Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako omainen loukkaantua

Vierailija
14.05.2011 |

jos joku huokasee läheltäpiti-tilanteessa että oli nyt enkeli mukana ja siis toisella on onnettomuudessa lapsi kuollut?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no saa tietenkin loukkaantua, minkäs tunteilleen mahtaa. Tiedän itsekin lapsen menettäneenä, että monet asiat tuntuvat hyvin vaikeilta, vaikka eivät järjellä ajatellen liity meidän lapsen kuolemaan millään lailla.

Se on sitten eri asia pitääkö se oma paha mieli näyttää ja purkaa toisiin ihmisiin.

Vierailija
2/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kuoli, ei siis ollut sitä enkeliä kai?

Mies hermostui kun joku "ei tarkoittanut pahaa".

Minusta toi oli perkeleen pahan tuntusta. Jollain toisella oli sen enkeli mukanaan!!!!!

Miksi mun lapselle kävi niin? Miksi ihmiset puhuu jostain enkeleistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muut selittää paskaa?

On vaikeeta muutenkin ja sitten se enkelikin puuttui.

ap

Vierailija
4/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele mieluummin niin. Ja ei kannata loukkaantua. Ymmärrän silti, että tuntuu pahalta.

Vierailija
5/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen kuolema on pahinta mitä voi ihmiselle tapahtua, tai ainakin pahinta mitä minulle on tapahtunut.

Ymmärrän vallan hyvin, että muiden silmissä harmittomista asioista voi nousta pintaan hyvin kielteiset tunteet ja voi tulla vaikka vihakin sitä pelastunutta lasta kohtaan.

Oletko AP vertaistuen piirissä? Oma kokemus on se, että vertaistuessa olen voinut puida lapsen kuolemaa. Käpy on tarkoitettu kaikille lapsikuolemaperheille. Käpystä on mahdollista saada esim. oma tukihenkilö tai voi osallistua Käpyn tukiryhmän toimintaan.

2

Vierailija
6/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toki iloinen ettei toistamiseen lapsi jäänyt onnettomuuteen!

En vaan kestä aikuisia jotka selvittää jotain paskaa miten Jumala antoi tämän tapahtua meidän perheelle tai suojelusenkeli oli NYT tilanteessa.

Miksi minun tarttee kuunnella tollasta?

ap

Vierailija
7/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parempi ehkä olisi jos poistuisit tilanteesta, kun et jaksa kuunnella muita. Ihan ymmärrettäväähän se on että et kokemasi jälkeen halua kuunnella kaikkea paskaa. Mutta et voi silti vaatia muita ihmisiä suodattamaan puheitaan sinun pahan olosi mukaan.

Vierailija
8/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kuoli, ei siis ollut sitä enkeliä kai? Mies hermostui kun joku "ei tarkoittanut pahaa". Minusta toi oli perkeleen pahan tuntusta. Jollain toisella oli sen enkeli mukanaan!!!!! Miksi mun lapselle kävi niin? Miksi ihmiset puhuu jostain enkeleistä?

Kuolleen lapsen vanhemmista ei tule pyhimyksiä, joiden seurassa muut vanhemmat joutuvat miettimään sanojaan. Kaikki asiat eivät koske teitä, eikä ihmiset edes muista teidän kuollutta lastanne joka hetki, toisin kuin kuvittelette.

Onneksi minun lapsellani on ollut enkeli varjelemassa, on nimittäin ollut useampi läheltäpititilanne.

Vierailija
9/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juurikin sellanen joka ei tajua!

Miksi tarttee ottaa osaa? Tuleeko siitä hyvä mieli? Et sinä tajua miten kamalaa tämä on.

Mitä tollanen osanotto tarkottaa? En vaan tajua.

Kun mulla ON paha mieli! Ja mulle SAA TULLA paha mieli tollasesta!

Jumalauta.

ap

Vierailija
10/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet vertaistuen piirissä.

Minä ainakin olen kyllä eristäytynyt ihmisistä, jotka puhuvat tuollaisia. Tuota jumalan valintaa ja sinun syntiesti tähden -soopaa saattaa tosiaan tulla. Pahimpina meillä oli tuntemattomat jehovan todistajat, jotka tulivat ovelle saarnaamaan kuolinilmoituksen nähtyään. Kun ei avattu ovea, lähettivät postissa kirjeitä.

AP, voit valita keiden kanssa olet tekemisissä. Varsinkaan surun vaikeina aikoina ei tosiaan kannata olla sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä, jotka tekevät olosi huonommaksi.

Vierailija
11/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hyvä sulle ja lapsillesi!

ap, joka itsekin saa sanoa. MIKSI TE SAATTE SANOA ENKÄ MINÄ? Minun lapsi siinä kuoli!

Vierailija
12/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, surussa kannattaa pitää sillä lailla itsestään huoli, että jättää asioita pahentavat ihmiset omaan arvoonsa.

Monesti ihminen tarvitsee tukijoita ympärilleen, osalla vaan ei riitä empatiakyky. Siksi siis tosiaan ammattilaistuki ja vertaistuki voivat monesti olla paljon parempia kuin läheiset.

2, 12

Vierailija
13/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kuoli, ei siis ollut sitä enkeliä kai? Mies hermostui kun joku "ei tarkoittanut pahaa". Minusta toi oli perkeleen pahan tuntusta. Jollain toisella oli sen enkeli mukanaan!!!!! Miksi mun lapselle kävi niin? Miksi ihmiset puhuu jostain enkeleistä?

Kuolleen lapsen vanhemmista ei tule pyhimyksiä, joiden seurassa muut vanhemmat joutuvat miettimään sanojaan. Kaikki asiat eivät koske teitä, eikä ihmiset edes muista teidän kuollutta lastanne joka hetki, toisin kuin kuvittelette. Onneksi minun lapsellani on ollut enkeli varjelemassa, on nimittäin ollut useampi läheltäpititilanne.

Älä ap välitä. Voimia ja jaksamista. Edellisen viestin kirjoittaja ei selvästikään osaa asettua muiden asemaan/edes yrittää kuvitella, miltä toisesta tuntuu :(

Vierailija
14/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hyvä sulle ja lapsillesi! ap, joka itsekin saa sanoa. MIKSI TE SAATTE SANOA ENKÄ MINÄ? Minun lapsi siinä kuoli!

Ei se kuitenkaan muiden ajatteluun, maailmankatsomukseen tai puhetapaan vaikuta. Tai pitäisikään vaikuttaa. Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
15/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ja anna toisten elää.

Tää oli ihan helvetin kivasti sanottu ihmiselle, jonka lapsi on kuollut.

Ap:lle voimia surussanne. Lapsen kuolema on varmasti suurin kriisi, mihin ihminen voi joutua. Voimia!

Vierailija
16/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain luin eräältä sivustolta kun lapsensa menettänyt äiti kirjoitti että Matriksin pilleri olisi vaan annettu, etkä saa valita.

Ei ole enää samaa todellisuutta.

Sitten joku tulee sanomaan miten joku meinasi jäädä onnettomuuteen ja enkeli oli mukana. Loppui vaan pinna täysin. Miten joku voi sanoa niin! Ja toivottaa jakamisia siihen perään? Miksi se enkeli vei mun lapsen ja miksi joku selittää että se enkeli "oli toisella"?

Tässä mää istun ja lapsi mätänee haudassa. Miksi tarttee sanoa yhtään mitään? Enhän minäkään mitään osaa sanoa.

ap

Vierailija
17/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se elämä nyt loppui.

Juu, mun elämä jatkuu ellei kuole. Samaa tämä elämä ei ole enää.

Ja lapselta elämä loppui, ei minusta ole väliä mutta lapsi kuoli. Ja se on kaikki millä on väliä, eikä se elämä enää jatkunut.

Ja nyt on sitten enkelitkin puuttunut paikalta.

ap

Vierailija
18/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasyikkaan tieten tahtoen halua pahoittaa sun mieltäsi. Ihmiset ei oikeasti tiedä miten niiden pitäisi suhtautua, ne ei tiedä haluatko heidän sanovan jotain vai haluatko että kukaan ei sano mitään. Lasta et saa takaisin vaikka ihmiset kuinka yrittäisi lohduttaa, ja lasta et saa takaisin vaikka kukaan ei sanoisi mitään. Ihmiset ei osaa suhtautua oikein, koska kukaan kenen lapsi ei ole kuollut, ei voi tietää miltä kuolleen lapsen vanhemmasta tuntuu ja mitä hänen päässään liikkuu.

Vierailija
19/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä Käpyn ohje on ihan hyvä ja sitä voi tosiaan noudattaa läheiset.

http://www.kapy.fi/index.php?page=mitaes-nyt

Ja hyvä huomio tuo 20 kommentti, että ihmiset eivät oikeasti tiedä miten menetellä. Meillä on lapsen kuolemasta jo jonkin aikaa, joten hiukan on tullut perspektiiviä. Kyllä ne läheisetkin ovat olleet ihan hukassa. Jos osaa itse kertoa millaista tukea ja kohtelu tarvitsee, niin se auttaa. Välillä sitä vaan on niin hukassa lapsen kuoleman jälkeen, että eipä sitä osaa itsekään sanoiksi pukea.

Minulla oli sellainen tunne, että ihoni olisi hävinnyt. Kaikki läheisten sanat, hyvää tarkoittavatkin, tuntuivat loukkaavilta. Jo Tuntui, että sanat olisivat koskeneet. Joka sana meni suoraan sydämeen, ei ollut mitään ihoa välissä. Kuin olisi suoraa ripoteltu haavoihin. Toisaalta sitten joku pieni ele saattoi tuntua hyvältä pitkän aikaa, niitä yritin vaalia.

Lapsen kuolemassa monelta menee ihmissuhteet uusiksi. Tukea löytyy yllättäviltä tahoilta, mutta toisaalta joku ennen läheinen saattaa kadota tyystin.

2

Vierailija
20/20 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonta. Sanoja ei kirjoitustesi mukaan viitannut sillä mitenkään lapseen jonka menetitte, vaan lapseen joka oli selvinnyt läheltä piti -tilanteesta. Se että näin sanottiin ei pois sulje sitä etteikö lapsellanne olisi ollut enkeli mukana.

En voi tuntea samaa tuskaa mikä teillä on, mutta voin yrittää ymmärtää. Silti ei kannata kirjaimellisesti punnita ja poimia toisten puheista yksittäisiä sanoja tai sanontoja. Se pahentaa oloa, ei helpota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme