Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

turhauttaako ketään muuta miehen jatkuvat ylityöt?

Vierailija
10.05.2011 |

itse olen niin hiton kyllästynyt ainaisiin ylitöihin. nyt se tuntuu vain ylivoimaisen ärsyttävältä kun itse olen hoitovapaalla ja haluaisin perheelle yhteistä aikaa, mutta ei, aina olet yksin lapsen kanssa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ettei miesparan tarvi raataa!

Vierailija
2/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ettei miesparan tarvi raataa!

ainakaan muuttaisi mitään. meilläkin mies jatkuvasti ylitöissä, oli jo ennenkuin tavattiin ja jos vaikka erottaisiin niin jatkaisi samaa työtahtia, ja myös silloin jos minä menisin töihin. työnarkomaani se on, eikä muutu. en siis ole ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tai anna seksiä niin ei miehen tarvii tehdä "ylitöitä""

meidän ukolle oli töissä vinkattu että sulla olis niin huippumahikset pettää kun nyt vaimo kerta on tottunut että olet aina ylitöissä! tiiä sitten onko se nyt oikeasti ylitöissä vai "ylitöissä", hmm..

Vierailija
4/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pakko tehdä ylitöitä!! ja toisekseen, teen myös itse töitä, vaikka olen hoitovapaalla.

ihme kyllä, seksi sujuu, vaikkei paljon yhteistä aikaa olekaan! joten ei ole kyse "ylitöistä", ja tämän voin todistaa milloin tahansa jos haluan, että todellakin on työpaikalla!

eikä ole kyse mistään luottamus asioista muutenkaan, vaan ainoastaan siitä että olen kovin väsynyt siihen että olen yksin kotona pojan kanssa ja autoa ei ole eli en edes juuri mihinkään pääse, en edes ruokakauppaan, joten päivät on sitä, että koitetaan keksiä pojan kanssa puuhaa niin sisällä kuin ulkona ja hoidetaan kotityöt, muu aika sitten odotetaan ja toivotaan että isi tulisi ajoissa kotiin ja voisimme tehdä yhdessä jotain kivaa.

tämä on meillä ikuinen riidan aiheuttaja.

vielä inhottavammaksi tilanteen tekee se että ei mies itsekään haluaisi tehdä näin paljon ylitöitä, mutta ei käytännössä voi kieltäytyäkään. joten ymmärrän myös sen että tilanne on kurja myös hänelle, kun pomo ja perhe molemmat odottavat että mies on läsnä..

Vierailija
5/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenmaailman pykälien mukaan mentäis, mutta tietyt seikat vain vaikuttavat siihen, että käytännössä ylitöistä liki mahdoton kieltäytyä. :/

Vierailija
6/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mies joka tekee paljon ylitöitä. On kiltti, ahkera ja halua tehdän työnsä kunnolla ja tiettyyn rajaan asti pidän itsekin tätä hyveenä. Mutta rajansa kaikella. Itsekin tein paljon ylitöitä ennen lapsen syntymää mutta pyrin kyllä vähentämään työntekoa kun taas palaan töihin hoitovapaalta). Miehen työn luonne on sellaista konsulttihommaa, jossa käsittääkseni kaikkein helpoiten ylitöihin ajaudutaan. Työpaikkansa ilmapiiri on aika outo, pomo saattaa jopa ihmetellä lakisääteisen kesäloman pitämistä, että onko sille muka aikaa. Olen tosi kyllästynyt miehen työpaikkaan (onneksi omani on ilmapiiriltään ihan erilainen), siellä on ollut niin paljon kaikkea kummallista vuosien varrella eikä esimiehiin voi luottaa käsitykseni mukaan pätkääkään. Lupaavat kaikenlaista hyvää ja kaunista mutta peruvat kaikki ja antavat vaan lisää ja lisää töitä miehelleni ja muutamille muille kun jotkut toiset taas saavat näperrellä pikkujuttujensa kanssa ilman minkäänlaisia todellisia tulostavoitteita. Miehelläni ei myöskään juuri koskaan ole mahdollisuutta osallistua esim. työpaikan virkistyspäiviin tai saada koulutusta itselleen vaika työskentelee vaativissa asiantuntijatehtävissä kun aina vaan pitää tehdä töitä ja töitä! Ärsyttävää!

Meillä ainakaan ylityöt ei ole mitenkään taloudellinen kysymys. Pärjättäisiin ihan hyvin muutenkin. Yleensä niistä ei edes makseta, joistakin poikkeuksista maksetaan. Työreissuista maksetaan ja musta se onkin ihan ok, että puoliso silloin tällöin esim. viikon työreissulla mutta sen sijaan se, että on lähes joka päivä tosi pitkään töissä ja sitten kotona tosi väsyneenä on mielestäni tosi tylsää. Kun olen asiasta valittanut on mies aikaistanut aamulähtöjään. Lähtee töihin mielestäni liiankin aikaisin, itse nukun lapsen kanssa vielä pitkään sen jälkeen mutta silti usein työpäivä venyy illastakin hurjan pitkäksi. Lomalla olleessaankin joutuu usein hoitamaan työasioita ja töistä saatetaan joskus soittaa jopa keskellä yötä (tällaistakin olen ollut todistamassa ja oli todella työpuhelu) vaikka mieheni työaika siis todella on ihan virkatyöaika.

