Korjatkaa tyhmät ajatukseni. Katumuspilleristä ja abortista.
Kun teetin abortin, jota kadun, niin ei ollut mitään katumispilleriä ja p-pilleritkään eivät vielä olleet yleisessä käytössä.
Kuuluvatko katumispillerit lähinnä yhdenillan pillerittömiin ja kondomittomiin juttuihin, jonka jälkeen voi ottaa katumuspillerin, jos kaduttaa ja haluaa ja tuntuu siltä, että nyt tulin raskaaksi (=????) Jos sikiö on jo 1-2 kuukauden ikäinen kun ottaa katumispillerin, niin abortti ei varmaan todellakaan ole kivaa... ja sen tekeminen kotona yksin tuntuu todella epämiellyttävältä ja pahalta - ja luultavasti vielä jotenkin "salassa". Tuntuu todellakin lapsenmurhatilanteelta.
Jos ottaa katumuspillerin heti seksi-illan jälkeen varmuuden vuoksi, niin ei ole edes kokenut mitään raskautta, jota voisi katua. Moni nainen tuntee kuitenkin raskautensa jo melko pian ennen kuin edes ensimmäiset kuukautiset ovat jääneet pois. Mutta nythän kuukausikiertoa häiriköidään esim. jatkuvalla liialla laihduttamisella, liiallisella laihuudella ja p-pillereiden jatkuvalla käytöllä jo teinivuosista, joten oman kehon tunteminen voi nykyaikana olla erilaista kuin joku vuosikymmen sitten. Vai mitä sanotte - erehdynkö?
Näistä nykyajan kokemuksista haluaisin kuulla! Tulkaa kommentoimaan ja kertomaan kokemuksistanne blogiin osoite:
abortti.blogspot.com
Kommentit (12)
Katumuspilleri on abortti, jos ei sitä ota heti vähintään 48 tunnin sisällä mielellään mahdollisimman pian..eli tuplavähintään 24 tunnin sisällä yhdynnän tapahtumisesta.
Muuten se on abortti ja aborttia en ainakaan itse kannata. Se tuntuu ikävältä ajatuksena. Silloin, jos sille mallille on mennyt, että lapsi on tulossa on jo aika ottaa vastuu tekemisestään eikä paeta. Jos todella tuntee ettei pysty äidiksi eikä ole hyvää isähahmoa onhan parempi vaikka luovuttaa elävä lapsi hyvään perheeseen, kuin repiä elävä olento kuolleena pois kohdusta.
Sitten kun maailma on niin uskonnollinen niin täytyy vähän tuota myös uskontoa mukaan. Sitä en ymmärrä miksi esim. kristinuskoiset kauheana vainoavat abortin tehneitä syntisiä. Kyllä nykyajan kristinuskosta on anteeksiannon esimerkki ihmiset hyvin kaukana. Jos siis ajattele abortin tehneenä asemaasi Jumalan edessä, oletpa kuka tahansa. Jumala kuulee huokauksesi ja antaa sinulle anteeksi, jos niin tahdot. Näinhän sen pitäisi kristinuskossa mennä, mutta meneekö ?
Itse olen hyvin irtautunut jo kristinusko nimikkeestä ajan saatossa. Enkä ole enää oikein kelkassa mukana ihan täysillä. Yritän parhaani mukaan myös olla erossa kaikista uskonnollista nimikkeistä kunnioittaen silti elämän erilaisuutta :) Mielestäni teemme kuitenkin valintamme jokainen itse. Kannatan silti vastuunottamista itsemme ja muiden puolelta.
Olenko oikeilla jäljillä vai erehdynkö?
en tajunnut yhtään mitä haet takaa. vaikka luin tekstin viidesti
Ensinnäkin onhan tämä provo, onhan...?
Otetaan käsitteet selviksi. Katumuspilleriä ei ole olemassa. Tarkoitat varmaan esim. keltarauhashormoniin perustuvaan jälkiehkäisyä. Tämä on eri asia kuin lääkkeellinen raskauden keskeytys, joka muuten ei tapahdu kotona salassa, vaan lääkärin valvonnassa.
Palataksemme jälkiehkäisyyn. Sitä siis käytetään siinä tapauksessa, että varsinainen ehkäisy on epäonnistunut (esim. kondomi hajonnut) Ei siis kyse mistään "katumisesta". Pillerin toimintaperiaate perustuu ovulaation estämiseen tai viivyttämiseen. Siksi pilleri tulee ottaa viivyttelemättä. Jos munasolu on irronut ei keltarauhashormoni nykytiedon mukaan pysty yksin estämään alkion kiinnitymistä. Varmaa on, alkanutta raskautta pilleri ei keskeytä.
