Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Oletko työtön tällä hetkellä?

Vierailija
11.05.2011 |

Vertaistukea kaipaisin vaan...jotakuta joka ymmärtää miltä tuntuu :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alalta kuin alalta jos sattuu huvittamaan? Tai voihan sitä hakea mutta ei todellakaan oteta! Koulutus on kaiken A ja O ja tosiaan niitä hakijoita riittää...hohhohoijaa voisit lopettaa jo sen typerän provoilusi. Eipä riitä munaa kertoa sitä omaa alaansa!

Vierailija
22/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi lienee oikeassa? Kumpi tuntenee työelämän paremmin?

Se jolla on töitä vai se jolla ei ole...?

Jaa-a.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinomaisuuden kuplastaan. Katsella vähän tätä oikeaa elämää ja muiden kantilta. Lapsellista tulla tänne arvostelemaan ja haukkumaan kun itsellä sattunut kaikki natsaamaan kohdalleen. Kenties ollu sukulaisia avittamassa?

Vierailija
24/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin olla työttömänä 2kk ennen kuin tein uuden työsopimuksen ja työt alkoivat elokuussa. It-alalla on kovastikin työpaikkoja auki, mutta vaatimuksetkin ovat sitten kovat. Onneksi sain paikan, vaikka peruskoulutuksin on pelkkä yo, työkokemusta taas on vuosia. Nyt olen aivan ylityöllistettty, mutta olen vain iloinen siitä, että on töitä. Tsemppiä ap:lle!!!

Vierailija
25/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinä arvostelija kenties vain siinä yhdessä tai kahdessa? Et koskaan ole joutunut olemaan työttömänäkään eli et sinä minusta nyt niin kokeneelta tunnu työpaikastasi huolimatta :) et edes puheidesi perusteella! ap

Vierailija
26/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin paras työntekijä mitä kuvitella voi, osasin lapsetkin kasvattaa paremmin kuin muut arvatkaa mitä sitten tapahtui...kasvoin aikuiseksi kun pääsin näkemään vähän maailmaa eri kantilta! :D t. ohis

Vierailija
27/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi lienee oikeassa? Kumpi tuntenee työelämän paremmin?

Se jolla on töitä vai se jolla ei ole...?

Jaa-a.

Se joka on töissä tietää tasan vain sen yhden työpaikan kuviot. Työnhakijat sen sijaan saavat kokemusta vaikka millaisista paikoista mihin itseään yrittävät tunkea.

Vierailija
28/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen esim kevään aikana hakenut kolmeen eri koulutukseen MUTTA jokaikiseen tarvittiin sitten se työpaikka siltä alalta. Oli siis tarkoitettu vain ja ainoastaan oman ammattitaidon kehittämiseen sillä omalla työpaikalla. Kurssit olivat taloushallinnon osaaja, palkanlaskentaa ja ammatti-isännöinnin tutkinto. AP

Vierailija
29/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtönhän ei tunne edes yhtä työpaikkaa. Ap ei ole tainnut olla koskaan edes kunnolla töissä.

Vierailija
30/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan lisää turhaa koulutusta...

Mikset kehitä itseäsi pienimuotoisesti ihan itse? Itä-Suomessa venäjän kielen taito voi ratkaista, tai Helsingissä ruotsin.

Käy itsesi läpi. Miten käyttäydyt, miten pukeudut? Mitä voisit itsessäsi ja käytöksessäsi kehittää?

Vierailija
31/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikään kuin se työtön ois aina ollut työtön! tämä asenne jo kertoo sen ettei sen sanoja tajua tästä elämästä muuta kuin omat "faktansa"...ap

Vierailija
32/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitä.Sen tiedän kun olen ollut muutamaankin kertaan rekrytoimassa sakkia.

Vierailija
33/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleellista kielitaitoa. Englanti kyllä...ja sen verran hyvin tunnen tämän oman alani ettei mitkään erikoiskielet auta työn haussa vaikka miten näyttäis mahtavalta siinä CV:ssä. Täällä auttaa vain taloushallinnon osaaminen ja isännöitsijän paikkoja tulee koko ajan auki. ap

Vierailija
34/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kutsua yhteenkään haastatteluun. Juuri sihteerin töitä hain. Koulutus mulla kyllä eri alalta, mutta sihteerin töitä olen tehnyt omalla (suppealla) alallani. Hakijoita on per paikka nini paljon, että vaikka olisit hyvä niin et silti välttämättä pääse edes haatatteluun. Nykyisen työni sain suhteita hyödyntäen, eli kuulin että olisi tarve lyhyelle sijaistamiselle ja soitin esimiehelle asiasta.

Liputtaisin siis puskaradion ja suhteiden käytön puolesta. hakemuksia lähettämällä vaikeampi työllistyä tai sitten pitää olla todella soveltuva tausta (koulutus ja työkokemus juuri siihen paikkaan räätälöity).

20

Eli sen 2:n höpöttely että hakee kaikille mahdollisille aloille, niin ei kyllä toimi. Ne paikat menee niille jotka on taustoiltaan soveltuvimpia (koulutus ja työkokemus). Kun on varaa valita se soveltuvin näinä aikoina. Niin paljon löytyy hakijoita joka alalta. Mustakin olisi mielenkiintoista kuulla se kakkosen täydellinen ala...

Vierailija
35/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hakijoita samaan työhön on satoja! Tsemppiä ap onnea sä tarvit ihan kuten me muutkin työttömät. Jossain vaiheessa natsaa sullakin!

Vierailija
36/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoitiin juuri toimistohommiin sihteeri/assistentti ja eniten valinnassa painoi:

- hyvä ruotsinkielentaito, siis oikeasti hyvä

- hyvä enkku

- oikeinkirjoitustaito (pilkut ja yhdyssanat)

- tietokoneen käsittely

- reipas asenne

Onkohan ap:llä esim. tietokoneen ajokortti suoritettuna, senhän voi vaikka kansalaisopistossa tehdä, jos ei muille kursseille pääse? Tsemppiä paljon työnhakuun, on rankkaa. Itse jään kohta äippälomalle ja sen jälkeen aion irtisanoutua (muutamme toiselle paikkakunnalle) eli työttömyys mullakin edessä, vähän hirvittää.

Vierailija
37/37 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pääsee esimerkiksi haastatteluun tai vaikka kuulee työpaikasta jo ennen kuin se pannaan hakuun.

Se että hakee reippaasti muuallekin kuin ihan sille omalle alalle voi aukaista ne ovet vaikka mihin.

Siinä on kyse ihan samasta asiasta kuin siinä että kuulee sijaisuudesta puskaradion kautta.

Se on paljon fiksumpi asenne kuin se että istuu himassa ja miettii miljoona syytä miksi mikään ei kertakaikkiaan nyt vain käy eikä käy.

Tai hakee koulutuksiin, joihin ei kertakaikkiaan ole mitään saumaa päästä.