Enemmän kuin joka kymmenes on sitä mieltä, että oma kyvyttömyys sitoutua sekä yleinen moraalittomuus voivat johtaa uskottomuuteen siinä missä tilaisuuskin, joka voi tehdä varkaan.
Uskottomuus ei kuitenkaan tarkoita vain fyysistä toimenpidettä: taustalla voi olla myös rakastuminen.
Joka viides mies selittää vaihtelunhalun uskottomuutensa syyksi. Naisista vain viisi prosenttia lähtee vieraaseen petiin vaihtelun takia.
–? Miksi lukea vain yhtä kirjaa, kun on koko kirjasto käytettävissä, perustelee yksi mies uskottomuuttaan.
–?Kylmässä parisuhteessa eläminen ja kommunikaatiovaikeudet ajavat vieraille laitumille, selittää toinen mies.
Miehet jäävät kiinni
naisia herkemmin
Suurin osa onnistuu olemaan uskoton puolisonsa tietämättä. Miehet kärähtävät useammin kuin naiset. Miehistä kerran kiinnijääneitä on noin joka kolmas, kun naisista vain joka neljäs on jäänyt kiinni kerran. Miehistä 55 prosenttia ei ole kärähtänyt koskaan, ja naisista jopa 68 prosenttia on onnistunut samaan.
Mikä sitten on uskottomuutta? Suurimman osan mielestä vasta yhdyntä on oikeaa uskottomuutta. Naisista 28 prosenttia pitää myös suutelua pettämisenä, kun miehistä alle 22 prosenttia on sitä mieltä.
Myös ikä vaikuttaa suhtautumisessa suuteluun: 18–25-vuotiaista 55 prosenttia pitää suutelua pettämisenä, kun 46–55-vuotiaista vain 13 prosenttia on sitä mieltä.
–?Rakastunut suuteleminen on pahempaa kuin tunteeton pikapano; henkinen pettäminen pahempaa kuin fyysinen, perustelee eräs nainen.
–?Henkinen pettäminen on kaikista pahinta laatua. Vaikka mieheni menisi sänkyyn jonkun vieraan kanssa, ei se tuntuisi niin pahalta kuin se, että joku nainen saisi huomiota enemmän kuin minä, vaikka vain ystävänä, lisää toinen nainen.
Uskottomuuden yleisyydestä kertoo sekin, että 70 prosentilla on lähipiirissään uskottomuutta. Myös oman puolison uskottomuus on aika monelle tuttua. Kaksi viidestä miehestä tietää, että puoliso on ollut uskoton. Naisista lähes puolet on saanut selville puolison uskottomuuden.
Uskottomuuden paljastuminen tietää kriisiä ja pahaa oloa jokaiselle osapuolelle. Kuitenkin joka neljäs olisi valmis antamaan uskottomuuden anteeksi. Miehet ovat naisia hövelimpiä antamaan anteeksi. Reilut 40 prosenttia on sitä mieltä, että uskottomuuden voi ehkä antaa anteeksi.
Naisista 38 prosenttia ei antaisi anteeksi, ja miehistäkin reilut 26 prosenttia on ehdottomia.
Uskottomuus herättää mielipiteitä suuntaan jos toiseenkin. Osa sen tuomitsee jyrkästi, kun osa kyseenalaistaa koko yhteiskunnan ajatusmaailman ihmisen omistamisesta ja vain yhteen sitoutumisesta.
–?Uskollisuus on sitä, että haluaa toiselle hyvää ja antaa hänen olla se, mitä hän on, eikä yritä henkisesti tai ruumiillisesti ohjata toista ja yrittää omistaa, sanoo eräs nainen.
–?Ei pidä pettää kevein perustein, mutta joskus se auttaa näkemään, kannattaako vakituista suhdetta jatkaa, toteaa toinen nainen.
Yli puolet on sitä mieltä, että uskottomuudesta pitäisi kertoa vakipuolisolle. Toinen puoli on sitä mieltä, ettei kertominen kannata.
