Mitä lisää 5 kk ikäisen ruokavalioon? Soseet aloitettu
Onko niin, että nyt lisätään puurot TAI liha?
Jos niin on, taidan aloittaa puurot, sillä lapsella refluksi ja siitä taitaa olla enempi hyötyä siihen.
Entä kun nyt on saanut lounaan ja välipalan niin lisääntyykö ruokakerrat aamupalalla ja iltapallalla puuroilla, vai miten?
Kommentit (26)
keskonen kasvaa nopeammassa tahdissa, ottaa yleensä muut kiinni jossain kohtaa.
ap
Provosoidaan nyt oikein mutta faktahan on että minä en niin ylpeenä kyllä huutelisi tuosta MINÄHÄN IMETIN VUODEN IKÄÄN!! -jutusta. Vauva tarvitsee muutakin kuin äidinmaitoa 6 kk eteenpäin ihan jo senkin takia että vauvan rautavarastot kestävät synnytyksen jälkeen 4-6 kk ja keskosilla niitä ei ole ehtinyt vielä niinkän paljoa kertyä. Että siinäpähän ootte nyt sitten hirveen ylpeitä itsestänne kun lapsi on aneeminen puolivuotiaasta siihen asti että saa jotain muutakin. Niin että en kyllä tulisi tänne niitä kritisoimaan jotka aiemmin joutuvat/haluavat kiinteät aloittaa. Ottaisitte asioista selvää ihmiset!!!
Ettekö te tiedä, että myöhäisempi altistus altistaa allergioille? En voi kuin ihmetellä näitä imetysnatsien hörhöilyjä.
minä olen antanut meidän 4kk pojalle, aamuin ja illoin HIPP riisipuuroa ja poika tykkää tosi paljon. Poika on herkkämahainen mutta tämä ei ole aiheuttanut mitään oireita. Puuro sisältää myös banaania ja persikkaa.
Lihaa aloiteltiin 5kk iässä hiljakseen pienillä määrillä. Possua, lammasta, kanaa, nautaa. Tässä järjestyksessä. Näidn jälkeen kalaa ja munaa.
Muistakaa soseissa avokado ja kurpitsa, siis ihan kunnon kurpitsa myös, ei pelkkä vetinen kesäkurpitsa.
kyselen, että miksi keskosille on annettava aiemmin kiinteitä? Mihin se perustuu?