Mulla sinänsä yleensä aika lapsen kanssa kotona vaikka joskus olenkin tosi väsynyt. Asutaan sellaisessa paikassa ja hyvien julkisten liikenneyhteyksien varrella, että on paljon tekemistä ja päästään hyvin kulkemaan. Tehdäänkin melkein joka toinen päivä vähintään lapsen kanssa jotakin muutakin kuin käydään ulkoilemassa ja leikitään kotona esim. käydään muskarissa tai leikkipuiston sisätoiminnassa, kahvilla jossakin tms. Lapsi kuitenkin kaipaa isäänsä ja nauttii hänen seurastaan ja myös itse tykkäisin kun meillä olisi enemmän perheaikaa.

Itselleni olen vaatinut oman ajan niin, että yhtenä iltana viikossa miehen on silloin kun ei ole työreissulla pakko tulla suht ajoissa (viimeistään noin 17.30) kotiin jotta saan jonkinlaisen omankin illan joskus ja hän myös viettäisi kahdenkeskistä aikaa lapsen kanssa. Tämä on mulle ollut kaikkein tärkein henkireikä.

Tämä viesti oli aika purkausta, omaa oloa helpottaa kun saa naputtaa ärsytyksensä pois. Toivottavasti mies itse jaksaa työtään jos haluaa sitä tehdä ei mun kai tästä niin pitäisi tulistua!

Vierailija
7/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin mies saa kunnolliset ylityökorvaukset, mutta ei se raha korvaa sitä yhteistä aikaa perheen parissa :/ tämä asia ei kai koskaan muutu, toisinaan vaan turhauttaa enemmän tai vähemmän.

Vierailija
8/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimenkuvaan; eli välillä tekee pitkää päivää, viikonloppuna suunnittelee seuraavaa viikkoa, vastailee meileihin ja työreissujakin on plajon. Minua ei haittaa yhtään.

Vierailija
9/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajallaan töihin, ILMAN ylityökorvauksia??

Vierailija
10/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajallaan töihin, ILMAN ylityökorvauksia??

Vierailija
11/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sekä miehellä että minulla tulee pitkiä päiviä (tai minulla tulisi normaalisti, nyt olen äitiyslomalla). Eipä niille oikein mitään mahda, mutta korvaukset kannattaisi tietysti hakea, joko rahana tai vapaana. Välillä vituttaa, välillä nauttii, kun on paljon duunia. Lasten kanssa toki hankalampaa.

Jos miehesi pitää työstään, niin sitten hän sitä tekee - mutta jos häntäkin ahdistaa, niin voisitte jutella siitä, kannattaisiko työpaikkaa vaihtaa.

Vierailija
12/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkkakin on onneksi sen mukainen, eli erikseen ei ylitöistä maksella.

Vierailija
13/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylitöistä, hän myös haluaisi viettää aikaa kotona,ja pojan kanssa, mutta kuten edellä mainitsin, ei oikein ole mahdollista kieltäytyä ylitöistäkään, kyllä toki joskus kieltäytyy.

josko tämä taas tästä, kun sai hiukan valittaa.

ja kuten sanoinkin jo aiemmin, rahan takia ei tee ylitöitä, palkka on myös muutenkin sellainen jolla pärjää, mutta tottakai saa myös kunnolliset ylit. korvaukset.

Vierailija
14/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ylitöistä ei makseta, ei laki tunne. Toki esim viikonloppu korvaukset yms voi sopia niin, ettei niistä makseta erikseen, vaan palkka korvaa ne suoraan. Mutta silti työaikalakia pitää noudattaa, eli ylityöt edellen pitää korvata, Ei se oikeuta teettämään vaikka 70 h työviikkoa. Ykistyisyrittäjyys on erikseen.

Vierailija
15/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa ylitöistä ei makseta, ei laki tunne. Toki esim viikonloppu korvaukset yms voi sopia niin, ettei niistä makseta erikseen, vaan palkka korvaa ne suoraan. Mutta silti työaikalakia pitää noudattaa, eli ylityöt edellen pitää korvata, Ei se oikeuta teettämään vaikka 70 h työviikkoa. Ykistyisyrittäjyys on erikseen.

Johtajasopimukset ovat myös sellaisia jotka eivät noudata normaaleja työaikalakeja.

Vierailija
16/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on vaan tyytyväinen kun osallistun perheemme talouden ylläpitämiseen.

Työn lomassa tulee tehtyä ruokaa ja leivottua, rahaa säästyy siinäkin.

Vierailija
17/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulonhankintaan, eikä edelleenkään ole kyse rahasta, että siksi olisi pakko tehdä ylitöitä.

Vierailija
18/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yksityisyrittäjä ja sitten on vielä maatilantyöt. Eipä sitä paljoa näy kotona.

Vierailija
19/29 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on näin että keväällä kun alkaa ylityöt ja kestää syksyyn niin lähtee aamusta 7 töihin ja on kotona 23-24.00 kun olemme nukkumassa. Tähän lisäksi vielä että lauantaina monesti tekee myös ja sunnuntaina on niiiiiin puhki että nukkuu melkein koko päivän. Minä olen sitten pojan kanssa. Tässä hammasta purren mietinkin miksi ei vielä ole kevät kiireet alkaneet vai onko jo ymmärtänyt kun tästä hälle aikaisemmin valittanut. Ymmärtäisin jos ylitöitä tehdään kohtuudella mutta tuo että menee töihin ennenkuin muut heränneet ja tulee kotiin kun kaikki nukkumassa jo niin mitenpä siinä yhteistä aikaa viettää enää.

Vierailija
20/29 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI!!! Pidän ahkeruutta hyveenä. Mies kuitenkin antaa muun ajan perheelle.