Mones päivä tulee vanhempainpäiväraha?
Tänään tuli viimeinen palkan maksuerä, joka oli hävyttömän pieni, milloin ulee äitiysraha?
Kommentit (11)
eli ymmärsin, että kyse siitä, että oot aloittanu vasta äitiysloman.. On siis hävyttömän pitkä aika odottaa.. Näin neljän kokemuksella..
äitiysloman ensimmäisten 30 arkipäivän jälkeen. Sen jälkeen maksuerät ovat vähän lyhyempiä, olikohan 25 päivää.
ja eka maksu tais olla toukokuun 30. tai 31. päivä. Mutta sieltä kelan omilta sivuilta sen näkee jos päätös on tehty jo.
Äitiysrahan ekan erän sain laskettua aikaa edeltävän kuukauden lopussa.
Äitiyslomalle jäin helmikuussa, josta lähtien mulle on maksettu äitiysloman ajalta palkkaa tähän toukokuuhun asti. (näin tekee siis ainakin HKI:n kaupunki) Eli lapsi nyt 1,5kk, mutta tarkoitin kysymyksessäni ihan päivämäärään, minä päivänä Kelalta päivärahat tulee. Vai vaihteleeko se lasketunajan tms mukaan?
Onkos kellään tiedossa sellaista, että kun työnantaja on maksanut tuon 3kk palkkaa äitiysloman alusta. Kelan sivuilla näkyy summat, jotka on maksettu suoraan työnantajalle. Miksi nuo summat ovat isompia, mitä minulle työnantaja on maksanut? Siis nimenomaan bruttosumma. Yrittääkö työnantaja pimittää jotain vai?
Niin sieltä pitäisi löytyä seuraava maksupäivä ja summa jonka saat.
laskettu päiväraha, niin sulle pitäisi se erotus tulla suoraan kelasta. maksoiko kela työnantajalle saman summan, mitä sä tulevaisuudessa sieltä kelasta saat?
Summat ei vaan täsmää, koska ne on maksettu eri ajanjaksoilta. Soitin kelalle, ja käskivät laskea koko sen 3kk ajan palkat yhteen, jonka summan piti täsmätä Kelan tietojen kanssa. Kyllä ne sitten täsmäsivätkin. Ja sanoivat tosiaan, että jos summa on eri, niin sitten korjaavat erotuksen.
t:ap
laskettu päiväraha, niin sulle pitäisi se erotus tulla suoraan kelasta. maksoiko kela työnantajalle saman summan, mitä sä tulevaisuudessa sieltä kelasta saat?
esimerkiksi kelan sivuilta omista tiedoistasi, jos et päätöstä ole vielä postissa saanut. Itsellä meni noin kuukausi...