8v tytön eräs kaveri sanee sääntöjä...
tyttöni on kaverinsa kanssa tottunut tiettyyn yhdessä kaverin ja kaverin äidin kanssa sovittuun aikaan lähtemään pyöräilemään kouluun. Nyt on eräs kolmas tyttö ängennyt joukkoon eikä siinä vielä mitään mutta kun se sanelee nyt että milloin pitäis lähteä ja että häntä pitää jäädä odottelemaan ja pitäis vielä mennä hakemaankin. Tuloksena se että tytöt tossa notkuvat ja oottelevat, kyselevät kelloa ja ovat epävarmoja että ehtivätkö. Heillä kun tuo ajan taju ei vielä ole niin parhaasta päästä...
Ollaan toisen äidin kanssa sovittu että tytöt lähtevät ajoissa jota ehtivät esim kouluun jos sattuu vaikka matkalla ketjut irtoamaan pyörästä tms (sekin sattunut). Koulun pihassa on kiva sit näillä keleillä leikkiä.
Jostain syystä tämä kolmas tyttö ei halua lähteä aiemmin vaan muiden pitäis mukautua hänen aikatauluunsa. Menee vähän hankalaksi sitten mun tässä vahtia.
Kommentit (11)
siitä on seurannut se että etenkin mun lapseni saanut koulussa kuulla syytöksiä siitä kun "ette odottaneet miksi ette odottaneet miksi ette tulleet mua hakemaan miksi teit noin.." lapseni meni kerran pyytelemään anteeksi kun joskus vähän liian kiltin sorttinen ja sen jälkeen elkoi nää syyttelyt. Ilmeisesti mun vaan pitää sille tytölle mennä selittämään asiat? ap
ettei mene oman tyttös piikkiin, opekin voisi tulkita vaikka kiusaamiseksi jos kolmannella likalla yhtään juorukellon vikaa.
miten hankalaa teidän elämä on kun puhetaito puuttuu! Olisiko tuossa nyt järkevintä tehdä niin, että sopisit itse sen kolmannen tytön vanhempien kanssa, että nämä tytöt lähtevät kouluun viimeistään 7.45 tai mikä se aika nyt onkaan. Kolmas tyttö saa tulla mukaan jos on paikalla. Samat säännöt kaikille. Jos sitten joku takanapäin syyllistää, niin uusi kontakti vanhempiin, että mikäs se sopimus nyt olikaan.
Mutta ei, ap:n tapa ratkaista asia on välttää puhekontaktia ja asettaa oma lapsi hankalaan asemaan. Sen jälkeen asia ratkeaakin helposti valittamalla av:lla.
nimittäin tiedän että opettaja on ottanut tämän kolmannen tytön suojatikseen.Tyttö on äärimmäisen ujo ja vieraasta kulttuurista ( no venäjältä) ymmärrän siis että kokee yksinäisyyttä mutta ihan kaikkeen ei tarvi venyä muidenkaan. Opettaja on jopa välitunnilla pakottanut ottamaan tätä tyttöä leikkeihin vaikka tyttö ei itsekään ole halunnut juuri siihen leikkiin. Kuulemma usein tämä tyttö seuraa kuin varjo muita mutta ei itse osallistu. Opettajan mielestä muiden pitäis vaan jaksaa houkutella mukaan...ap
kun en tiedä puhelinnumeroa eikä mulla ole aikaa mennä toisten ovien taakse sopimaan.Kai sitten olen itsekäs kun katson että jos joku haluaa sopia jotain uutta niin itse ottaa asian esille? En tunne tytön vanhempia laisinkaan en edes tiedä tarkkaan missä asuvat. Katson että mulla tai lapsellani tässä ei ole ongelmaa vaan tällä vieraalla tytöllä...yritän opettaa vaan lapselleni jämäkkyyttä ja pitämään puolensa. ap
keskustelemaan. Lapsi on kutsuttu esim mun lapsen synttäreille mutta koskaan ei tullut viestiä että lapsi ei tule eikä tullut. Myöhemmin kysyin tytöltä että eikö äiti tiennyt kutsusta ja tyttö sanoi että tiesi mutta ei saanut tulla!!?? ap
Mut jos haluat niin toki voit mennä tytölle selvittämään. Vanhempien kanssa ei sun tarvi alkaa sopimaan mitään....menee liian hankalaksi muutenkin koko touhu.
Se kolmas tyttö menköön jäljestä. Tiedän tuollaisia tapauksia kun kasvaneet kultalusikka suussa...minä minä minä