Miksi koirille annetaan ihmisten nimiä? Sitten luetellaan että meidän Ronja, Elli ja Minttu
eikä kuulija voi mistään päätellä, kuka noista on se koira.
Kommentit (17)
Miksei lemmikkejä voisi nimetä ihan niin kuin haluaa? Mielestäni on hauskaa keksiä lemmikeille nimiä, kun mitään rajoituksia ei ole ja voi olla hassujakin. Ja hauska "tavata" lemmikkejä, joilla on koominen nimi kuten mäyräkoira Kimmo tai kani nimeltä Markku. :D Siinä on ollut omistajalla huumorintajua.
Jos on epäselvää keskustelun kohteesta, voi kysyä. Vai harmittaako sinua, kun kuuntelet selän takana vieraiden ihmisten juttuja?
Eihän nimen perusteella voi päätellä juuri muutakaan. Esim. jos perheessä on sinun ja minun lapsia niin pitäisikö kertojan aina muistaa nimen kohdalla kertoa että Ninni, siis se mieheni lapsi? Ihme asioista tehdään taas ongelma.
kun siskon miehen sisko antoi koiralleen mun esikoisen nimen (ja siis tiesi oikein hyvin minkä niminen lapsi mulla on). Kyse vanhasta perinteisestä suomalaisesta naisennimestä. Moukkamaista minusta!
Ja oli kiva miettiä omalle lapselle nimeä, kun niin moni kiva on jo annettu tuttavien koirille :D
Ja eilen törmäsin koiraan, jolla oli sama nimi kuin mun pojalla (joka on ihan ihmisen nimi) Tuli jotenkin outo fiilis!
Ja hauska "tavata" lemmikkejä, joilla on koominen nimi kuten mäyräkoira Kimmo tai kani nimeltä Markku. :D
Syy on yksinkertainen: ne eivät ole tällä hetkellä muodissa ihmislapsilla. Sen sijaan Ronjat, Viivit ja Veetit ovat.
ap
kuvitellakaan, että minkäänlaiselle koiralle annettaisiin? Mulle tulee mieleen joku Maria, ei voi olla koiran nimenä Maria :D. Tai Laura, Johanna, Saila. Anita.
Miesten nimistä ehkä... Tuomas, Markus... Antti, Sakari, Juhani. Veikkaan että tällaset nimet on aika turvassa koiranomistajilta siis ;).
Sen sijaan just vaikka Helmi, Onni, Aino oli koiran niminä muutamakin vuosi ennen kuin ne alkoi taas kuulostaa vauvan nimiltä. Ja nyt alkaa itseasiassa olla jo Pirkot ja Sirkut suht normaaleja koiran nimiä. Mirva ja Perttikin varmaan kohta. Ehkä nuo muutkin siis jossain vaiheessa tulee käyttöön kuitenkin...
Kun äitini oli lapsi, hän nimesi kilpikonnansa eräällä hyvin perinteikkäällä, "aina muodissa olevalla" suomalaisella miehennimellä. Kun hän sitten parikymmentä vuotta myöhemmin sai veljeni, veli sai juuri tuon saman nimen. :D Musta se on vain hauskaa, en ole koskaan ajatellut, että voi kuinka veljeäni on halvennettu. Ei ehkä kande ottaa kaikkea niin vakavasti. Olen törmännyt myös Einari-, Raimo-, Anu- ja Leevi-nimisiin koiriin ja Pekka-nimiseen kissaan (tosin Pekka Töpöhäntähän nyt on jo ihan vanha juttu). Lapsesta olisi todennäköisesti vain jännää tavata eläin, jolla on sama nimi kuin itsellä.
Ossi,Ronja,Armas,Arttu,Oliver. Jos seuraava tulee saa kauniin tyttöjen nimen Amanda
Lemmikille annetaan semmoinen nimi, joka nimen antajia parhaiten miellyttää. Ei siinä mietitä, että mahtaakohan joku tuttavapiiristä nyt haluta antaa tämmöisen lapselle.
Eihän nimen perusteella voi päätellä juuri muutakaan. Esim. jos perheessä on sinun ja minun lapsia niin pitäisikö kertojan aina muistaa nimen kohdalla kertoa että Ninni, siis se mieheni lapsi? Ihme asioista tehdään taas ongelma.
No kyllä se on outoa että ei erota elukkaa ihmisestä.
monta keinoa erottaa eläin ihmisestä. Esim. eläin on karvainen, kulkee neljällä jalalla jne.
Jos mä puhun koirastani (tai muista eläimistä) joillekin tuntemattomille ihmisille, sanon, että meidän koira sejase.
että erottaa lapset. Jos kysytään perheen jäsenien nimiä niin on kyllä outoa että samaan pötköön luetellaan ihmisten ja elukoiden nimet eikä sanota että toi matti on muuten koira.
sen takia on ihan luonnollista että ne inhimillistetään ja niille annetaan ihmisten nimiä. Harva koira enää mikään Musti on, paitsi ehkä jossain maalla. Jos nimestä tykkää niin tottakai sen voi antaa rakkaalle lemmikille siinä kuin lapsellekin. En tajua että joku loukkaantuu siitä, että lapsen nimi annetaan eläimelle. Sehän vaan kertoo siitä, että joku on tykännyt siitä nimestä.
on kuulema niin ristuksen komia koira
Sitä minä ihmettelen vielä enemmän.