Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan kokoon vaikuttaa?

Vierailija
16.05.2011 |

Siis raskaana ollessa. Jos syön vain hyvin ja terveellisesti tuleeko vauvastani pienempi kuin makeaa ja roskaruokaa mässäilemällä?

Eihän lihavien vauvat ole aina isoja eikä laihojen pieniä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin mieheni. Ja olemme näin aikuisenakin melko pienikokoisia ja siroja.

Vauvojen iso koko johtuu siis vain omista syömisistäni ja juomisistani ja siitä, että minulla on ollut raskausdiabetes, tosin onneksi vain lievänä.

niin omalla syömisellä ja juomisella voi vaikuttaa syntyvän vauvan painoon. Esikoista odottaessani raskausdiabetestani ei todettu ja söin suklaata, jäätelöä jne. todella paljon raskauasaikana. Esikoinen painoi syntyessään yli 4,5 kg. Toisessa ja kolmeannessa raskaudessa olin sitten sokerirasituskokeessa, jossa todettiin kohonnut paastoarvo molemmilla kerroilla. Pidin loppuraskauden ajan tiukasti kiinni ruokavaliosta, ja sekä toinen että kolmas lapsi painoivat vain noin 4 kg. Kaikki lapset ovat olleet samaa sukupuolta ja syntyneet suunnilleen saman raskauden kestoajan jälkeen. Nyt tässä neljännessä raskaudessa minulla oli taas sokerirasituskokeessa paastoarvo koholla, joten pidän jälleen huolta ruokavaliosta. Olen varma, että vauvasta ei tälläkään kertaa tule yhtä isoa kuin esikoisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi