vitamiini-gallup; syötkö jottakin vitamiinia, jos syöt mitä ?
Itse olen ollut aika huono vitamiinin syöjä, mutta raskauden aikana olen kyllä tunnollisesti syönyt rauta-tabletteja... sitten ostin D-vitamiina ja vielä kalkkiakin, koska en käytä kovinkaan paljoa maitotuoteita. Mitä mieltä olet " Lady-vita" - vitamiinista, saako siitä esim riittävästi rautaa ja minkä hintainen mahtaa olla. Nyt vedän 3 eri purkista noita ja ajattelin, että pääsisihän sitä helpommallakin, jos esim ostaisi vaikka tota Lady-vitaa ?
Kommentit (30)
Söin raskaudena alussa Multitabs 2 + -tabletteja, mutta vaihdoin ne Lady Vitaan kun aloin kärsiä levottomista jaloista ja vähän krampeistakin. Lady vitalla levottomien jalkojen tunne hävisi täydellisesti ja muutenkin olo on ollut hyvä.
Paitsi että hemoglobiinia en ole onnistunut nostamaan yli sadan oikein millään. Uskon, että nykyisessä tasossaan saan sen pysymään Kreuterblutsaft-nimisellä " rautamehulla" , jota saa luontaistuotekaupoista. Se on hyvän makuista, ei aiheuta vatsavaivoja ja rauta on siinä hyvin imeytyvässä muodossa. Ongelmana on vain kova hinta. Tämän lisäksi popsin vielä rautatabletteja, joista ehkä parhaita ovat Spartocin-nimiset, olen syönyt myös Retaferia ja Obsidania, mikään ei vain tunnu imeytyvän.
Juu, sitten on vielä ne kilpirauhaslääkkeet eli kyllä täälläkin popsittavaa riittää. Varsinkin kuin osaan noista rautavalmisteista joutuu vielä ottamaan ummetuslääkettä samalla...
Mutta lady vitaa siis suosittelen.
Neiti_J rv 34+2
Krautensaftblant-mehua (en oo ihan varma, kirjoitetaanko se noin), mutta sitä saa ainakin luontaistuotekaupasta, apteekista en tiedä. Se nostaa hemppaa hyvin, mutta saa olla vähän väliä ostamassa lisää, kun se loppuu niin nopeesti.
Eikö Lady-vitaa pidä ottaa 3 tablettia päivässä ? On siinäkin muistaminen. Ois kiva kun olis yksi tabu, minkä muistais ottaa.
Mä en ollu perehtynyt yhtään tohon multitabs 2- vitamiiniin. Tarvii varmaan kokeilla sitä. Kiitti kaikille vastanneille.
jos ostan Lady Vitaa, tarvitsenko lisäksi d-vitamiinia ja rautaa vai onko siinä tarpeeksi? Yritin lukea teidän viesteistä vastausta, mutta kun on niin huono olo, että ei jaksa keskittyä..
niin vaihdoin tuohon ladyvitaan kun sitä on helpompi niellä...
Olisi minustakin mukava tietää tarvitseeko tuon ladyvita plussan lisäksi muita vitamiineja.
t: marenda ja papunen rv 4+2
[color=green]multivitaa (tässä ei aata), c-vitskua, rautaa (spartocin), kalkkia johon lisätty D, foolihappoa ja maitohappobakteerikapseleita (1/pvä), eli näitä päivittäin jaettuna aamulle ja illalle.
lisäksi muutaman kerran viikossa omegaa. [/color]
Luulin sen olevan suosittuakin odottajien keskuudessa.
Ja sitten E-Epaa
- maitohappobakteereja
- Multivita
- Kräuterblutsaft aina kun muistan
- kalkki+D-tabletteja
- kalaöljykapseleita
Möllerin perus Omega-kapseleissa ei ole mitään lisättyjä vitamiineja, paitsi minimaalisen vähän E-vitamiinia säilöntäaineena. Ei mitään riskiä saada yliannostusta.
Syömistäni kalkkitabuista ja Multivitasta yhteensä saan päivän suositusmäärän D-vitamiinia.
Kommentoin minäkin sulle [color=blue]Sanni25[/color], että kalaöljyjä on todella monenlaisia ja pointti onkin valita juuri sellaista, johon EI ole lisätty mitään vitamiineja, kuten tuo Omega-3 Forte. Möllerin kalaöljyihin on kaikkiin lisätty jotain vitamiineja, joten niitä ei kannata käyttää.
Ja esimerkiksi Multitabs 2+ -vitamiineissa on sekä rautaa että kalsiumia ja kalsium heikentää raudan imeytymistä, joten on erittäin todennäköistä, että tarvitsee myös erikseen jonkun rautavalmisteen. Otan vitamiinit aamulla ja raudan illalla. Illalla en syö myöskään mitään maitotuotteita pari tuntia ennen mehun lipittämistä.
Listastani oli vielä unohtunut tuo Magnesium 350, popsin sitä, kun jalat alussa kramppasivat aika pahasti. Magnesium + reilusti vettä on pitänyt krampit loitolla.