Vielä lyhyesti, jälkiehkäisy on nimenomaan ehkäisymenetelmä, ei abortti, millään määritelmällä. Kuparikierukkakin on lähempänä aborttia.
se on mahdollisuus ottaa 72 tuntia yhdynnän jälkeen, mutta jos tässä ajassa munasolu on ehtinyt hedelmöittyä ei raskaus enää mene "kesken". Katumuspilleriä EI SAA enää jos raskaus on jo alkanut, vaan sitten tehdään se lääkkeellinen abortti tai toisenlainen keskeytys.
Itse olen käyttänyt kahdesti katumuspilleriä ja molemmilla kerroilla kumi on mennyt rikki.
Teinithän nuita jälkiehkäisyjä käyttävät paljon nykymaailmassa..luottavat siihen liikaa.
en tajunnut yhtään mitä haet takaa. vaikka luin tekstin viidesti
Käypä lukemassa tuota blogia, niin sitten selviää. Selkeästi pillerit ottamatta pari vuotta.
*** spämmäät blogisi mainosta mt-potilaan teksteillä höystettyinä tälle palstalle! Lopeta mainostus. Avaat monta ketjua ja kommentoit sinne tänne ja tunget samaa paskaa joka ketjuun. Mene jo helvettiin siitä.
Ei mulla muuta. Abortoi nää häiriköintis.
Vaikka provollehan tämä haiskahtaa...
Ruotsiksi esim. preventiv medel, ettekö sitä hiffanneet.
1) Minkälaisiin tilanteisiin olette ottaneet katumuspillerin, jälkiehkäisypillerin?
Miten pian olette alkaneet katua satunnaista yhdyntäänne ja epäilleet olevanne raskaana?
2) Minkälaisia raskaaksi tulemisen tuntemuksia teillä on ollut pian heti yhdynnä jälkeen?
Kuinka pian yhdynnän jälkeen teillä on ollut raskauden tuntemuksia?
3) Miten mielestänne jälkiehkäisypilleri sopii vakisuhteisiin, joissa yleensä käytetään jotain muutakin ehkäisyä (e-pilleri, kondomi, kierrukka)? Jälkiehkäisyhän näyttää hyvinkin liittyvän irrallisiin irtosuhteisiin? Eli yksi paska lisää lisäämään sitä että ihmiset eivät varo irtosuhteita!
Jos on vahinko tapahtunut, niin kannattaahan se ottaa. Ei se ole merkki moraalittomasta ihmisestä, päinvastoin.
Ruotsiksi esim. preventiv medel, ettekö sitä hiffanneet.
1) Minkälaisiin tilanteisiin olette ottaneet katumuspillerin, jälkiehkäisypillerin?
Miten pian olette alkaneet katua satunnaista yhdyntäänne ja epäilleet olevanne raskaana?
2) Minkälaisia raskaaksi tulemisen tuntemuksia teillä on ollut pian heti yhdynnä jälkeen?
Kuinka pian yhdynnän jälkeen teillä on ollut raskauden tuntemuksia?
3) Miten mielestänne jälkiehkäisypilleri sopii vakisuhteisiin, joissa yleensä käytetään jotain muutakin ehkäisyä (e-pilleri, kondomi, kierrukka)? Jälkiehkäisyhän näyttää hyvinkin liittyvän irrallisiin irtosuhteisiin? Eli yksi paska lisää lisäämään sitä että ihmiset eivät varo irtosuhteita!
1. Pillerin olen ottanut kahdesti. Ollessani teini ja poikakaverin kanssa huomasimme että kondomi oli rikki.
Ja toinen oli yhden illan suhde joka osottautui kaikenlisäksi seurustelevaksi mieheksi, hän yritti ovelasti jemmata rikkoutuneen kondomin. Ei siis koskaan minulle asiasta sanonut että se olikin mennyt rikki, huomasin sen ihan itse yhdynnän jälkeen.
2. Mitään tuntemuksia ei ole ollut kummallakaan kerralla
3. Missään tämän teinirakkauden jälkeisissä suhteissa jälkiehkäisyä ei olla edes ajateltu vaan on ollut käytössä kondomit tai hormoonit ja jos on ollut epäilystä että on raskaana niin ei ole lähdetty jälkiehkäisemään.
Mitä jos seksistä on viikko eikä ole ottannut jälkiehkäisy pilleriä ja pelkää että tulee raskaaksi niin onko sen jälkeen tehtävissä jotain ettei tulee raskaaksi. Onko jotain keinoa millä estäisi raskauden.