Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koirille annetaan ihmisten nimiä? Sitten luetellaan että meidän Ronja, Elli ja Minttu

Vierailija
10.05.2011 |

eikä kuulija voi mistään päätellä, kuka noista on se koira.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä ihmettelen vielä enemmän.

Vierailija
2/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lemmikkejä voisi nimetä ihan niin kuin haluaa? Mielestäni on hauskaa keksiä lemmikeille nimiä, kun mitään rajoituksia ei ole ja voi olla hassujakin. Ja hauska "tavata" lemmikkejä, joilla on koominen nimi kuten mäyräkoira Kimmo tai kani nimeltä Markku. :D Siinä on ollut omistajalla huumorintajua.

Jos on epäselvää keskustelun kohteesta, voi kysyä. Vai harmittaako sinua, kun kuuntelet selän takana vieraiden ihmisten juttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nimen perusteella voi päätellä juuri muutakaan. Esim. jos perheessä on sinun ja minun lapsia niin pitäisikö kertojan aina muistaa nimen kohdalla kertoa että Ninni, siis se mieheni lapsi? Ihme asioista tehdään taas ongelma.

Vierailija
4/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siskon miehen sisko antoi koiralleen mun esikoisen nimen (ja siis tiesi oikein hyvin minkä niminen lapsi mulla on). Kyse vanhasta perinteisestä suomalaisesta naisennimestä. Moukkamaista minusta!

Vierailija
5/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli kiva miettiä omalle lapselle nimeä, kun niin moni kiva on jo annettu tuttavien koirille :D

Ja eilen törmäsin koiraan, jolla oli sama nimi kuin mun pojalla (joka on ihan ihmisen nimi) Tuli jotenkin outo fiilis!

Vierailija
6/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hauska "tavata" lemmikkejä, joilla on koominen nimi kuten mäyräkoira Kimmo tai kani nimeltä Markku. :D

Syy on yksinkertainen: ne eivät ole tällä hetkellä muodissa ihmislapsilla. Sen sijaan Ronjat, Viivit ja Veetit ovat.

ap

Vierailija
7/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitellakaan, että minkäänlaiselle koiralle annettaisiin? Mulle tulee mieleen joku Maria, ei voi olla koiran nimenä Maria :D. Tai Laura, Johanna, Saila. Anita.

Miesten nimistä ehkä... Tuomas, Markus... Antti, Sakari, Juhani. Veikkaan että tällaset nimet on aika turvassa koiranomistajilta siis ;).

Sen sijaan just vaikka Helmi, Onni, Aino oli koiran niminä muutamakin vuosi ennen kuin ne alkoi taas kuulostaa vauvan nimiltä. Ja nyt alkaa itseasiassa olla jo Pirkot ja Sirkut suht normaaleja koiran nimiä. Mirva ja Perttikin varmaan kohta. Ehkä nuo muutkin siis jossain vaiheessa tulee käyttöön kuitenkin...

Vierailija
9/17 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini oli lapsi, hän nimesi kilpikonnansa eräällä hyvin perinteikkäällä, "aina muodissa olevalla" suomalaisella miehennimellä. Kun hän sitten parikymmentä vuotta myöhemmin sai veljeni, veli sai juuri tuon saman nimen. :D Musta se on vain hauskaa, en ole koskaan ajatellut, että voi kuinka veljeäni on halvennettu. Ei ehkä kande ottaa kaikkea niin vakavasti. Olen törmännyt myös Einari-, Raimo-, Anu- ja Leevi-nimisiin koiriin ja Pekka-nimiseen kissaan (tosin Pekka Töpöhäntähän nyt on jo ihan vanha juttu). Lapsesta olisi todennäköisesti vain jännää tavata eläin, jolla on sama nimi kuin itsellä.

Vierailija
10/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossi,Ronja,Armas,Arttu,Oliver. Jos seuraava tulee saa kauniin tyttöjen nimen Amanda

Vierailija
11/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikille annetaan semmoinen nimi, joka nimen antajia parhaiten miellyttää. Ei siinä mietitä, että mahtaakohan joku tuttavapiiristä nyt haluta antaa tämmöisen lapselle.

Vierailija
12/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nimen perusteella voi päätellä juuri muutakaan. Esim. jos perheessä on sinun ja minun lapsia niin pitäisikö kertojan aina muistaa nimen kohdalla kertoa että Ninni, siis se mieheni lapsi? Ihme asioista tehdään taas ongelma.

Vierailija
13/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on outoa että ei erota elukkaa ihmisestä.

monta keinoa erottaa eläin ihmisestä. Esim. eläin on karvainen, kulkee neljällä jalalla jne.

Jos mä puhun koirastani (tai muista eläimistä) joillekin tuntemattomille ihmisille, sanon, että meidän koira sejase.

Vierailija
14/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erottaa lapset. Jos kysytään perheen jäsenien nimiä niin on kyllä outoa että samaan pötköön luetellaan ihmisten ja elukoiden nimet eikä sanota että toi matti on muuten koira.

Vierailija
15/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKU RAJA!

Vierailija
16/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia on ihan luonnollista että ne inhimillistetään ja niille annetaan ihmisten nimiä. Harva koira enää mikään Musti on, paitsi ehkä jossain maalla. Jos nimestä tykkää niin tottakai sen voi antaa rakkaalle lemmikille siinä kuin lapsellekin. En tajua että joku loukkaantuu siitä, että lapsen nimi annetaan eläimelle. Sehän vaan kertoo siitä, että joku on tykännyt siitä nimestä.

Vierailija
17/17 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuulema niin ristuksen komia koira

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi