Tytär häpeää kotia, eikä kehtaa tuoda poikaystävää näytille. Mikä neuvoksi?
Asumme 6 henkeä pienessä kaksikerroksisessa rivitalossa, ja ahdastahan täällä on ja sisutus on mitä sattuu. Siistiä meillä täällä on kuitekin! Nyt ongelmana se, että tyttö ei uskalla tuoda poikaystävää meillä. Olen muualla poikaystävää tavannut ja hän vaikuttaa todella mukavalta, mutta tyttöä häiritsee että poika asuu hienossa talossa ja meillä vähän no, raihnaisempaa.
Mikä siis neuvoksi, miten saan tytön uskomaan että turhaan häpeät? Vai olenko minä väärässä? Tytöllä on siis ikää jo 17 vuotta, ja tämä asia tuntuu tosissaan häiritsevän häntä. :/
Kommentit (23)
iso talo kuin pojallakin, todennäköisesti tyttäresi häpeäisi jotain muuta, vanhempiaan, sisaruksiaan, sitä että teitä on niin monta tms. Se oman perheen häpeäminen vain kuuluu tuohon ikään, kyllä te muutaman vuoden päästä nauratte yhdessä tällekin jutulle. Ja joku tuolla kirjoitteli, että poika voi jättää tyttäresi koska teillä on niin pieni talo. Jos sitä varten jättää niin eipä ole se suhde kovin vahvalla pohjalla. Kyllä se häpeän tunne katoaa ajan myötä ja tuo sitten sen pojankin teille, jos vielä yhdessä ovat, tuon ikäisten seurustelusuhteet kun ei yleensä kovin kestäviä ole.
mutta pakko se vaan oli jossain välissä tuoda poikaystävä näytille. Äitini on aika erikoinen tyyppi eikä edes tajunnut koskaa tuota normaalia häpeää. Mutta jotenkin itse toivoisin, että lapseni ei tarvitsisi kokea samaa. Tärkeää minusta on kuitenkin että ymmärtäisi lapsen tunnetta, vaikka ei kotiaan voi alkaa muuttamaan.