Paljonko rahaa sinulta menee kesäkukkiin?
Multa meni juuri 100€ eikä siinä ole vielä kaikki kukat... Hirvittää tämä rahanmeno. Osan kukista kasvatan myös itse siemenistä, ne eivät toki ole tässä mukana. Mukana ei tietenkään ole myös tarvikkeet eikä monivuotiset jutut. Mutta on ne vaan niin ihania, nuo kukat:)
Kommentit (15)
Yritän pitää summan ja määrän kohtuullisena.
nähtäis nälkää tai jäis laskut maksamatta.
Terveisin yh-äippä
Käytän ruukuissa hyväkseni pihan perennoja, esim. nyt laitoin orvokkien seuraksi kevätkaihonkukkaa (istutan sitten uuteen paikkaan kesäisemmät kukat ruukkuun? ja lemmikkiä, suikeroalpia ja maahumalaa reunoille. Sitten ei tarvi niin monta kaupan yksivuotista. Ja kukkapenkkeihin kylvän siemenistö itse myuös yksivuotisia kukkia.
paljonko laitan kukkiin rahaa, mutta paljon.
Ympäri vuoden ostan kodin kaunistukseksi paljon kukkia. Kesällä sitten vielä niitä kesäkukkia.
Olen esteetikko ja kukat ovat kauniita ja viimeistelevät sisustuksen.
Kukat tuovat niin paljon hyvää mieltä ja iloa, että mieluummin tinkisin jostain muusta kuin kukista, jos olis pakko, onnex ei ole.
Luulen, että kesäkukkahankintoihin menee 100-150€
mutta perennoja tilasin yli 200 eurolla.
Olen kasvattanut ja kasvatan itse suurimman osan kesäkukista. Tohon summaan lasken vaan ne, jotka on liian hankalia kasvattaa itse, mutta joita silti haluan pihaani.
Pelargoniat, lobeliat. Joku isompi amppelikukka, ehkä miljoonakello tai petunia.
Itse olen esikasvattanut ahkeraliisoja, tuoksuhernettä, päivänsineä, samettikukkaa.
Maahan olen kylvänyt ties mitä lajeja, ne siemenpussit ei paljoa maksa.
Mun suosikkini ovat kehäkukka ja krassi, niitä laitan aina paljon. Äitini ja mummoni kasvattivat niitä myös ja niistä tulee lapsuus mieleen :)
ei olekyllä vara ostella mitään kukkia...
Olen kasvattanut ja kasvatan itse suurimman osan kesäkukista. Tohon summaan lasken vaan ne, jotka on liian hankalia kasvattaa itse, mutta joita silti haluan pihaani. Pelargoniat, lobeliat. Joku isompi amppelikukka, ehkä miljoonakello tai petunia. Itse olen esikasvattanut ahkeraliisoja, tuoksuhernettä, päivänsineä, samettikukkaa. Maahan olen kylvänyt ties mitä lajeja, ne siemenpussit ei paljoa maksa. Mun suosikkini ovat kehäkukka ja krassi, niitä laitan aina paljon. Äitini ja mummoni kasvattivat niitä myös ja niistä tulee lapsuus mieleen :)
En onnistu sen kanssa ikinä. Mistä saa amppelikukkia ja noita muita yhteensä 30 eurolla???
Tonttia 1500 m2, yhtään kesäkukkaa, perennaa tai muutakaan rehua en osta, en ole ostanut enää vuosiin.
Pihalla muutama salava, hopeakuusi ja kaksi tuijaa. Se riittää.
ja rahaa menee. Piha on ns. vanha piha, mutta silti joka kesä on ostettava uusia monivuotisia taimia. Rahaa menee ehkä jotain 200-300 euroa kesä, jos kaikki mullat sun muut lasketaan. Tontti on noin 2000 neliötä.
Olen kasvattanut ja kasvatan itse suurimman osan kesäkukista. Tohon summaan lasken vaan ne, jotka on liian hankalia kasvattaa itse, mutta joita silti haluan pihaani. Pelargoniat, lobeliat. Joku isompi amppelikukka, ehkä miljoonakello tai petunia. Itse olen esikasvattanut ahkeraliisoja, tuoksuhernettä, päivänsineä, samettikukkaa. Maahan olen kylvänyt ties mitä lajeja, ne siemenpussit ei paljoa maksa. Mun suosikkini ovat kehäkukka ja krassi, niitä laitan aina paljon. Äitini ja mummoni kasvattivat niitä myös ja niistä tulee lapsuus mieleen :)
En onnistu sen kanssa ikinä. Mistä saa amppelikukkia ja noita muita yhteensä 30 eurolla???
Kylvän ne kylvömultaan, sellaisiin rasiohin joissa myydään karkkeja :) Mulla on vanha, käytöstä poistettu 150 l akvaario johon laitan ne rasiat. Akvaarion päällä on lasi, joku viiden sentin ilmarako pitää jättää tuuletuksen takia.
Toi akvis on eteläikkunan edessä. Suihkuttelen joka päivä ja poistan sen päällilasin vähäksi aikaa. Ahkeraliisa ei ole vaativa, mun mielestä. Lobelia on. Se homehtuu aina, teki mitä hyvänsä :(
Kun taimet ovat sen pituisia että niissä on sirkkalehtien jälkeen 2-3 lehtiparia, koulin ne ja latvon. Sitten siirrän ne pois tuolta akviksesta, suihkuttelen.
Joskus jos on huono kevät, ettei paista aurinko ne tuppaavat tulemaan pitkiksi ja honteloiksi.
Niitä voi latvoa sitten aika pieninä toisenkin kertaan. Heti kun on mahdollista, vien ne kasvihuoneeseen. Tossa toukokuulla. Mulla on siellä auton sisätilalämppäri.
Halpoja kasveja saa, kun katselee missä on tarjouksia. Mä asun Tampereen lähistöllä, täällä Plantagen kuuluttelee useinkin tarjouksia. Ja muualtakin saa halvemmalla.
on mennyt joka kesä. Saman verran varmaan tänäkin vuonna. Ostan kyllä vasta loppukuusta kesäkukat kun en jaksa huolehtia mahdollisista yöpakkastista.
En onnistu sen kanssa ikinä. Mistä saa amppelikukkia ja noita muita yhteensä 30 eurolla???Kylvän ne kylvömultaan, sellaisiin rasiohin joissa myydään karkkeja :) Mulla on vanha, käytöstä poistettu 150 l akvaario johon laitan ne rasiat. Akvaarion päällä on lasi, joku viiden sentin ilmarako pitää jättää tuuletuksen takia.
Toi akvis on eteläikkunan edessä. Suihkuttelen joka päivä ja poistan sen päällilasin vähäksi aikaa. Ahkeraliisa ei ole vaativa, mun mielestä. Lobelia on. Se homehtuu aina, teki mitä hyvänsä :(
Kun taimet ovat sen pituisia että niissä on sirkkalehtien jälkeen 2-3 lehtiparia, koulin ne ja latvon. Sitten siirrän ne pois tuolta akviksesta, suihkuttelen.
Joskus jos on huono kevät, ettei paista aurinko ne tuppaavat tulemaan pitkiksi ja honteloiksi.
Niitä voi latvoa sitten aika pieninä toisenkin kertaan. Heti kun on mahdollista, vien ne kasvihuoneeseen. Tossa toukokuulla. Mulla on siellä auton sisätilalämppäri.Halpoja kasveja saa, kun katselee missä on tarjouksia. Mä asun Tampereen lähistöllä, täällä Plantagen kuuluttelee useinkin tarjouksia. Ja muualtakin saa halvemmalla.
Kuten ap, mä en ollut laskenut kesäkukkieni kustannuksiin muuta kuin noi valmiina ostetut ruukkukukat. Eli niihin menee toi about 30 euroa.
En ole laskenut siemeniä sun muita näihin.
pari isoa amppelia ja pikkukukkia useampaan laatikkoon
Pari ammpelia ja muutama isompi ruukku.