1v neuvola
Olin tänään 1v neuvolassa..neuvolatätinä oli sitten nuori,ehkä äskettäin valmistunut tyttö.Ihan kiva täti sinänsä mutta ne kysymykset..!
siis kyseli hirveän tarkkaan että mitä tehdään päivisin,miten ja mitä ja kuinka usein lapsi syö,koska menee hoitoon ja kun kerroin että syksyllä,kysyi että menenkö töihin(mitäköhän se sille kuuluu??)ja kerroin että opiskelemaan niin kysyi että minne(mitä sekin sille kuuluu)johon vastasin ympäripyöreästi että olen hakenut useampaan paikkaan.Halusi myös tietää olinko saanut jo sen päiväkotipaikan(huoh)
Sitten piti täyttää sellainen päihdekysely,mikä nyt mulle ihan ok..ja sitten vielä piti käydä puntarilla...siis mitä hittoa kaupungille mun BMI kuuluu???mulla myös 2 isompaa lasta eikä silloin tarvinnut punnita MINUA
Kommentit (2)
Meilläkin oli 4kk neuvolassa toi voimavara kysely, mutta se ei onneksi kiinnostanut terkkaa juurikaan. Tietty sitten lisäksi molemmilta auditit. Mutta Siis toi BMI äidiltä 1v.neuvolassa. Mitä hittoo se tosiaan terkalle kuuluu!?
Perusteltiinko sitä mittausta jotenkin tai jaettiinko sitten sen perusteella jotain vinkkejä? Vai mikä idea siinä oikein oli?
neuvolatyöstä- hitosti lisää sälää sen SIJAAn että olisi aikaa aidosti tutustua lapseen ja perheeseen ja hoitaa asioita yhteistyössä yksilöllisesti mol. puolin kunnioittaen eikä blanketteja täytellen.
Lääkärit saattavat myös olla mitä sattuu, nojaavat ovenpieleen ja kyselevät "mitä mun pitää täällä tehdä?"Ei kiinnosta, eikä ole taitoa.
Nyt olen ihan eri hommissa ja töihin on taas kiva mennä :)
terv. 18v TH:na