Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme voi pitää kaniamme ulkona naapurin koirien takia. Onko se oikein?

Vierailija
11.05.2011 |

Naapurit nimittäin pitävät koiriaan usein vapaana, eivätkä ne tottele omistajiaan yhtään vaan ryntäävät aina halutessaan pihallemme. Tästä syystä emme oikein uskalla ulkoiluttaa kaniamme. Koirista on sanottu useampaan kertaan ja aina pyytelevät kovasti anteeksi kun koirat eivät tottele ja lupaavat etteivät enää tule pihallemme kunnes taas..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisee tämänkin ongelman. Jos naapurit ei aitaa omaa pihaansa, aidatkaa te omanne.

Vierailija
2/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva, muttei juuri nyt ole varaa aidata tämän kokoista tonttia. Toki jos naapuri lupaa maksaa projektin niin mieluusti laitan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on saatava kuriin tai ehottakaa naapurille aitaa.Jos ei toimi, ottakaa yhteys isännöitsijään tai kokous hallituksen kanssa.Mulla menis hermo, mun pihalle ei naapurin piskit juokse.(Vaikka aivan ihania ovatkin).Haluan pitää pihan perhettäni varten.

Vierailija
4/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän heidän koirat saisi juosta vapaana pihansa ulkopuolella.

Vierailija
5/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten tarvitsee...?

Vierailija
6/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kanit voivat pahastikin pelästyä koiraa, joten en tiedä auttaako siinä tilanteessa, mutta voishan se kani siellä ulkohäkissä ulkoilla ainakin silloin, kun olette itse pihassa. Ja muista myös kattaa häkki. Linnutkin voivat olla kanille vaarallisia ja moni muukin luonnossa elävä eläin. Naapurin kuuluu tietty pitää koirat omassa pihassa, mutta jos ovat metsästyskoiria, niin on kyllä todella haastavaa pitää niitä varmuudella erossa kanista... Ei ole ihan sama asia, vaikka muuten koira olisikin opetettu tottelevaiseksi. Metsästyskoiraan ei voi eikä saa koskaan luottaa, kun kyseessä on joku kani/marsu tai muu, siinä jää kani aina toiseksi. Yrittäkää pitää hyvät välit naapureihin ja rakentakaa kanille häkki.

Vierailija
7/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te kuitenkaan voi pitää sitä vapaana pihallanne, äkkiäkös se karkaa.

Vierailija
8/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et viitsi tapella naapureiden kanssa niin rakenna kanille häkki, jossa on myös katto. Sen lisäksi vielä aitaus siihen häkin ympärille sopivan matkan päähän, niin että kanilla on vähän turvallisempi olo, kun koirat eivät pääse ihan viereen. Siinä isommassa aitauksessa voitte sitten pitää kania silloin, kun olette itsekin pihalla.

Vierailija
9/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rottakoira. Rotu on aikoinaan kehitetty siihen, että se pyytää pikkujyrsijiä maalaistaloissa. Koiran vaistoa ja rotuominaisuutta on todella vaikea sitten kyllä enää muuttaa...

Meidän kesänaapurissa oli kanala. Yksi kaunis päivä toisen naapurin ajokoira karkasi näiden pihasta, meni sinne kanalaan ja tappoi kymmeniä kanoja. Naks vaan.

Vierailija
10/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne koirat saa naapurin pihalla kirmailla. Sitä paitsi kanit ovat aika herkkiä säikähdyksille joten jos koira tulee naapurista ja räksyttää kaniaitauksen vieressä,saattaa se kai saada sydärin ja kuolla pois. eli naapurit olis minusta velvollisia ihan itse aitaamaan pihansa.

Vierailija
11/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla koiran omistajat - itsekin pidän koirista tosi paljon, mutta kyllä asia on niin että lemmikit ovat omistajan vastuulla.

Ei voi vain vedota koiran voimakkaaseen metsästysviettiin. Asia on yksinkertainen, jos asut alueella jossa on naapureita ja koirastasi voi olla heille haittaa, on sille koiralle tehtävä häkki tai pidettävä se kiinni. Sama koskee kanin omistajaa, pitää sitten huolehtia, että se pysyy omassa pihassa.

Ei vastuuta voi sysätä toisille.

Vierailija
12/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on rottakoira. Rotu on aikoinaan kehitetty siihen, että se pyytää pikkujyrsijiä maalaistaloissa. Koiran vaistoa ja rotuominaisuutta on todella vaikea sitten kyllä enää muuttaa...

Meidän kesänaapurissa oli kanala. Yksi kaunis päivä toisen naapurin ajokoira karkasi näiden pihasta, meni sinne kanalaan ja tappoi kymmeniä kanoja. Naks vaan.

tietenkään koiran rotuominaisuuksia voi muuttaa. Mutta teidän tehtävänne on taata, ettei koiranne pääse toteuttamaan rotuominaisuuksiaan naapurin lemmikkeihin.

Vierailija
13/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt vaan sanoa sitä, että lintukoira on lintukoira jne. ja vaikka piha olisi pomminvarmasti aidattu jne. kyllä sieltäkin voi koira karata.

Ja miten ap ylipäätään takaa, ettei se hänen kaninsa karkaa?

Vierailija
14/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesäkoppi minne mennä piiloon.

Ja naapuri aidatkoon oman pihansa. Koirat eivät saa tulla teidän pihalle vaikka siellä olisi 10 kania tai ei yhtään mitään.

Koirat on nimittäin pidettävä kytkettynä taajama-alueella tietääkseni.

Vierailija
15/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt vaan sanoa sitä, että lintukoira on lintukoira jne. ja vaikka piha olisi pomminvarmasti aidattu jne. kyllä sieltäkin voi koira karata.

Ja miten ap ylipäätään takaa, ettei se hänen kaninsa karkaa?

Koeta nyt vaan hyväksyä se. Ei koirasi saa karata naapurin kanojen tai lampaidenkaan kimppuun vaikka olisi kuinka metsästyskoira.

Vierailija
16/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla omakotitalolla on isännöitsijää tai hallitusta......=)

Just joo....päivän paras

Koirat on saatava kuriin tai ehottakaa naapurille aitaa.Jos ei toimi, ottakaa yhteys isännöitsijään tai kokous hallituksen kanssa.Mulla menis hermo, mun pihalle ei naapurin piskit juokse.(Vaikka aivan ihania ovatkin).Haluan pitää pihan perhettäni varten.

Vierailija
17/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla pihalla!!!!!!

Vierailija
18/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te kuitenkaan voi pitää sitä vapaana pihallanne, äkkiäkös se karkaa.

kertaakaan he eivät karanneet.

Tosin lopuksi sai kissa pupupaistia

Vierailija
19/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, niin mutta, joidenkin on vaikea käsittää ja hahmottaa, että ihmiset voivat asua toisin kuin he itse.

Ei meidänkään omakotitalolla täällä maalla ole isännöitsijää eikä hallitusta.Naapuritkin asuvat kaukana ja tontti on reilun hehtaarin. Kaupunkiasunnollamme, joka on kerrostalossa on isännöitsijä ja hallituskin,johon itsekkin kuulun.

Aika harvalla omakotitalolla on isännöitsijää tai hallitusta......=) Just joo....päivän paras

Vierailija
20/25 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla omakotitalolla on isännöitsijää tai hallitusta......=)

Just joo....päivän paras

Tuli vaan mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi