Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

työkkärin mielivaltaisuus

Vierailija
13.05.2011 |

siis aivan uskomatonta!! mulle tarjottiin 3kk:n mittaista kokopäivä työtä, mutta kieltäydyin kyseisestä hommasta koska minulla on ollut jo 2 vuotta työpaikka olemassa. olen siis osa-aikaisena ja siksi oikeutettu saamaan soviteltua työmarkkinatukea. noh nyt iski 2kk:n karenssi tuosta hyvästä. käsittelijän mukaan minun olisi pitänyt irtisanoutua nykyisestä työstäni ja ottaa tarjottu työ vastaan!!! en ymmärrä!! onko sitten parempi että olen kokonaan työtön kun tuo 3kk:tta on ohitse vai se että teen osa-aikaisena hommia seuraavat vuodet ja olen tyytyväinen??

olen varma että kun tämä asia on käsitelty taholtani loppuun ( siis ajoin todellakin valittaa päätöksestä) niin tuo vittupää työkkäri ihminen lähettää minulle heti uuden työtarjouksen ja taas saan karenssia..

pakko purkaa kun ei voi muuta kuin ihmetellä ja itkeä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua!

Vierailija
2/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle.

Suomi kurjistuu kovaa vauhtia. Kaikki ajetaan alas jopa työttömyysturvasta tehdään loukku. Aika paskaa esim erikoisen koulutuksen saaneelle joutua ottamaan vastaan Ihan Mitä Vaan vain siksi ettei tulisi karenssia... systeemi mättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sata kokemusta tästä kaikesta.

Halua on tehdä vaikka mitä, mielenterveysongelmista toipumista ja sen sellaista. Hyvä ammatti takana.

Työkkärin ukko haukkui minut laiskaksi paskaksi. En ole päässyt edes kaupan kassalle töihin, koska täällä päin työttömiä yllinkyllin. Jaa. Mitähän vielä.

Vierailija
4/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuopuksen täytettyä kolme osa-aikatyön, jota teen päiväsaikaan n. 25 tuntia viikossa. Tämä on ideaalitilanne, jota halusinkin.

Työkkärissä kuitenkin "vaativat" hakemaan soviteltua päivärahaa, jota hakiessa on ruksattava kohta "olen valmis ottamaan vastaan kokopäivätyötä". Ilmoitin rehellisesti, ettei tämä tule kyseeseen (olen totaaliyhäri, enkä halua lasteni viettävän suurinta osaa päivistä päiväkodissa), mutta sanoivat sen olevan vain muodollisuus. Olenkin tässä jo yhdeksisen kuukautta saanut palkan päälle pienen summan veronmaksajien rahoja, joita en, jos ihan rehellisiä ollaan, olisi oikeutettu saamaan.

Vähän sama tilanne oli äitini kanssa, kun hän viitisen vuotta sitten (muutama vuosi ennen eläkeikää), työhönsä kyllästyneenä irtisanoi itsensä. Menipä sitten työkkäriin ja ilmoitti, ettei työnteko kiinnosta. Karenssin jälkeen alkoi työttömyyskorvaus rullata eläkkeeseen asti ja työvoimaviranomaiset naureskellen myöntelivät, että eipä tässä työpaikasta vaaraa ole.

Että tällaista maassa maan tavalla toimintaa ihan kantasuomalaisten toimesta!

Vierailija
5/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuopuksen täytettyä kolme osa-aikatyön, jota teen päiväsaikaan n. 25 tuntia viikossa. Tämä on ideaalitilanne, jota halusinkin.

Työkkärissä kuitenkin "vaativat" hakemaan soviteltua päivärahaa, jota hakiessa on ruksattava kohta "olen valmis ottamaan vastaan kokopäivätyötä". Ilmoitin rehellisesti, ettei tämä tule kyseeseen (olen totaaliyhäri, enkä halua lasteni viettävän suurinta osaa päivistä päiväkodissa), mutta sanoivat sen olevan vain muodollisuus. Olenkin tässä jo yhdeksisen kuukautta saanut palkan päälle pienen summan veronmaksajien rahoja, joita en, jos ihan rehellisiä ollaan, olisi oikeutettu saamaan.

Vähän sama tilanne oli äitini kanssa, kun hän viitisen vuotta sitten (muutama vuosi ennen eläkeikää), työhönsä kyllästyneenä irtisanoi itsensä. Menipä sitten työkkäriin ja ilmoitti, ettei työnteko kiinnosta. Karenssin jälkeen alkoi työttömyyskorvaus rullata eläkkeeseen asti ja työvoimaviranomaiset naureskellen myöntelivät, että eipä tässä työpaikasta vaaraa ole.

Että tällaista maassa maan tavalla toimintaa ihan kantasuomalaisten toimesta!

Vierailija
6/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa parin kuukauden päästä odottaisi vakituinen kokopäivätyö, mutta sitä ennen vaaditaan menemään kurssille, joka kestäisi niin pitkään, että työtä ei pääsisikään aloittamaan.

Juuri tuo vika työkkärissä on, mun mielestä olisi parempi, jos jokaisella olisi JOTAIN työtä, edes osa-aikaista+soviteltua päivärahaa. Nyt vain siihen kokopäivätyöhön tai kurssittamiseen saa pyrkiä, vaikka pitemmällä aikavälillä siitä osa-aikaisuudesta olisi paljon enemmän hyötyä.

Ja oliko siitäkin vielä säännös, että vaikka osa-aikaisena ei hae työkkäristä tukea, niin jos tunteja on viikossa jonkin määrän alle, niin töiden loppuessa ei saa ansiosidonnaista? Siis kun jos kyse on paremmin palkatuista töistä, niin silloin puolellakin palkalla pärjäisi, eikä tarvitsisi tukea siihen päälle.

Vierailija
7/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei ota kukaan kun työttömiä on tuhansia tällä paikkakunnalla, ilmaiseen harjoitteluunkin vain alan opiskelijoita. Jos jonnekin pääsee, siellä on puolikin vuotta ilman että yrityksen täytyy palkata sinut. Sitten jonnekin kurssille tekemään makaronilaatikkoa ja aarrekarttoja, tämän jälkeen taas palkattomaan työharjoitteluun. On se elämä ihanaa

Vierailija
8/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin ei ota kukaan kun työttömiä on tuhansia tällä paikkakunnalla, ilmaiseen harjoitteluunkin vain alan opiskelijoita. Jos jonnekin pääsee, siellä on puolikin vuotta ilman että yrityksen täytyy palkata sinut. Sitten jonnekin kurssille tekemään makaronilaatikkoa ja aarrekarttoja, tämän jälkeen taas palkattomaan työharjoitteluun. On se elämä ihanaa

Vierailija
9/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa parin kuukauden päästä odottaisi vakituinen kokopäivätyö, mutta sitä ennen vaaditaan menemään kurssille, joka kestäisi niin pitkään, että työtä ei pääsisikään aloittamaan. Juuri tuo vika työkkärissä on, mun mielestä olisi parempi, jos jokaisella olisi JOTAIN työtä, edes osa-aikaista+soviteltua päivärahaa. Nyt vain siihen kokopäivätyöhön tai kurssittamiseen saa pyrkiä, vaikka pitemmällä aikavälillä siitä osa-aikaisuudesta olisi paljon enemmän hyötyä. Ja oliko siitäkin vielä säännös, että vaikka osa-aikaisena ei hae työkkäristä tukea, niin jos tunteja on viikossa jonkin määrän alle, niin töiden loppuessa ei saa ansiosidonnaista? Siis kun jos kyse on paremmin palkatuista töistä, niin silloin puolellakin palkalla pärjäisi, eikä tarvitsisi tukea siihen päälle.

Kurssin saa ja voi keskeyttää mennäkseen töihin, ei tule karenssia.

Systeemi pitäisi muuttaa niin, että jos työpaikka on odottamassa, loppuisi korvauksen maksaminen siihen, että työkkäri saa tietää asian. Reilu peli puolin ja toisin.

Vierailija
10/12 |
14.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarkoitus, että sillä kikkaillaan.

Vierailija
11/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyppisen työtarjouksen,eli ei tarvi oottaa niiden mitään päätöksen käsittelyä. Mulle muistaakseni kävi ton tyyppisesti, siitä yli 10 v.

Vierailija
12/12 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se se lain mukaan noin menee, että työttömyysturvaan oikeutettuja ovat vain ne, jotka ottavat vastaan kokoaikatyötä. Se löytyy kyllä työttömyysturvalaista.

Aika erikoista, että sinulle on edes tarjottu määräaikaista työtä, jos sinulla kuitenkin on osa-aikatyö. Onko ammattisi ja se työ sen laatuinen, että siihen on vaikea saada ketään muutakaan.

On se niin väärin, että meitä kokoaikatyöttömiä on olemassa, ja paikkoja tyrkytetään sinulle ja muille sellaisille, joilla on jo työpaikka.