Ero: haluaisin muuttaa toiselle paikkakunnalle, mies väittää että ei ole oikeutta. Tietääkö kukaan?
Olemme siis eroamassa, yksi lapsi 3,5v. Olemme muuttaneet miehen kotiseudulle ennen lapsen syntymää. Nyt kun ero tuli, en haluaisi jäädä tänne vaan palata sinne missä on omat sukulaiset ym. Täällä minulla ei ole mitään.
Eron syynä jatkuva henkinen väkivalta, alistaminen, hirveitä riitoja toituvasti lapsen nähden :((( Nyt kuvioihin tullut lievää väkivaltaa ja riidat ja raivoaminen pahentuneet rajusti.Pelkään miestäni ja olen varma että hän pahoinpitelee minut seuraavissa riidoissa ja varsinkin nyt kun hän tietää muutto aikestani. Kauhe tilanne.
Siis mies uhkaa että jos yritän muuttaa lapsen kanssa poliisit tulee perässä. Ja uhkaa pitkittää kaikilla keinoilla oikeuden päätöstä.
Olen ihan loppu.
Kommentit (59)
Pysyisit siellä työpaikassasi, vaalisit lapsesi elämää, päivähoitoa, sukulaissuhteita jne. ja sopisit asiat asiallisesti sen miehesi kanssa. Sen sijaan että säntäät vauhkona jäniksenä pitkin Suomea, jättäydyt työttömäksi ja mullistat lapsen koko elämän - pantuasi tämän ensin kuuntelemaan hysteerisiä riitoja.
ja mieti mitä kirjoittelet. Turpii vaan ja onnea?...
en usko että antaisi elää rauhassa. Ja miksi kaiken tämän helvetin jälkeen antain miehen vielä päättää missä asun. Miehellä pieni suku. Siellä minne muuttaisimme on rakastavaa perhettä, saman ikäinen serkku... Työttömänä en kauan olisi, ja rahaa on sen verran että pari kk ilman tuloja ei tuota ongelmia.
Saadakseen mustamaalattua sen miehensä.
Mikäänhän ei ole estänyt häntä hakemasta jo ajat sitten. Aikuisesti niin, että hankkii oman asunnon ja järjestää sen elämänsä siellä missä lapsenkin elämä on.
Mutta ei. Ap järjestää kohtauksia, meuhkaa ja kantelee ja solvaa - ja ihan jo diagnosoikin.
Ette voi olla niin tyhmiä, että uskotte tuon kaiken!
varsinkin jos mies on terveyden ja sairauden rajamailla. Teet viisaasti kun hakeudut turvaverkon ulottuville.
sitten ovat muuta kuin rakastavaa sukua? Nytkin käyttäytyvät asiallisesti, vaikka kärhämöit miehesi kanssa.
Ja lapsellasi on oikeus isäänsä.
Ja sen asuinpaikan olet ihan itse valinnut aikoinaan.
sitten ovat muuta kuin rakastavaa sukua? Nytkin käyttäytyvät asiallisesti, vaikka kärhämöit miehesi kanssa.
Ja lapsellasi on oikeus isäänsä.
Ja sen asuinpaikan olet ihan itse valinnut aikoinaan.
Jos sinun mielestäsi on hauskaa morkata ap:ta, niin olet vitun tyhmä. Aivan sama, valehteleeko ap jostain vai ei, mitä se sua liikuttaa? Jos ap taas on oikesti avun tarpeessa, niin tuollainen turha länkytys ei auta mitään eikä ketään. Pää kiinni painajainen.
ja ajattelen sitä 3,5-vuotiasta lasta, joka tuossa kaaoksessa nyt räpeltää.
vaan tee järjestelyjä hiljaa itseksesi ja toteuta ne sitten, kun olet valmis.
muutamia jotka elää pelossa ja väkivallan uhrina parisuhteessa ja ovat katkeria ja vihaisia kun joku uskaltaa pyrkiä pois tuollaisesta suhteesta.
Ap voimia sinulle ja suosittelen kyllä pikaista poistumista tuollaisen miehen läheisyydestä-
henkisen väkivallan määrä on kyllä valtava. On kyllä vääntänyt käsistä että olen mustelmilla, huitonut nyrkillä, uhannut heittää painavilla tavaroilla ja nauraa ja irvistelee kun säikähdän ja alan itkemään. Jos puhun näistä ,ei myönnä mitään vaan väittää että liioittelen = yritän mustamaalata häntä että saisin lapsen. Ja kaikka tämä lapsen ollessa samassa huoneessa, usein aivan vierelläni.
Mies saa masennus kohtauksia jolloin saattaa maata vlopun sängyssä käymättä pesulla ja lähes syömättä. Välillä ärhentelee meille. Kuulostaako kivalta ja tasapainoiselta??? Ja siis itse ei näe käytöstää mitenkään vääräksi. Syyttää käytöksestään minua. On iso ja voimakas rakenteinen. Mitään en mahda jos päättää hakata.
sinne missä sinun on hyvä olla. Lapset tottuvat pian. Kun sinun on hyvä olla myös lapsen on hyvä olla. Lapsi vielä niin pieni ettei kaveritkaan ole vielä niin tärkeitä
Lukematta muita vastauksia niin neuvoisin sinua pikimmiten ottamaan yhteyttä sen paikkakunnan mihin olet muuttamass vuokra-asunnon tarjoajiin ja selittämään tilanteen, toivottavasti saisit sen pian, sitten vain alat soittelemaan tutuille jne.. että tarvitset muuttoapua. Miehelle ei olisi kannattanut kertoa muutto aikeista jos mukana on väkivaltaa, sillä se saa miehen varmasti tekemään jotain ns.pahempaa ja käyttäytymään juuri kuvailemallasi tavalla ja uhkailemalla. Mutta kannattaa olla muuttoon asti ihan hissuksiin tai sitten mennä jonkun kaverin luo siihen asti kunnes saat omat asunnon. Mies ei pysty sinua estämään muuttamasta. Hyvän päätöksen olet erosta tehnyt, tsemppiä sinulle.
Ap saa muuttaa mihin haluaa ja ottaa lapsen mukaansa. Lapsella on kuitenkin oikeus isäänsä, joten tapaamisista pitää sopia.
Sinä tietysti saat muuttaa mihin haluat, mutta jos yhteishuoltajuus niin sinä et voi yksin päättää lapsen muutosta. i]
Pysyisit siellä työpaikassasi, vaalisit lapsesi elämää, päivähoitoa, sukulaissuhteita jne. ja sopisit asiat asiallisesti sen miehesi kanssa. Sen sijaan että säntäät vauhkona jäniksenä pitkin Suomea, jättäydyt työttömäksi ja mullistat lapsen koko elämän - pantuasi tämän ensin kuuntelemaan hysteerisiä riitoja.
Jos sä haluat olla ukkosi nyrkkeilysäkkinä, ihan vapaasti.Älä kuitenkaan oleta, että muutkin naiset ovat siihen valmiita.
Se on kaikki ap:n päänsisäistä fantasiaa - joka on sopivasti alkanut syntyä eron yhteydessä...
eroon tuttavan avioeroa ja sen työstöä.
Siinä ex-vaimo ei leimaa miestään pahoinpitelijäksi, vaan juopoksi. Systemaattisesti joka käänteessä toi tämän kaikilta muilta salassapysyneen piirteen esille.
Kinasi ja riiteli tappiin asti lapsen tapaamisoikeuksista jne.
Kuitenkin tänä aikana lapsi on selvästi voinut aiempaa huonommin sen äitinsä kanssa. Äiti pitää tiukkaa liekaa ja takertuu, koulussa saa käydä, mutta kavereita ei ole jne.
Ex-mies on löytänyt uuden puolison, menestyy työssään, on ihan yhtä mukava ja tasapainoisen tuntuinen kuin aina ennenkin.
Tämä ex-vaimo räpeltää kummallisissa pätkätyösuhteissa, jotka aina loppuvat ja miljoona tekosyytä työttömyydelle löytyy.
Ja aina se ex-mies on paha.
Minusta tämä ap puhuu tismalleen samoin, oikein kellot soi kun luin noita juttuja! Ap "hakee hädissään turvaa" sieltä sun täältä = levittää pahantahtoisia juttuja miehestään joka paikkaan... Ap on niin kovin peloissaan jne. jne.
Ja kas - kaikki ongelmat on ratkaistu, jahka ap saa vain erotettua lapsen isästään ja ap saa muuttaa niinkuin haluaa.
eroon tuttavan avioeroa ja sen työstöä. Siinä ex-vaimo ei leimaa miestään pahoinpitelijäksi, vaan juopoksi. Systemaattisesti joka käänteessä toi tämän kaikilta muilta salassapysyneen piirteen esille. Kinasi ja riiteli tappiin asti lapsen tapaamisoikeuksista jne. Kuitenkin tänä aikana lapsi on selvästi voinut aiempaa huonommin sen äitinsä kanssa. Äiti pitää tiukkaa liekaa ja takertuu, koulussa saa käydä, mutta kavereita ei ole jne. Ex-mies on löytänyt uuden puolison, menestyy työssään, on ihan yhtä mukava ja tasapainoisen tuntuinen kuin aina ennenkin. Tämä ex-vaimo räpeltää kummallisissa pätkätyösuhteissa, jotka aina loppuvat ja miljoona tekosyytä työttömyydelle löytyy. Ja aina se ex-mies on paha. Minusta tämä ap puhuu tismalleen samoin, oikein kellot soi kun luin noita juttuja! Ap "hakee hädissään turvaa" sieltä sun täältä = levittää pahantahtoisia juttuja miehestään joka paikkaan... Ap on niin kovin peloissaan jne. jne. Ja kas - kaikki ongelmat on ratkaistu, jahka ap saa vain erotettua lapsen isästään ja ap saa muuttaa niinkuin haluaa.
Olen itse ollut ihan samassa tilantesa kun ap. Hienoa, jos sun mielestä väkivaltaiset miehet on urbaanilegendaa.
ja jos tietää yhtään mitään. Lähihuoltajuuden vaatiminen on miehen ainoa keino estää (oikeasti tässä tapauksessa lähinnä hidastaa) lapsen muutto.
Oikeuden päätökseen menee kuukausia.