–?Kun on rehellinen, silloin on tulevaisuutta, perustelee eräs nainen kertomisen tärkeyttä.
–?Omaa oloa kertominen voisi helpottaa, mutta tieto lisää tuskaa eli parempi, ettei kerro, miettii toinen nainen.
–?Mitä sitä toisen mieltä pahoittamaan. Pelkkää seksiähän sitä vain haetaan, toteaa eräs mies.
– ?Uskottomuus on heikkojen ihmisten pakoa arjesta, kommentoi toinen mies.
Voi jopa parantaa
vakisuhdetta
Uskottomuuden seuraukset parisuhteeseen ovat moninaiset. Noin 42 prosentilla uskottomuus on johtanut eroon. Yhtä monella pettäminen ei ole vaikuttanut millään lailla vakisuhteeseen. Noin 16 prosentilla vieraassa sängyssä käyminen on parantanut vakituista suhdetta.
–?Se vei minulta kaiken. Se vei kaikilta kaiken. Pahimmalta tuntuu kohdata tuo tyhjä katse entiseltä puolisolta. Se, joka hän ennen oli, on kadonnut. Minä sen tuhosin, katuu eräs mies.
Kyselyyn vastanneista 45 prosenttia oli miehiä ja 55 prosenttia naisia. Valtaosa vastaajista oli 26–55-vuotiaita.
Jatkuu seuraavalla sivulla.
että kaikki mieht eivät käy yökerhoissa!!!
sun otantas ja oletus on että kaikki yökerhossa käyneet pettää!! En minäkään viime viikonloppuna aloittanut minkäänlaista vonkaamista tms. kun olin kaverin mökillä....ja isäntä sammu. Olisi voinut tehdä vaikka mitä ja ei ollut siitä kiinni etteikö olisi ollut sexy nainen. Se on sitä itsetuntoa ja kunnon kaveruutta sekä luottamusta!!! Tosin koskaan en ole pettänyt vaikka ollut monenlaisia suhteita...olen myös isä.
M36
Jos ravintolassa hillumassa ollut ukkomiesporukka olisi ollut valmis kimppakivaan, niin mikä ihmeen johtopäätös se sellainen on, että kaikki ukkomiehet pettäisivät jos vain tilaisuus tulisi?
Ensinnäkään kaikki ukkomiehet eivät hillut hotelleissa ukkoporukassa, ja kaikki muu onkin sitten ap:nkin hyväksyttävä tosiasioiksi. Muutama mies ei = kaikki ukkomiehet :D
baareissa hilluvat pikkutunneille asti ne jotka ovat jotenkin tyytymättömiä omaan suhteeseensa tai itseensä. Pitää saada ihailua joltakulta muulta. Vedetään alkoholia koko ilta ja lopulta löydetään itsensä jatkoilta.
Kuka kunnollinen mies / nainen hengailee valomerkin jäleen jossain muualla kuin kotona?
Itselleni tuntuisi pettämiseltä se että aryyppäisin jonkun hotellihuoneessa selvittelemässä omaa markkinaarvoa.
Meidän perheessä ei harrasteta pikkutunneille asti dokaamista eikä hotelliöitä yksin.
Nautimme ystävien seurasta käymällä syömässä ulkona ym. tapahtumissa ja ystävät tulevat meille iltaa istumaan. Tiedän kyllä että kaikki perheenisät eivät ole uskollisia (pienellä paikkakunnalla kun asutaan niin kuulee) mutta en lähtisi yleistämään.
Ja teoriassa onhan se mahdollista että juuri minäkin pettäisin jos vetäisin koko illan viinaa. Minä vaan en altista itseäni sellaisille tilanteille kuten ei moni muukaan tervejärkinen joka arvostaa perhettään ja puolisoaan.
Miksi pitää mennä testaamaan markkina arvoa jos on jo parisuhteessa ja vanhemmaksi ryhtynyt? Vaikka en olisikaan tyytyväinen omaan parisuhteeseen en siltikään välittäs mennä baariin testaamaan jotain markkina arvoani. Arvoni ovat jossain ihan muualla.
Ap on nykyajan hölmö, joka lukee tutkimuksia täysin suodattamatta. Tuollaisten täytyy testata markkina-arvoaan, kun ei siinä elämässä mitään muutakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Taas todistettua. Oltiin tyttöporukalla yökerhossa/hotellissa ja pidettiin hauskojen ukkomiesten kanssa hauska ilta tanssin ja jutustelun merkeissä. Mitään iskuyrityksiä ei siinä illalla tanssilattialla ollut, ei lähmimistä etc vain perushauskanpitoa, kuin kaveriporukassa. Kännipäissämme menimme n. aamu 04 poikien huoneeseen jatkoille ja kas kummaa, yhtäkkii olisi saanutkin jäädä viettämään yötä kimppakivaa ties mitä, pojat osoittivatkin kovasti seksuaalista kiinnostusta, yllätys yllätys;) Me pikkuvaimot, jotka emme todellakaan olleet lähteneet illanviettoon rivot mielessämme, kunhan markkinaarvot testattiin ja saatiin kunnon tanssittajat, olimme tyytyväisiä. Ne miehet olivat komeita, hyvintoimeentulevia, hauskoja, huuumorintajuisia, usean lapsen isiä, joilla samanikäiset lapset kuin meilläkin. He olivat kuin kopiot omista ihanista luotettavista miehistämme. Ja kuitenkin -jos flaksi käy, se on miehen alapää joka määrää, ei yläpää. Te kotona odottaneet vaimot voitte huokaista helpotuksesta, mitään ei tapahtunut ja se oli vain meidän fiksujen naisten aikaansaannosta, omaa avioliittoamme (ja myös teidän!) kunnioittaessamme. Oli hauskaa, se riitti, mutta kyllä tuli mieleen, miten helppoa pettäminen miehelle on (ja miksi se on?) Ja totuus on, että oma mieskin, se luotettava ja rakas, tilaisuuden ollen pettäisi. Ja sanon, että 99.9% jokainen mies pettäisi jos olisi hotellihuone,hemaisevat naiset ja vaimo kotona. Surullista, mutta totta:(
Lähtökohtaisesti inhoan yli kaiken tuollaista rahvaanomaista "perushauskanpitoa".
Yllätysyllätys, kun aloituksen kuvaamassa tilanteessa tulee seksiehdotuksia.
Myönnän, että humalan tietyssä vaiheessa minunkin aivotoimintani siirtyy kikkelinpäähän.
Jahas, tällainen vanha (keski-ikäinen) miesvihaketju piti tänään nostaa. Eikö nää trollit enää jaksa kirjoitella uusia...
Niin, ja naisethan eivät koskaan petä. Varsinkaan keski-ikäiset naiset joitten miehille on tullut mahaa, lähtenyt hiukset, ja tullut vähän erektio ongelmia.
Kuin petolinnut raadon kimpussa olivat tuollaiset silloin kun olin komeahko 20v.
Mieheni ei ole onneksi niin umpitampio, että menisi ensinnäkään pikkujouluista muualle kuin kotiin yöksi (mikä järki?) ja en pysty mitenkään uskomaan että pettäisi. Ollaan molemmat jätä ennen kuin petät -koulukuntaa, kun ollaan saatu aiemmissa suhteissa molemmat osamme pettämisestä.
Naiset, ette voi tietää mutta vakuutatte miestenne olevan täysin uskolliset. Mikropenismiehet saattaa olla koska eivät uskalla. Pitää olla myös vähän viehättävä. Se voi tapahtua missä vaan, ei baari-iltana tai hotellissa.
Jaa. Mun miehellä on kovat menohalut, enkä yllättyisi jos panisi jotain toista. Vielä ei ole, mutta kyllä se päivä vielä tulee.
Mutta sitten tämä liitto olikin siinä. Pettäjä saa monoa saman tien.
Uskon lujasti että useimmat miehet ja naiset pettävät jossain tilanteessa. Itsekin olen niin tehnyt. Olen nainen, enkä käytä alkoholia enkä käy baareissa.
Vierailija kirjoitti:
minusta nämä "kaikki pettää" jutut ovat kateellisten ja pettyneiden naisten provoilua.
Se on kyllä totta että joidenkin naisten on todella vaikea löytää uskollista miestä itselleen.
paikalliseen yökerhoon ja varaa niiden kanssa huoneen sieltä. Tahtoo jatkoille jonkun tyrkyn ja panee sitä. Sitten palstamamma huutaa, että jokainen mies pettää. Niin teki hänen superhyvä kunnonmiehensäkin, kenestä ei olisi ikinä uskonut.
Hassua kun en itse tunne yhtään miestä, kenen pitäisi mennä vielä perheellisenä kavereiden kanssa hotelliin yöksi ja bilettämään. Ja minä tiedän montakin vaimolleen uskollista miestä.
Tässä tuli se mitä itsekin olin tulossa vastaamaan ap:lle. Uskon että nämä ap:n kohtaamat tyypit ovat niitä tapapettäjiä jotka ovat pettäneet ennenkin ja tulevat pettämään myös jatkossa.
Vain luopuminen liskoaivoisesta, libidovetoisesta tietoisuudentilasta voi ihminen kehittyä rakkudelliseksi ja luotettavaksi yksilöksi. Tähän saakka jokainen on pelkkä ihmisen irvikuva ja saasta.
Mä tapasin kuntosalilla miehen joka petti sittemmin vaimoaan kanssani, miksi se baari olisi ainoa paikka tavata kiinnostavia ihmisiä? Kaikki miehet eivät petä, sanoisin et 70-80% pettää jos tulee mahdollisuus eikä tarvitse pelätä kiinnijäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vain luopuminen liskoaivoisesta, libidovetoisesta tietoisuudentilasta voi ihminen kehittyä rakkudelliseksi ja luotettavaksi yksilöksi. Tähän saakka jokainen on pelkkä ihmisen irvikuva ja saasta.
Niin totta!
❤️❤️❤️❤️❤️
Miten AP päättelee, että miehet oikeasti olisivat panneet? Jos AP tyrkyttää testatakseen markkina-arvoaan, niin miehet eivät siis voi testata omaa markkina-arvoaan kyselemällä kimppakivaa? Mitenkähän todennäköisenä he sitä vaihtoehtoa pitivät? Jos joku oikeasti haluaa vain panna niin ehkä aloitus olisi joku muu, esim. lähentely, pussailu ja niin edelleen. Todennäköisyydet saada on varmasti suuremmat kuin kysyä yleisesti isolta porukalta, että jospa pantaisi koko sakki?
Jos AP ja kaverit ovat olleet tyrkyllä eikä mikään vika ulkonäössä, niin en ihmettele, jos miehet haluaisivat panna, sehän on ihan tervettä eihän naimisiin meno sokeaksi ja haluttomaksi tee! Jos hyvännäköisiä flirtti-miehiä pyörisi ympärillä, niin varmasti minäkin haluaisin panna. On vain eri asia, miten sitten toimii. Minusta tässä tilanteessa ei ollut kunnon naisia eikä miehiä. Vai mitä miehesi sanoi, kun kerroit markkina-arvosi testaamisesta ja jatkoista miesten kanssa? Että hienoa,kun olisi kelvannut ja hän itsekin testailee, kun baareihin pääsee?Ise olen varma, että mieheni ei ole pettänyt, mutta varmasti on monia naisia halunnut. En pidä uskottomuutta isona riskinä, mutta tokihan on mahdollista, että mies ihastuisi johonkin toiseen tai jos vaikka tulisi joku kamala riita, niin eihän yhdenillan juttukaan ihan mahdotonta ole. Lähtökohtana kuitenkin luottamus!