Minkä ikäisenä lapsesi on rullaluistellut sujuvasti?
Tarkoitan siis sellaista tasoa, jossa voi luistella kanssasi(tai esim. niin että itse juokset/pyöräilet) kevyenliikenteenväylällä esim. 20-45 min.?
5-vuotiaani rullaluistelee tässä pihakadulla hyvin ja ollaan kokeiltu pikkuhiljaa pidempää matkaa tässä ympäri, mutta en uskalla vielä tuonne väylille vaikka taito on ihan ok.
Kommentit (5)
Eikö se ole sen lapsen taidoista kiinni, milloin voi mennä pidemmän matkan? Mitä siihen vaikuttaa se, milloin toisten lapset ovat oppineet luistelemaan rulliksilla?
Siis lähinnä sitä, koska uskaltautua noille julkisemmille väylille. Tosi vaikea arvioida kun en itse ole mikään virtuoosi, suoraan sanottuna lapsi luistelee paremmin kuin minä. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, sorry jos häiritsin :)
Me mentiin 5v. tytön kanssa pitkiäkin matkoja, tosin kyseessä erittäin urheilullinen ja tuossa vaiheessa jo pari vuotta ringettekoulussa ollut tyttö.
Sinne vaan, siinä ne taidot karttuu lisää!
T. 2
meillä mäkinen maasto ja aina keskellä mäkea tai mäen alla tie. En luota 5,5 vuotiaan taitoihin että osaisi jarruttaa näissä mäissä, joten juoksen/kävelen vierellä.
Tasaisella osasi luistella jo viime kesänä 4,5 vuotiaana, kun on luistellut talvella paljon.
Meilläkin siis tämä 5 v on taitoluistelija ja mielestäni luistelee ihan hienosti myös rullilla. Lähinnä kun on niin tosi pieni vielä ikäisekseen (ja mummot sun muut päivittelee kun "vauva" luistelee) ja itse en kovin hyvä ole luistimilla, niin arveluttaa vaikka tarkoituksena olisi itse juosta. Siksi etsin vähän vertaistukea :)
Ja siis ihan itsekäs tarkoitusperä saada lenkkiseuraa lapsesta, joka kuitenkin haluaa sitä itsekin!
Eikö se ole sen lapsen taidoista kiinni, milloin voi mennä pidemmän matkan? Mitä siihen vaikuttaa se, milloin toisten lapset ovat oppineet luistelemaan rulliksilla?