Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeopatia ja synnytys - ajatuksia/kokemuksia?!?!

28.10.2005 |

Kyselin tuolla odotuspuolella jo samaa ja ajattelin heittää vielä tännekin eli onko kukaan valmistautunut tai valmistautumassa synnytykseen homeopatian avulla? Mulla on pari todella positiivista kokemusta homeopaattisten valmisteiden käytöstä - ensin yhden leikkauksen ja siitä palautumisen yhteydessä ja nyt tämän raskauden aikana raskauspahoinvoinnin hoitamisessa. Olis todella kiva kuulla omakohtaisia kokemuksia tai ajatuksia teiltä, jotka tunnette homeopatiaa paremmin.

Lähinnä oon lukenu, että homeopatian avulla voisi valmentaa kroppaa (pehmentää paikkoja etukäteen), nopeuttaa avautumisvaihetta (en tiedä onko tässä sitten riskejä kun on synnyttänyt jo aikaisemmin) ja edesauttaa palautumista. Jotenkin homeopatia kuullostaisi paremmalta kuin perinteinen kivunlievitys jo vauvankin kannalta.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Arnicaa synnytyksen aikana ja jälkeen(luomusynnytys, ei mitään vaivoja jälkikäteen ja jälkivuoto kesti vajaat 2 viikkoa), virtsatietulehduskierteen katkaisuun, lapsen korvatulehduksiin, nuhiin, yskiin, raskaudenaikaiseen pahoinvointiini jne. Aivan loistavaa mielestäni että on tällainen lapsille ja odottajillekin turvallinen " lääkitys" , joka todella tepsii! En ole koskaan käynyt homeopaatilla, mutta ajattelin että ennen seuraavaa synnytystä haluaisin käydä että saisin tarkat ohjeet mitä ja milloin jos synnytyksessä jotain homeopaattista apua tarvitsen(eka synnytys vain 5h5min joten mitään vauhditusta en ainakaan kaivannut;-))

Vierailija
42/46 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti perhelääkärimme asuu Ruotsissa ja hän hoitelee meitä aina tarvittaessa, kun käy lomalla/kylässä täällä päin tai puhelimitse :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tästä homeopatiasta vaikka en vielä osaa synnytyksestä sanoa mitään. Kävi nimittäin viime viikolla niin, että kaatusin bussissa (nyt siis rv 37+) esikoinen tietysti sylissä joten kovin hyvin en saanut mistään kiinni. Seurauksena se, että polvi ruvella ja särkeny pari yötä ja nyt vielä koko vasenta puolta särkeny aamusta asti. Otin panadolia (en siis ensi hätään muistanu koko homeopatiaa ; ) ) ja laitoin reilusti kylmägeeliä hartioihin & selkään jne. Ei mitään vaikutusta näillä hoidoilla - päiväunien aikaan särky vaan paheni ja paheni ja sitten muistin ton Arnican. Sitä siis yks annos ja tunnissa särky oikeesti poissa. Ihan sama mulle onko plaseboa tai mitä, mutta ekan kerran tänään olo on aivan loistava - ei mitään särkyä tai kipua missään!!! Nyt kyllä odotukset ja luottamus nousee hurjasti!!!!

Tungin varmuuden vuoksi panadolit kaappiin noiden homeopaattisten valmisteiden taakse, jotta ens kerralla muistan aloittaa niistä suoraan enkä " lipsahda" ekaks näihin perinteisiin lääkkeisiin ; )

Vierailija
44/46 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, että mikä auttaisi synnytyksen jälkeiseen tilaan, mua vähän stressaa, että kun esikoinen vaati oman huomionsa, että mulle tulee sellanen ahdistava, riittämätön olo, että ei kerkiä joka paikkaan. Kysyn kyllä neuvoa, mitä alan nappailemaan, meidän lähellä olevassa luontaistuoteliikkeessä on onneksi homeopatiaan erikoistunut henkilö !

Jännittävää nähdä, miten synnytys menee, nimittäin eka synnytys oli aika kauhee, menetin verta 2000 ml ja kohdunsuuhun tuli repeämä. Toivon, että tämä seuraava synnytys sujuisi paremmin.

Vierailija
45/46 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

homeopaattisia valmisteita voi aivan hyvin ja turvallisesti käyttää rinnan " tavallistenkin" lääkevalmisteiden kanssa. Esim. täällä Tyksissä on homeopatiaan erikoistuneita kätilöitäkin, ja vaikkapa Saksassa ihan yleisesti homeopatiaa käytetään sairaaloissa samaan aikaan koululääketieteen kanssa...Homeopaattiset valmisteet ovat ensiapuna ambulansseissakin. Ranskassa ja Amerikassa (ja tod.näk.) useassa muussakin maassa voi homeopatian ottaa sivuaineeksi lääketieteellisessä. Että kannattaa selvitellä vähän asioita, ennen kuin alkaa kertoa tuntemuksiaan " kun minusta nyt vähän tuntuu tältä" - tyyliin :)

Vierailija
46/46 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, koska tarkoitukseni oli saada aikaan keskustelua asiasta, eikä jyrätä koko aihetta maan tasalle... :)