Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten joillakin on koko ajan lapsivapaata!?

Vierailija
30.05.2026 |

Siis pieniä lapsia useampi ja miltei joka viikonloppu ne on hoidossa isovanhemmilla, sedillä/tädeillä, kummeilla jne., jotta vanhemmat pääsevät kahdestaan jonnekin! Ja kyse ei edes mistään parikymppisistä vanhemmista. Kyllä vähän kirpasee, kun me ei olla vuosiin päästy kahdestaan minnekään niin, että lapset olisivat yön hoidossa... Toki vuorotellen käydään, mutta eipä juuri mitään romanttisia illallisia ole näkynyt saati että päästäisiin kumpikin kaveriporukan mökkiviikonlopulle...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joka perjantai lapsivapaata kun olin totaali yh. Kotona olin ja nautin omasta ajasta.

Vierailija
2/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaa (childfree) = vapaaehtoisesti lapseton henkilö

Vanhempi ei ole lapsivapaa vaikka lapset olisi viikonlopun muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joka perjantai lapsivapaata kun olin totaali yh. Kotona olin ja nautin omasta ajasta.

Itse olin samassa tilanteessa joitakin vuosia sitten. Minulla ei ollut lapsivapaata kahdeksaan vuoteen. Kävin töissä. Hoidin kodin, lapset ja heidän harrastuksensa yksin. 

Vierailija
4/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsivapaata kun huoltaja eristää lapsesta. Siinähän kadehditte rauhassa.

Vierailija
5/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminä kamala, vaikka itsekin olin kiitollinen, kun muutaman kerran lapset kyläilivät isovanhemmilla ja sain nukkua tai tehdä rästiaskareita. 

Vierailija
6/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä lapsena haluaisi kuulla, että vanhempani tarvitsee lapsivapaata tai hehkuttaa sellaista. 

Vierailija
7/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsivapaata kun huoltaja eristää lapsesta. Siinähän kadehditte rauhassa.

Minkä arvelet syyksi?

Vierailija
8/8 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terminä kamala, vaikka itsekin olin kiitollinen, kun muutaman kerran lapset kyläilivät isovanhemmilla ja sain nukkua tai tehdä rästiaskareita. 

Lapsivapaa kuulostaa tosiaan terminä kamalalta. Tulee väkisinkin mieleen, että jos kaipaa vapaata omista lapsistaan (ja kadehtii toisia, joilla sitä vapaata on), niin olisiko kannattanut jättää lapset hankkimatta?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi