Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksen myötä olen lihonut miltei satakiloiseksi!

Vierailija
11.05.2011 |

Huh, mikä näky kun katselin itsestäni otettuja valokuvia. Naamakin kun potkupallo!

Enpä olisi ikinä 65 kiloisena tähän uskonut päätyväni :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle vuodessa ja syynä masennuksesta johtua juominen ja sen päälle syöminen. Eron takia näin:(

Aloittaiskohan nutrilett-kuurin?

Vierailija
2/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pari tuttavaa toisistaan tietämättä sanoi minun näyttävän selvästi pulskemmalta nyt keväällä. Kiloja on jotenkin yhtäkkiä kertynyt sellaiset 5 ylimääräistä, joista haluan nyt nopeasti eroon. Tällä viikolla olen urheillut enemmän ja syönyt kevyesti ja proteiinipainotteisesti. Pääsin jotenkin repsahtamaan lomaillessani vanhempieni kanssa tuossa pääsiäisenä ja uskon kilojen tulleen paljolti paarin viikon aikana.

Tsemppiä ap, hanki vaikka uimahallikortti, niin tein juuri itsekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lihonut raskauden vuoksi yli 10 kg ja en ollut laiha ennenkään :(

Vierailija
4/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat alku- ja nykyiset mitat. Lihomisen syy myös sama :(

Vierailija
5/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

75-kiloiseksi, joka todellakin on mun pituiselle aivan liikaa.

Olen TOSISSANI yrittänyt motivoida itseäni, tsempata ja tehdä korjausliikettä terveellisempiin elämäntapoihin kohta 2 vuoden ajan.. tuloksetta. Pari kertaa olen saanut painon muutaman kilon alaspäin, mutta sitten repeää ja kilot tulee takaisin.

Ja en ole mitään ihmedieettejä kokeillut, vaan järkevää terveellistä syömistä.

Nyt alan jo miettiä, että pitäiskö sittenkin vetää joku hullu ihmedieetti, jos saisi painon lyhyessä ajassa alle 70 kiloon, se saattaisi motivoida niin paljon, että sitten pystyisi ne loput laihduttamaan sitten järkevämmin?

Eli Nutrilettiäkö hakemaan?

Vierailija
6/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haluatte laihduttaa mahdollisimman helpolla? Tai siis kyllähän se tiedetään, laiskuuttahan se on.

Jos laihduttaisitte lisäämällä liikuntaa, saisitte samassa ajassa kiinteämmän vartalon. On ihan eri asia laihtuuko 10 kiloa liikkumalla kuten ennenkin, eli syömällä vähemmän. Vaiko syömällä samoin kuin ennenkin, eli lisäämällä liikuntaa. Ensimmäisellä tavalla paino putoaa kyllä mutta kunto pysyy huonona.

Jälkimmäisellä tavalla koko vartalo näyttää ihan erilaiselta kuin aiemmin. Eikä kilot tule takaisin niin herkästi. Puhumattakaan siitä, että ensin kiinteytätte itsenne liikunnalla ja sitten kiristätte ruokavaliota. Tuloksena on ihan erinäköinen ihminen peilissä.

Miettikää.

Vierailija
7/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jo pudottanut jonkin verran painoa ja on itsevarmuutta lähteä eri liikuntaharrastuksiin eri tavalla kuin siinä lihavimmassa kunnossaan.

Vierailija
8/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn lenkkeilemässä 2-3 kertaa viikossa ja kuntosalilla koko kroppa läpi 2 kertaa viikossa. (enempää ei millään pysty elämäntilanteen vuoksi, mutta onhan toi jo melko hyvin?! kaukana ainakin sohvalla makaamisesta, jota en tee itseasiassa ikinä, ei ole aikaa)

Ei silti sillä pelkällä liikunnalla laihdu. Merkitys on tosi pieni (voisin sanoa kokemukseni perusteella, että olematon) jos ruokavalio ei ole kunnossa. Ja se, miten ruokavalion oikeasti saa pysyvästi kuntoon, onkin aivan toinen juttu. Mä luultavasti tarvitsisin siihen pitkäkestoista terapiaa.

t. 8

Vierailija
9/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syöt liikaa.

Tuo aiempi kommenttini laiskoista ei siis koske sinua. Yleisimmin ongelmana on se, että halutaan laihtua tekemättä mitään.

Tuolla liikuntamäärällä olet varmasti timmissä kunnossa kunhan et mässäile ja mietit mitä syöt. Helppoa se ei ole, mutta kun tiedät kerran sen itsekin, niin kyllä se onnistuu, jos vain haluat.

Vierailija
10/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syöt liikaa.

Tuo aiempi kommenttini laiskoista ei siis koske sinua. Yleisimmin ongelmana on se, että halutaan laihtua tekemättä mitään.

Tuolla liikuntamäärällä olet varmasti timmissä kunnossa kunhan et mässäile ja mietit mitä syöt. Helppoa se ei ole, mutta kun tiedät kerran sen itsekin, niin kyllä se onnistuu, jos vain haluat.

lihakset läskin alla on kyllä kasvaneet ja voima kasvanut, pystyn tekemään salilla liikkeet jo melko isoillakin painoilla.

Mutta kun siinä päällä on sitä läskiä, en todellakaan ole timmi, kaukana siitä! Voi tätä löllyntää ja höllyntää, kun olen liikkeessä.

Ja jos olen tässä kaksi vuotta todella yrittänyt oikeasti laihduttaa, eikä ole onnistunut, niin sanotko sitten vaan että mä en ilmeisesti halua, kun en ole onnistunut?

Kuinkahan moni lihava oikeasti haluaa olla läski... ehkä jokunen, mutta uskon sen olevan melko harvinaista.

t.8

Vierailija
11/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jurppii ja ahistaa - kiukkuan mättämällä suklaata suuhun... Ja kun en jaksa arkea, syön.

Miten siitä voisi luopua, pitää tehdä kyllä kovasti työtä tuolla henkisellä puolella.

Ja vaihtaa kaapin sisältö proteiiniin ja vähähiilariseen mättöön. ... Huvittavaa sinänsä - ostin kasan tikkareita etten söisi suklaalevyä illassa... Tikkari vs suklaa... ja sit ajattelin yrittää vähentää vähitellen nopeita hiilareita ja sokeria ylipäätään.

Mut se että tiedostaa masennuksen ja huonon olon lihottavan ei vielä tarkoita sitä että voi napista painamalla alkaa laihdutuksen. Olen mielestäni päässyt jo pitkälle tiedostaessani ongelman ja aloittaessani arkirutiinien ja ostoskorin sisällön muutokset.

Vierailija
12/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laihdun aina ihan älyttömästi kun masennun.pahin masennusjakso mikä mulla on ollu niin laihduin eka viikossa 5kg,painoin aluks 60kg ja parin kuukauden päästä painoin 49kg..no nyt taas painoo 65kg(oon 170cm pitkä),ihan liikaa mut mieluummin näin,en kaipaa sitä aikaa yhtään..mulla vaan katoo ruokahalut,se on eka oire mistä tunnistan et oon masentunu.mikään ei maistu miltään.

Vierailija
13/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sis juuri sitä, että sinun pitää nyt kiinnittää huomiota siihen mitä syöt.

Jos sinulla on lihakset läskin alla niin saat uskomattoman hyvät tulokset aika helpolla, kunhan vaan mietit mitä syöt. Kyllä ne sieltä esiin tulevat, helpommin kuin uskotkaan.

Nykyisessä kunto/laihuuskeskusteluissa minua ärsyttää se, että laihtumista ei mitenkään osata jaotella siihen, millä tavalla laihtuu. Pulskakin saattaa olla hyväkuntoinen, laiska tai liikkumaton ei ole sitä koskaan.

Jos lenkkeilemällä tai salilla käymällä itsensä hyväkuntoiseksi saanut on siltikin ylipainoinen, on se ihan eri asia, kuin olla ylipainoinen siksi, että ei viitsi tehdä mitään.

Jos laihduttaa ruokavaliolla, on salitreenin aloittaminen tosi hankalaa. Heikon lihaskunnon lisäksi ei ole energiaakaan.

Jos treenaa salilla lihakset kuntoon, vaikka sitten syökin kuten ennen, on helpompaa jatkaa sitä ruokavaliolla.

Näin minun mielestäni.

Vierailija
14/14 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan laiska ja ahne. Tosin nyt ollaan jo alle 100kg kun otin itseäni niskasta kiinni. Ja yli ei mennä enää koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi