Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija
28.10.2005 |

Auttakaa nyt rakkaat siskot kerrankin! Minulla on jotakuinkin kolme vaihtoehtoa, minkä näistä valitsen?

1. Menen töihin vanhempieni yritykseen. Työaika 8-16, palkka hyvä mutta yksi perheellinen mies saisi potkut, ts. minä veisin hänen paikkansa. Ala ei kiinnosta minua p**kan vertaa enkä tule vanhempieni kanssa toimeen sillä he ovat itsekkäitä materialisteja. Parin vuoden kuluttua he jäävät eläkkeelle ja jos olisin mielin kielin, he jättäisivät yrityksen minulle enemmän kuin mielellään.

2. Opiskelen loppuun kaupallisen alan koulutukseni ja haen töitä kaupungista jossa asuin lapsuuteni ja jossa vanhempieni yritys on. Saisin töitä suhteilla (muutenhan niitä ei saa, kaikki sen tietää) mutta kaupallinen ala, edelleenkään ei kiinnosta p**kan vertaa.

3. Teen rohkean loikan ja alan opiskella jotain joka todella kiinnostaa minua. Vaikka tämä tarkoittaisi lähes kymmenen vuoden opintoja, ja sitä etten valmistuttuani saisi välttämättä koskaan töitä. Lisäksi joutuisimme elämään mieheni ei-niin-hyvällä-palkalla.

Kiitos jos joku jaksaa auttaa!!!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei se oikeesti kiiinnosta pätkääkään, niin sit olet ihan lirissä, kun aikaa on mennyt.. Ja sitten, millä perusteella vanhempasi antavat potkut sille miehelle ja ottavat sinut tilalle? kuten sanottua, se on laitonta.

Vierailija
22/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi ettei kyseessä ole Nokia. Veikkaan piskuista pikkupuljua. Muutenhan ei olisi tarvetta viedä kenenkään duunipaikkaa. Arvaa vaan onko noissa kökköisissä perheyrityksissä ylenemismahdollisuuksiakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten tekisit?

Vierailija
24/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee laittomasta irtisanomisesta laillista, että kyse on omasta lapsesta. Ykkösvaihtoehto on lain vastainen ja jos niin tekee, niin käräjille pääsee ja isoja korvauksia maksamaan...

Vierailija
25/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, 1 vaihtoehdossa rikotaan työlakia niinkuin edellisissä viesteissä todetaan.

Miksi haluat olla kylmä ja ilkeä ihminen?

Ehdottaisin että opiskelet loppuun!

Vierailija
26/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aika milloin voi palkata irtisanotun tilalle jonkun, vaihteleekin vielä kai eri aloilla. Omassa työpaikassani noudatettiin yhdeksää kuukautta. Eikö ole varaa palkata sinua miehen lisäksi?

No, kolmonen mun mielestä paras vaihtoehto, tärkeintä on tehdä sitä mitä haluaa, ei raha...ainakaan mulle.

Vierailija
27/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teistä siis hyväksyttyä viedä jonkun työpaikka ja sitten vielä myydä parin vuoden päästä yritys joka on useamman henkilön elämäntyö? en tiedä pystynkö tekemään näin? en haluaisi että itselleni tehtäisiin näin.

entä jos kyseessä on oma miehesi?

-ap-

Vierailija
28/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos niihin epätoivoissaan eksyy, kannattaa epätoivon vimmalla pyrkiä löytämään uusi työpaikka isommasta firmasta. Niissä kun ei omat tyttäret ja pojat nouse niin ansiottomasti esimiesasemaan. Moni pätevämpi ja alasta aidosti kiinnostunut jää jalkoihin tai työttömäksi tuossa ihmissuhdepelissä.

Vierailija
29/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Irtisanomisperustetta ei katsota olevan, jos töiden uudelleenjärjestelyistä ei tosiasiallisesti aiheudu töiden vähentymistä. Irtisanoa ei näin ollen voida näennäisin tai tekaistuin perustein. Irtisanomisperuste ei täyty myöskään silloin,kun irtisanomista on edeltänyt tai seurannut uuden työntekijän ottaminen samankaltaisiin tehtäviin,vaikka työnantajan toimintaedellytykset eivät ole vastaavana aikana muuttuneet."

Vierailija
30/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut palkataan ja ennen pitkää mies saa kenkää sillä samaa työtä yhden hengen työtä ei voi tehdä 2 henkeä ikuisuuksia.

-ap-

Vierailija
31/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä paitsi se olisi TODELLA törkeää. Miten voisit elää tietäen, että pilasit yhden perheen taloudellisen tilanteen täysin? Olet todella itsekäs jos edes harkitset asiaa!!!

Vierailija
32/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän että irtisanottaessa työntekijää pitää myös selvittää hänen uudelleenkoulutusmahdollisuutensa tai siirtämisensä toiseen työtehtävään? Eli vaikka väittäisitte että juuri hänen työtehtävänsä ovat vähentyneet ja sinut palkataan toiseen tehtävään niin tuotakin pitää tarjota ko. miehelle ja ainakin osoittaa että on vakavasti harkittu hänen uudelleenkouluttamistaan ko. tehtävään.

Vierailija
33/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo käryää jo kilometrien päähän!

Olet kyllä inha ihminen jos et välitä miehen perheen tilanteesta pätkääkään, taidat saada pelkkiä risuja joulupukilta tänä vuonna!

Vierailija
34/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kidun pari-kolme vuotta, palkkaan sitten tilalleni jonkun tarvitsevan tai myyn firman ja lähden opiskelemaan minua kiinnostavaa alaa.

Vierailija
35/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritysmaailmasta jotain, tietää että tätä tapahtuu koko ajan, isommissakin yrityksissä.

Näitä lakipykäliä voi kiertää.

Vierailija
36/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole vastaavana aikana muuttuneet." Harjoittele ap luetun ymmärtämistä!

Vierailija:

minut palkataan ja ennen pitkää mies saa kenkää sillä samaa työtä yhden hengen työtä ei voi tehdä 2 henkeä ikuisuuksia.

-ap-

Vierailija
37/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sisarusta, olen nuorin.

muita yritys ei kiinnosta.

-ap-

Vierailija
38/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-ap-

" Työlaissa on monia työvoiman vähentämisjärjestystä koskevia määräyksiä.Näiden määräysten mukaan viimeksi on yleensä irtisanottava työsuhteen kestoajaltaan pisimpään yrityksessä ollut. Huomioon on myös otettava työntekijän huoltovelvollisuuden

määrä."

Eli ensiksi taloon tullut on aina vahvemmilla kuin myöhemmin tuleva.

Vierailija
39/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehdon yksi. Lakia on mahdollista kiertää kymmenin eri keinoin ja antaa ihmiselle laillisesti potkut. Aina ei voi tehdä sitä mistä pitää van jos se ei ole lopullinen tila niin siitä vaan. Raha on ihan mukava asia, olen todennut.

Vierailija
40/60 |
28.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa niin törkeältä ett Porvoosta on oltava kysymys!

Vai mitä naiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä