Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeneemmat reumaatikot, "miten" jäätte sairauslomalle?

Vierailija
11.05.2011 |

Eli mulla on diagnosoitu nivelreuma. Nyt olen vielä hoitovapaalla, mutta mietin jo joskus koittavaa töihinpaluuta.

Nyt on aina välillä päiviä jolloin en todellakaan pystyisi töitä tekemään.

Miten silloin toimitaan? Myöntääkö työterveyslääkäri sairaulomaa? Ja kuinka helposti uskoo (varmaan lääkäristä kii) vaivat todelliseksi? Vai tarviiko aina saada reumapolille aika ja sieltä kautta sitten?

Vai onko teillä kaikilla lääkitys niin hyvin kohdillaan, että ette ole koskaan niin kipeitä, että töihin ei pysty? Vai menettekö kauhean Burana-annoksen kanssa töihin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta,mutta nostan,koska kiinnostaa mullakin. Ja on siis täsmälleen sama tilanne,paitsi,että olen jo reumapolin "asiakas".

Nyt kuitenkin kotihoidontuella kotona ja työelämä "odottaa" alle vuoden päässä ja kauhulla jo ajattelen,että mites sitten...

Itse olen ajatellut,että jos ei muu onnistu niin laukkaan vain hakemassa sairaslomaa,enhän muutakaan voi?

Mulla on Salatzopyrin + burana slow 800 lääkitys.

Vierailija
2/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana olen ollut kerran 10 pvää poissa kun iski tosi akuutti vaihe päälle ja jalat oli tosi turvoksissa eikä kävely onnisyunut kipujen vuoksi. Omalääkäri antoi sairaslomaa.

Mulla trexan ja kortisoni, tulehduskipulääkkeitä en tällä hetkellä tarvitse.

Pari kertaa olen jäänyt kotiin todistuksettomalle lomalle kun on ollut tosi nihkeä käynnistyminen. Meillä voi olla 3 pvää poissa ilman lääkärintodistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin näyttää pystyvän rakentamaan taloa ja tekemään pihahommia jne. Mutta asiakaspalvelua puhelimessa ei pysty tekemään.

Aikamoinen tekosairas, sanoisin

Vierailija
4/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen kyllä reumapolin asiakas, mutta ei sinne niin vaan saa aikoja. Lääkärikin on siellä vaan muistaakseni 2 krt viikossa.

Ja varmaan on tekosairaita reumaatikkoja, itse en kyllä ajatellut huvikseen hakea saikkua. En ole ennenkään ollut juuri koskaan töistä pois.

Mutta tässä kotona ollessa olen vaan monesti ajatellut, että tänään en kyllä töihin pääsisi.

Mullakin Salazoryrin ja Trexan-resepti odottaa,jos ei kivut pian helpota ja saisin imetyksen lopetettua.

-ap

Vierailija
5/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kerran kortisonipiikin jälkeisen päivän, ja silloinkin lääkäri oli nihkeä antamaan. Kirjoitti saikun kun totesin, etten pysty opettamaan telinevoimistelua :)

Vierailija
6/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla mietin samaa, mutta melkeinpä helpompaa olla töissä kuin kolmevuotiaan kanssa oli kotona, silloin joutui paljon enemmän liikkumaan, puistoilut, ulkoilut yms :) Olen siis siistissä sisätyössä, joten joudun/saan liikkua vähemmän arkisin kuin mitä hoitovapaalla. Käytössä on trexan ja burana 600 mg. On toki ollut päiviä jolloin aamuisin on nilkat ja polvet ollu niin turvonneet etten ole melkein housuja saanut jalkaan ja kävely on ollut laahaavaa, mutta olen silti mennyt töihin. Helpottaa päivän mittaan olo kun burana vaikuttaa.

Kortisonipiikkipäivät olen toki ollut saikulla, kun kortisonin pistää niin vuorokausihan pitää olla liikuttamatta jäsentä mihin se on pistetty tai ei vaikuta. En ole kyllä seuraavaa päivää ollut poissa.

Jos ihan kamala päivä tulee eteen, voin olla saikulla ja olenkin, kolme päivää kun voi olla omalla ilmoituksella. Mutta ei ole vielä sellaista tullut. Hoitovapaalla olin itse asiassa huomattavasti kipeämpi kuin nyt töissä, kun aamupäivisin ei tarvitse paljon kävellä, ja aamut on ne pahimmat kuten jokainen reumaatikko varmasti tietää!

Tsemppiä töiden aloitukseen siis, hyvin se menee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän