Onko muiden 11-vuotiailla pojilla jo jotain murrosiän merkkejä?
Minkälaisia merkkejä on?
Meillä on selkeästi uhmaa ja tottelemattomuutta ja itsenäistymisen halua ja hartiat selvästi levenevät. Hiki haisee jo vähän.
Kommentit (6)
Mutta muuten tuo ap:n kuvailema käytös osui kohdalle.
ihan lapsi on vielä käytöksen puolesta.
Henkisestä puolesta olen sitten varmaan jäävi sanomaan mitään. Itsenäistymisen halua ollut jo pitkään, mutta empä tiedä onko murrosiän vai muuten vaan kasvamisen merkki.
Tuota hien haisemistakaan ei ole, vaikka 9v siskolla se haisee urakalla. Kyseisellä tytöllä ei ole murrosiästä merkkejäkään ja tuskin tulee olemaan vielä vuosiin.
Meillä on esim. kaikilla pojilla ne söpöt amisviikset kasvaneet jo kutosella ja ovat olleet 10 cm pitempiä kuin muut luokan pojat. Osa pojista on vielä ihan lihaksettomia lapsia tuossa iässä ja käytöskin aivan yhtä päätöntä kohellusta.
Käytös mun mielestä riippuu vähän persoonasta. Vasta 14v-15v on mun mielestä ainakin meidän pojilla ollut murrosiän oikkuja. Tuossa 11v on ollut ihan tavallista kiukuttelua ja rajojen kokeilua. Ei vielä mitään murkkupuuskia.
Mutta tosiaan, jokainen lapsi kehittyy eri tahtiin ja geeneistä riippuu aika paljon nää jutut. Osa pojistahan on vielä ysilläkin tosi lapsenomaisia.
Mutta muuten tuo ap:n kuvailema käytös osui kohdalle.
kasvoi pojilla tuossa iässä. 13v.llä kasvaa jo söpöt amisviikset.