Miksi kukaan käyttää siteitä, kun tamponikin on keksitty?
Kommentit (48)
Tämä on sitten tabu mutta olen kuullut, että joillakin monta isoa lasta synnyttäneillä naisilla saattaa tampponi tippua pikkaireihin.
välitti teille tämänkin tiedon!
Viime aikoina on jauhettu niin paljon päivähoidosta. Oisko jotain muuta? Parketti vs. laminaatti?
Ei mua kiinnosta, kunhan heitin vanhan taisteluaiheen kehiin. Viime aikoina on jauhettu niin paljon päivähoidosta. Oisko jotain muuta? Parketti vs. laminaatti?
jostain järkevästä aiheesta, josta voisi löytyä jotain uutta sanottavaakin?
Mitä se kenellekään kuuluu, mitä itse kukin valitsee kk-suojanaan käyttää. Aika monet niitä siteitä tuntuvat ap:n ihmettelystä huolimatta käyttävän, ainakin myyntitilastoja katsoen.
Itse käytän siteita paristakin syystä. Oma vuotoni on erittäin epäsäännöllistä ja siksi side sopii vuodon jokaiseen päivään huomattavasti paremmin kuin tietyillä imukyvyillä varustetut kemiallisesti valkaistut sellupötköt. Omat limakalvoni ovat myös suhteellisen kuivat ja tamponin laittaminen ja pois ottaminen eivät ole miellyttäviä toimenpiteitä, vaikka itse tamponi asettautuisikin oikeaan kohtaan. Pakko myös myöntää, että toksisen shokin (TSS:n) vaara on mielestäni todella perusteltu syy valita side omaksi suojakseen tamponin sijasta.
Miinuksena tottakai vaatetuksen rajoitukset (side saattaa näkyä läpi liian niukasta alaosasta), mutta sama juttuhan se on myös tamponin kanssa: aina on olemassa vaara, että tamponi falskaa väärinmitoitetun imukyvyn vuoksi.
hyi j..lauta!!! Pitäkää mua idioottina, mutten aiemmin tiennyt minkänäköinen ja miten kuukuppi toimii ja nyt katoin netistä kuvia, niin hyi hitto!!! Valaiskaa nyt tyhmää että miten tuo tötsä toimii? Mua alkoi oikeasti oksettamaan, kun ajattelin miltä tuntuu tyhjentää tollanen törppö kuukautisverestä! Taidan pitäytyä tampoonin käytössä.
hyi j..lauta!!! Pitäkää mua idioottina, mutten aiemmin tiennyt minkänäköinen ja miten kuukuppi toimii ja nyt katoin netistä kuvia, niin hyi hitto!!! Valaiskaa nyt tyhmää että miten tuo tötsä toimii? Mua alkoi oikeasti oksettamaan, kun ajattelin miltä tuntuu tyhjentää tollanen törppö kuukautisverestä! Taidan pitäytyä tampoonin käytössä.
Kuppi taitetaan kaksinkerroin ja työnnetään emättimeen. Ei tunnu mitenkään erikoiselta tyhjentää se kuppi, senkun kippaa vaan lavuaariin ja huuhtelee.
Kuvia kuukupeista. Ei varmaan tunnu missään :P
Miltä pitäis tuntua? Mä oon leikannut omasta kupistani tuon antennin pois kokonaan. Se on tarkoitus lyhentää itselle sopivaksi.
Se kuppi ei ole mitään kovaa materiaalia, vaan yleensä silikonia, myös luonnonkumisia on saatavilla.
Kuppi taitetaan kaksinkerroin ja työnnetään emättimeen. Ei tunnu mitenkään erikoiselta tyhjentää se kuppi, senkun kippaa vaan lavuaariin ja huuhtelee.
se on jo ajatuksena tosi epähygieenistä
Mun mielestä on paljon iljettävämpää ottaa siitä narusta kiinni (mulla vuoto niin runsasta, että tamponin naru kostuu vaikka joka vessareissulla vaihtaisin) ja vetää verinen tuppo ulos. Sitten se pitäis vielä kääriä paperiin ja jättää roskikseen haisemaan. Hyi hitto, kuppi on MUN MIELESTÄ paljon siistimpi, hygieenisempi ja vähemmän inhottava.
Tulta löytyy sulle tietoa kupin toiminnasta ja paljon muutakin, lue jos kiinnostaa.
kun on kuppi, mutta tuohon on pakko kommentoida, että kippaan ne veret kyllä pönttöön enkä lavuaariin :)
Mä en kyl unissanikaan kippaisi kuukautisveriäni lavuaariin se on jo ajatuksena tosi epähygieenistä
tuota ajatusta epähygienisyydestä. Voisitko vähän selittää? Mä kaadan sen veren suoraan siihen lavuaarin reikään, ja kun lavuaarit yleensä vetävät aika helposti sen pienen määrän, niin se menee suoraan alas.
Onko tää nyt ap joka yrittää kaataa bensaa liekkeihin?
kaikille ei tamponit sovi, siksi. Kuivat, herkät limakalvot ja herkästi häiriintyvä bakteerikanta alakerrassa takaavat sen, että tamponin jäljiltä on tulehdus päällä (ja kyllä, hygienia on hallussa).
Siteiden käytöstäkin on varsinkin kesäaikaan seurauksena hiiva, jos viikonkin verran joutuu pitämään. Onneksi vuoto on niin niukkaa, että voin esim. yöllä usein olla ilman mitään suojaa ja antaa tuulettua.
Kuukuppi sen sijaan ei tulehduksia ole tehnyt!!
Eikä se sen ällöttävämpää ole kuin verisen tamponin repiminen.
kun on kuppi, mutta tuohon on pakko kommentoida, että kippaan ne veret kyllä pönttöön enkä lavuaariin :)
koska muutaman kerran on käynyt niin, että sinne pöntön pohjaan on jäänyt veritahra. Lopetin silloin pönttöön kaatamisen.
Enkä ole kirjoittanut vegaaneista. Enkä juuri mistään muustakaan. Kunhan hengailen.
laittaa sinne pönttöön ensin pari palaa paperia ja sit kippaa veret päälle.
laittaa sinne pönttöön ensin pari palaa paperia ja sit kippaa veret päälle.
lavuaariin, kun siinähän se kuppi sitten huuhdellaan. Huuhtelen aina lavuaarin tämän jälkeen.
mutta tämä on tietysti ihan outo näkemys ihmisille, jotka kuseksivat suihkussa ollessaan ja uimahallin altaaseen
että suurinta osaa naisista kiinnostaa toisten kuukautissuojat, että on jotenkin normaalimpaa hirveästi vaivata päätään toisten menkka-asioilla?
Kerro vähän enemmän, että miksi sua kiinnostaa tämä asia!