Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tilalle?

Vierailija
11.05.2011 |

Olen syönyt Mirtazapinia unettomuuteen, lihonut 14 kiloa. Mitä toista lääkettä suosittelisitte tilalle? Mirtazapin auttaa kyllä nukkumaan, mutta en voi jatkaa tuota kuuri lihomisen takia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon syönyt Mirtazapinia aikoinaan n. vuoden, en tiedä, paljonko painoa tuli, kun en omistanut vaakaa, mutta tulihan sitä reippaasti!

Vaihdoin vuoden kuluttua Triptyliin (hyvin pieni annos), jonka kanssa söin melatoniinia (esim. Circadin tai joku vastaavan niminen on hyvä). Triptyliä käytin vuoden myös, jossain vaiheessa jätin melatoniinin pois.

En takaa, että tää sopis sulle, mutta mulla auttoi!

Vierailija
2/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sää syöt niitä päivittäin?

Hoitakaa päätä, ei lääkkeet ole mikään ratkasu. Se on vähän niinkuin ensiapu, ei laastaria voi loppuelämää käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta tuon Triptylin suhteen. Varaan ensi viikolle lääkäriajan(tällä viikolla en ehdi menemään) ja pyydän lääkäriltä tuota Triptyliä.

Vierailija
4/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sää syöt niitä päivittäin?

Hoitakaa päätä, ei lääkkeet ole mikään ratkasu. Se on vähän niinkuin ensiapu, ei laastaria voi loppuelämää käyttää.

Ei se "pään hoitaminen" niin helppoa ole ja ainoa toimiva ratkaisua, teen vuorotyötä, se vaikuttaa uniongelmiin aika vahvasti.

Vierailija
5/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta unilääkkeet Kai sää syöt niitä päivittäin?

siinä tilanteessa kun unta ei vaan saa. Mä itse menin aika sekaisin unettomuudesta, sen jälkeen en todellakaan ole halunnut leikkiä asian kanssa.

Mä kävin terapiassa noiden lääkkeiden syönnin ohella, mutta jos en olisi syönyt niitä lääkkeitä, jotka auttoivat mua nukkumaan, olisin todennäköisesti mennyt psykoosiin.

Ei kannata tulla neuvomaan, jos ei oikeastaan ole mitään sanottavaa.

Vierailija
6/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpottanut hieman Kiitos tiedosta tuon Triptylin suhteen. Varaan ensi viikolle lääkäriajan(tällä viikolla en ehdi menemään) ja pyydän lääkäriltä tuota Triptyliä.

että mulla Triptyl ei olisi auttanut siihen alkuajan unettomuuteen ollenkaan. Sillä on ahdistusta poistavaa ja lievää unettavaa vaikutusta kyllä, mutta se ei tainnuta samalla tavalla kuin Mirtazapin.

Mulla ainakin alkoi kilot karisemaan ihan itsestään, kun lopetin Mirtazapinin. Lisäksi aamut olivat helpompia, joskin ainakin mua Triptylkin väsytti hieman aamuisin.

Mirtazapinilla on kamalia sivuvaikutuksia, mutta ainakin mulla se toimi juuri siinä tilanteessa parhaiten.

Vierailija
7/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpottanut hieman Kiitos tiedosta tuon Triptylin suhteen. Varaan ensi viikolle lääkäriajan(tällä viikolla en ehdi menemään) ja pyydän lääkäriltä tuota Triptyliä.

että mulla Triptyl ei olisi auttanut siihen alkuajan unettomuuteen ollenkaan. Sillä on ahdistusta poistavaa ja lievää unettavaa vaikutusta kyllä, mutta se ei tainnuta samalla tavalla kuin Mirtazapin.

Mulla ainakin alkoi kilot karisemaan ihan itsestään, kun lopetin Mirtazapinin. Lisäksi aamut olivat helpompia, joskin ainakin mua Triptylkin väsytti hieman aamuisin.

Mirtazapinilla on kamalia sivuvaikutuksia, mutta ainakin mulla se toimi juuri siinä tilanteessa parhaiten.

Minulla oli ihan "oikea" uniongelma kun hain apua. Jos ei tiedä, mitä on unettomuus, on aika ilkeää vetää tuollaista typerää kommentointilinjaa.

Tiedän joutuvani vielä jatkamaan unilääkitystä, varaan ajan tosiaankin kysyäkseni tuota Triptyliä.

Vierailija
8/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ihan "oikea" uniongelma kun hain apua. Jos ei tiedä, mitä on unettomuus, on aika ilkeää vetää tuollaista typerää kommentointilinjaa.

Tiedän joutuvani vielä jatkamaan unilääkitystä, varaan ajan tosiaankin kysyäkseni tuota Triptyliä.

Elämä tuntuu kevyemmältä kuin Mirtazapinia syödessä. Mulla ainakin oli vähän semmoista jatkuvaa tokkuraa sen Mirtazapinin kanssa.

Kun akuutein vaihe on ohi, kannattaa muuten ihan oikeasti miettiä, mistä unettomuus johtuu (ellet ole sitä tehnyt jo) ja hankkia siihen apua. Elämäntapoja kannattaa muokata myös, jos niistä löytyy vikaa.

Vierailija
9/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita pillereitä kaapissa, Opamaxeja tai jotain semmosia mutten ole niitä ottanut.

Minusta tunteet ja asiat pitää hoitaa mieluiten ilman lääkkeitä.

Vuorotyössä käyn eikä se ole vaikuttanut omaan jaksamiseen, en olisi siinä työssä jos pitäisi pillereillä toimia.

Elämä kuntoon ja tunteet sallituiksi sanon minä!

Eikä noita minun pillereitä saa popsia kuin joskus, onko tollanen terveellistä vuosia kiskoa päivittäin?

Psykoosista en tiedä, paskasta elämästä vähän kokemusta.

3

Vierailija
10/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita pillereitä kaapissa, Opamaxeja tai jotain semmosia mutten ole niitä ottanut.

Vuorotyössä käyn eikä se ole vaikuttanut omaan jaksamiseen, en olisi siinä työssä jos pitäisi pillereillä toimia.

Eikä noita minun pillereitä saa popsia kuin joskus, onko tollanen terveellistä vuosia kiskoa päivittäin?

3

Mä sinnittelin nukkumatta niin kauan (en jaksanut mennä lääkäriin), että mulla alkoi mennä jo todellisuus ihan sekaisin. Olen kärsinyt elämäni aikana useampaan otteeseen unettomuudesta (josta muuten sivumennen sanoen kärsivät muutkin perheeni jäsenet, äidilläni on todettu krooninen unettomuus, joka on kestänyt lähemmäksi 20 vuotta), ja aina olen saanut lääkkeistä avun.

Terapiassakin kävin, mutten olisi kyllä siihen kyennyt, jos ei olisi ollut lääkitystä. Lääkitys ei mitenkään poistanut tunne-elämääni.

Vierailija
11/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Mutta se, mikä toimii jollekin, ei toimi toiselle. Et voi sanoa toiselle noin. Lääkkeiden popsiminen ei ole terveellistä, mutta monelle ainoa keino.

Aika mustavalkoista tekstiä sinulla.

Vierailija
12/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun murhetta ei tartte teidän surra. Paskatko sillä on väliä?

suren kokoajan, en ole edes aloittanut surua luulen.

Minulle sanottiin ettei lääkkeitä saa ottaa kokoajan, miksi te syötte niitä jatkuvasti? Vuosia?

Minusta tollanen on vakavaa!!! Ettekö te sano lääkärissä tosta?

Ei elämää voi elää popsimalla pillereitä.

Ne auttaa teitä jossain vaiheessa ja sitten tarttee kehittää jotain muuta.

3, jonka tuttu lisäsi omaa lääkitystään kun lapseni kuoli että "selviää" ihmeellistä puuhaa sanon minä!! Ei tunteita saa purkittaa.

Vierailija
13/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

että Opamox ja Mirtazapin ovat hyvin erilaisia lääkkeitä. Opamox on rauhoittava, Mirtazapin masennuslääke, jota nimenomaan PITÄÄ syödä joka päivä. Opamox taitaa olla riippuvuutta aiheuttava lääke, Mirtazapin ei.

Mun mielestä ei kannattaisi tulla jakelemaan neuvoja, jos ei ole hirveästi tietoa asiasta.

Vierailija
14/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa montaa päivää peräkkäin.

Vierailija
15/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun murhetta ei tartte teidän surra. Paskatko sillä on väliä?

suren kokoajan, en ole edes aloittanut surua luulen.

Minulle sanottiin ettei lääkkeitä saa ottaa kokoajan, miksi te syötte niitä jatkuvasti? Vuosia?

Ei elämää voi elää popsimalla pillereitä.

Ne auttaa teitä jossain vaiheessa ja sitten tarttee kehittää jotain muuta.

3, jonka tuttu lisäsi omaa lääkitystään kun lapseni kuoli että "selviää" ihmeellistä puuhaa sanon minä!! Ei tunteita saa purkittaa.

Mutta tälläinen on juuri typerän ihmisen puhetta. Tyrkyttää omaa juttuaan ainoana totuutena. Lisäksi lienet auktoriteettiuskovainen.

Aloita oma ketju jutullesi, sillä ap ei halunnut varmaankaan tuollaista moralisointia ja vanhanaikaista näkemystä.

Ap:lle sanoisin, että Triptyl on ihan hyvä lääke. Tenoxia ja vastaavia ei kannata käyttää vakituisesti.

Vierailija
16/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

popsimaan pillereitä koko elämänsä. Ihan samalla tavalla kuin kroonisiin fyysisiin sairauksiin määrätään lääkkeitä, joita joutuu syömään lopun elämää, myös kroonisiin psyykkisiin (tai psykofyysisiin) sairauksiin määrätään lääkkeitä loppuelämäksi.

Ei kannata nyt verrata keskenään Opamoxia ja vaikka Mirtazapinia, ne ovat ihan erilaisia lääkkeitä.

Mä söin mielialalääkkeitä unettomuuteen yhteensä 2 vuotta. Sen lisäksi olen syönyt lyhyempiä jaksoja nukahtamislääkkeitä useaan eri otteeseen, viimeksi muistaakseni n. 3 vuotta sitten. Jos en hae lääkitystä ongelmaan, ongelma vain pahenee, kunnes ollaan taas siinä pisteessä, etten nuku ollenkaan. Siihen en enää halua, olen jo ehtinyt sitäkin kokeilla.

Äitini taas on syönyt nukahtamislääkkeitä lähes 20 vuotta, syö myös mietoa masennuslääkettä. Hänellä on todettu krooninen unettomuus. Hän ei voi lopettaakaan lääkitystä, koska joutuu käydä töissä, eikä se onnistu nukkumatta. Lääkäri valvoo lääkitystä, eikä äidilläni ole annostus noussut. Paljon terveellisempää syödä lääkkeitä kuin olla nukkumatta.

Vierailija
17/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan 6 kk ajalle.

Miksi te vääristelette asioita?

Kyllä teille saa sanoa ettei tollasessa pilleripopsimisessa ole mitään pointtia, tunkekaa vaan päätänne sinne pensaaseen. Mitä lääkäri sanoo moisesta?

Opamoxit on NIIN nukkumisvaivoihin kuin rauhoittamaan ahdistusta ja tuskaa. Haluan vaan tuntea kivun tälläsenä.

Mistään hirveästä tietomäärästä en tiedä, mutta sen kyllä tiedän että te ihmiset voisitte miettiä tota lääkkeitten popsimista. Mitä te pakenette?

Vai onko toi joku marttyyriyden maksimointi: mulla on niin kamalaa että syön näitä pillereitä kunnes kuolen? Tuttunikin sanoi näin, nuorehko ihminen jolla vuosikymmeniä elämää jäljellä. Se on täysin omassa asenteessa tollanen, ei ole muuta kuin ne pillerit!

Minä pidän itseäni nimenomaan oikeana ihmisenä kyseenalaistamaan teidän toimintoja, tekin huudatte heti minulle kun sanon että järki hoi. Siis ihan täysikielto että voisi olla ilman lääkkeitä ja se jo joku on sääli.

3

Vierailija
18/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanotaan 6 kk ajalle.

Miksi te vääristelette asioita?

Kyllä teille saa sanoa ettei tollasessa pilleripopsimisessa ole mitään pointtia, tunkekaa vaan päätänne sinne pensaaseen. Mitä lääkäri sanoo moisesta?

Opamoxit on NIIN nukkumisvaivoihin kuin rauhoittamaan ahdistusta ja tuskaa. Haluan vaan tuntea kivun tälläsenä.

Mistään hirveästä tietomäärästä en tiedä, mutta sen kyllä tiedän että te ihmiset voisitte miettiä tota lääkkeitten popsimista. Mitä te pakenette?

Vai onko toi joku marttyyriyden maksimointi: mulla on niin kamalaa että syön näitä pillereitä kunnes kuolen? Tuttunikin sanoi näin, nuorehko ihminen jolla vuosikymmeniä elämää jäljellä. Se on täysin omassa asenteessa tollanen, ei ole muuta kuin ne pillerit!

Minä pidän itseäni nimenomaan oikeana ihmisenä kyseenalaistamaan teidän toimintoja, tekin huudatte heti minulle kun sanon että järki hoi. Siis ihan täysikielto että voisi olla ilman lääkkeitä ja se jo joku on sääli.

3

Sinä et ole sanomaan toiselle yhtään mitään, mene jeesustelemaan ja leikkimään sitä 100% kipumarttyyria muualle.

Vierailija
19/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki muut saa kertoa kokemuksistaan kuin sinä?

Mene itte vittuun!

3

Vierailija
20/24 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ihmisen on nukuttava, että pysyy järjissään. Kyllä psykiatri tietää mitä tekee, eri asia yleislääkärit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi