Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsoiko joku eilen SOVITUS-elokuvan?

Vierailija
15.05.2011 |

Miten lopussa kävi?

Mulla ei boksi ollut nauhoittanut ihan kaikkea, ehkä noin 20-25 minsaa puuttui lopusta.

Youtubesta löisin elokuvan lopun (n.7min), jossa vanha Briony kertoo jollekkin haastattelijalle kirjastaan.

Itse näin elokuvaa siihen asti, kun sairaanhoitaja Briony käy siskonsa luona kertomassa, että tietää oikean "raiskaajan".

Mitä tämän kohtauksen jälkeen tapahtui ennen loppua? Laskeskelin, että noin 5-10 minsaa jäi kaiken kaikkiaan näkemättä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2-

Vierailija
2/6 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahdin Robbien armeijaan päätymisen jälkeen, heräsin näkemään hiukan aikuistuneen Brionyn sairaanhoitajana, jutteli jonkun sotilaan (Luc?) kanssa ranskaksi. Ja taas nukkumatti saapui...

Kaatuiko Robbie sodassa?

Samoin tuo ihan loppu olis kiva tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen nähnyt aikaisemmin. Ihana leffa muuten, joskin tosi surullinen.

En muista tarkkaan lopun tapahtumia, mutta siinä käy kuitenkin ilmi, että se kundi (mikä nimensä nyt olikaan) kuoli johonkin tautiin rintamalla ja sitten se tyttö kuoli pommisuojassa, kun siellä alkoi jostain syystä tulvia. Joka tapauksessa kuolivat siis molemmat ennen kuin pääsivät takaisin yhteen, eli tämä kohtaus jossa Bryony(?) menee tunnustamaan asian, on hänen itse keksimänsä.

Se "Sovitus" on sitten ikäänkuin tämä tarina jonka hän on kirjoittanut jälkeenpäin, jossa rakastavaiset siis palasivat yhteen, vaikka oikeasti näin ei tapahtunutkaan.

Vierailija
4/6 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolivat sodassa, Robbie verenmyrkytykseen ennen evakuoimista ja Cee muutamaa kuukautta myöhemmin pommisuojassa Lontoossa.

Kohtaus, jossa Briony tapaa Ceen ja Robbien Ceen luona sodan aikana on hänen vanhana kirjoittamastaan, viimeisestä kirjasta. Sitä ei siis tapahtunut "oikeasti", vaan hän kuvitteli sen, niinkuin oli lapsena kuvitellut asioita, joita ei vielä ymmärtänyt. Hän halusi antaa heille "onnellisen lopun".

Ceen ja Robbien kaikki kottelemukset kestävä rakkaus sen sijaan oli totta.

Vanha Briony sanoi jotakin tolkuuttoman viisasta elokuvan viimeisessä kohtauksessa. Kiitos Youtube-vinkistä, täytyy katsoa se. Ja varmaan myös lukea McEwanin romaani. Leffa oli minusta todella hieno.

Vierailija
5/6 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla jäi taas alusta näkemättä mitä siinä tapahtui. näin siitä kirjaston rakastelukohtauksesta eteenpäin. se pikkutyttö oli hirveän ärsyttävä ja sehän oli valehtelija?

valehteli että tuo poika oli raiskaaja?

Vierailija
6/6 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi