Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksijat, huomio!

Vierailija
10.05.2011 |

Kuinka pitkässä/lyhyessä ajassa voi valmentautua marathonille? Entä puoli-?

Olen aloittanut juoksun vasta ihan vähän aikaa sitten lasten syntymien jälkeen. Tätä ennen en ole vuosiin harrastanut oikein mitään. Tällä hetkellä juoksen n. 3 lenkkiä viikossa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Lenkit pituudeltaan 7-15km. Toistaiseksi tuntuu ihan hyvältä, uskon että voisin vetää pidemmällekin jos oikein puristaisi. Useimmiten lenkkien pituuden määrää ajanpuute.

Kiitos neuvoista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo nyt juokset jopa 15 kilometrin lenkkejä, niin ei siihen puolimaratoniin enää paljoa ole matkaa. Eli hyvin juokset jo!

Peruskuntoinen kaverini ilmoittautui syksyllä juoksevalle puolimaratonille ja on noin kuukausi sitten aloittanut juoksemaan sitä varten.

Itse olen vähän siinä ja siinä ehdinkö saada itseäni siihen kuntoon, koska vaatii aika paljon jaksamista harjoitella.

Maraton saattaa vaatia jo enemmän, eli jos juoksisit nyt tulevana syksynä yhden puolikkaan ja keväällä toisen (edellyttäen että talvellakin voit harjoitella juoksua), ja ilmoittaisit itsesi ensi vuoden loppukesästä juostavaan maratoniin, niin saattaisi olla sopiva. Välssä voit toi juosta useammankin puolikkaan jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/6 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tiedustella missäpäin Suomea (?) olisi syksymmällä tarjolla puolimaraton? Asun ulkomailla ja olen Suomessa elokuussa. (Omalla kotiseudullani ei järjestetä kovin paljoa juoksutaoahtumia ja jos järjestetään niin ne on tosi pro)

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt löysin, niin Tampereella 25.9, (Tampere puolimaraton), 2.7 Turussa Paavo Nurmi maraton, myös puolikas mahdollista juosta.

25.9 espoossa espoon rantamaraton, myös puolikas mahdollista.

Tsekkaapa tämä:

http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3007

Vierailija
4/6 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivannäöstä!

Kommentoin heti: siis onko toi Paloheinässä 6.8 juostava Masokistin unelma joku vitsi vai? M/N 100km?!

Hehe, jatkan tutkimista.

-ap

Vierailija
5/6 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsi, se on ultrajuoksua :)

Puolikkaan voit ihan hyvin juosta loppukesällä. Saattaisi mennä jo nyt. Se on helpompi mitä luulisi :) Juoksuiloa!

Vierailija
6/6 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menen juoksemaan puolikkaan heinäkuussa ja minun pitkä lenkki on n.16km kerran viikossa ja muut lenkit 8-10km ja silloin kun teen vauhtivetoja niin lenkin pituus lyhyempi. Silti en vielä halua täyttä maratonia juosta, koen että siihen pitäis olla n.40km/vk treeniä alla ja lihaskuntoa ym. Se on kova matka....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä