Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te luottotietonne menettäneet? Miten pärjäätte NYT?

Vierailija
10.05.2011 |

Itsellä meni avioeron ja vakavan masennuksen myötä kaikki laskut avaamattomina ulosottoon + yksi iso laina jonka olin miehelle ottanut avioliiton aikana. Tällä hetkellä minulla on ulosotossa 8000 euroa jota lyhennän joka tilistä.

Muuten elämä on ihan mukavaa tällä hetkellä :)

Sellainen joka ei ole missään elämän vaiheesa kärsinyt elämänhalun menetyksestä tai rahavaikeuksista, ei voi edes ymmärtää moista. Ei välitetä tämän palstan nirppanokista jotka jaksaa aukoa päätään kun ei tosiasiassa elämän nurjapuolesta tiedä juuri mitään.

Elämä voi olla hyvää merkinnöistä huolimatta :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olin ikäni tarkka rahaoista, ja sitten kanssa sairastuin fyysisesti. Rahat meni, luottotiedot ja aikamoista selvittelyä. Nyt lyhennän uosottoon joka kuukausi ja eivät kaikki velkojat laita uo:n vaikka on puoli vuotta mennyt. Ihana lukea että muillakin on samoja juttuja.ja niistä selviää!! tämänkin ymmärtää kun kokee, miten elämässä voi kaikki muuttua hetkessä. Mutta selvittämällä ja uo:N kanssa sopimalla saa maksusuunniteman. Muutto ei nyt onnistu, uusi asunto mahdoton saada, sekä prepaid liittymä ja vakuutuksen kannattaa pitäää voimassa ehottomasti. Muutenhan tämä ei ole ikuista, mutta mietin nyt töiden ottamista vastaan eri näkökulmasta, koska vuosien lyhennys palkasta ja vajaakunto sairaudesta ei auta jaksamista. Olen siin jo vuosia palkasta lyhentänyt, nyt loppui työt ja lyhennän työttömyyskorvauksesta, koska haluan. kohdallani myös potilasvahino hakemus menossa ja tuomari on sen puolella, mutta se kestää. Toivon valoa ja tsmppiä kaikille. Järjestelmän uusimista tarvitaan, jotta tälläinen ei ole mahdollista, pikavipit uo kelvottomiksi ymms,ja sosiaalinen luotto AJAN TASALLE jotta saa sairaudessa apua,olkoon se henkitä tai fyysistä, ne nivoutuvat aina yhteen. mutta toitaa valoa ja voimia, aurinkoa roppakaupalla kaikille!

Vierailija
2/23 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aivovamma, jonka seurauksena en muista kuin pätkiä asioista. raha-asiat oli kanssa sekaisin, mutta tuska aivovammasta suurin, sekä fyysisesti että henkisesti. synnyin uudeleen, ja aloin muistmaan asioita pala kerrallaan, se herkisti kun yhtä-äkkiä muistoja tumpahteli päähän.opettelin kaiken uudelleen, alkaen kahvinkeitosa. nyt elän tavallisesti, paitsi väsyn nopeasti.elämäni menneisyys on outo, kuin kaksi eri elämää. aivovamma topimumisineen kesti noin kolme neljä vuotta ja asioita menneestä tulee muistiin vain jos niitä aktioidaan. lienee selvää että arvostan terveyttä yli kaiken, mutta ei sitä kaikki silti niin ajattele, jotka eivät menetä kokonaan itseään välillä. Synnyin aikuisen uudelleen ja aikaa meni vuosi ilman muistia. skifi elämää ...:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös 3 vuotta edunvalvonnassa. Nyt on kaikki ulosottoon maksettu, summa oli ehkä 6000 euroa. Prepaid-liittymä, netin sain 100 euron etumaksulla enkä osta mitään velaksi/osamaksulla. Ihan järkevää ja hyvää elämää vietän =)

Vierailija
4/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen erä lähdössä sovitusta akordisummasta, ihan se viimeine kaikista.

Nyt kuitenkin pätkähti vielä perinnän kautta vuoden 2009 sairaalakuluja, joita en ollut sovitellutkaan, mutta loppusuoralla ollaan. Luottotiedot palaavat 2 vuoden päästä miehelle ja minulle. Maksettuja summia en edes tiedä, ainakin 15 000.

Paperit ovat järjestyksessä ja niukkuudesta tulut elämäntapa.

Vierailija
5/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ahdistus on valtava. Mulla myös napsahti päässä ja avaamattomat laskut ulosottoon. Olen yrittänyt silloin tällöin hoitaa asioitani kuntoon, mutta kun en vaan onnistu. Nyt olen varannut ajan psykiatrille ja elättelen toiveita, että jossain vaiheessa elämää mullakin menee vielä hyvin ja tarpeeksi tasapainoisesti, niin henkisesti kuin taloudellisesti.

Vierailija
6/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä aika hankalaa on luottohäiriömerkinnän takia.

Auton vakuutusta ei saa, paitsi jos maksaa etukäteen - oliko se nyt vuoden vakuutusmaksut.

Puhelinliittymänä saat vain prepaidin. et muuta, paitsi jos maksat etukäteen jotain aivan käsittämätöntä.

Asumme isossa omakotitalossa, joka valitettavasti lämpenee öljyllä.

Öljyä ei tuoda siihen osoitteeseen, jossa asuu henkilö, jolla on luottotiedoissa merkintä / ulosmittajaa vie tililtä.

Ei auta, että puoliso tilaa sen öljyn omalla nimellään. Ei toimiteta.

Mites kummassa ihmiset talonsa lämmittää, kun sitä öljyä ei toimiteta? Miten lämmintä vettä, kun ei öljyä ole?

Asumiskulut ja öljylaskunkin saa maksettua, vaikka ulosmittaaja tilillä onkin, mutta kun ei niin ei.

Ulosmittauksen jälkeen jäävä osa on todella pieni, eikä sillä perhettä elätetä.

Kaikilla ei mene luottotiedot ja rahat nurinpäin ap:n kuvaaman vakavan psyykkisen sairatumisen takia, holtittoman elämän ym takia, meillä meni siksi, että puolisolla oli yritys, joka ei ensin tuottanut mitään - mutta kulut juoksee - ja sitten meni konkurssiin.

Nyt toivotaan, että päästäisi velkasaneeraukseen, velkanevuojalle on aika taas nyt, ku nkaikki paperit on kasassa.

Tiukkaa on koko elämä. Olisi hienoa, jos isovanhemmat vaikka auttaisi, toisi pussillisen ruokaa, ostaisi lapsille lenkkarit tai koulurepun, tms., Mutta ei mitään, ei kertakaikkisen mitään ikinä koskaan !!! Ei kyllä silloinkaan kun paremmin meni, mutta silloin oli itselläkin ostaa. Isommalle koululaiselle kun ei kirpparilta tahdo mitään löytyä.

Vierailija
7/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan luottotietoni takaisin parin kuukauden päästä. Nuoruuden tyhmäilyjä, en oikein osannut hoitaa talouttani. Enpä tee samaa virhettä uudestaan, ihan hyvin ovat opettaneet nämä vuodet ilman luottotietoja. Oon myös oppinut sen ettei mitään tarvitse ostaa osamaksulla (paitsi innolla odotan että saan asuntolainaa) lähes kaiken voi hoitaa käteisellä/ kertamaksulla. Luottokorttia en aio ottaa vaikka saisin.

Vierailija
8/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en muuten oo ikinä tajunnu tai saanut selitystä miten niin autolle ei saa vakuutusta jos on luottotiedoton.

Mä olen nimittäin saanut aina ja 4 erässä oon saanu maksaa aina..ei oo mitään ongelmaa ollu. En tajua.

Vierailija
9/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee ihan kohtuullisesti, mutta haluaisin jostain työtä jonka palkalla saisin nuo maksamattomat velat maksettua. Nykyisellä palkalla kestää ikuisuuden ennen kuin on maksettu, vaikkei velat mitään jättisuuria olekaan.

Vierailija
10/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin tappaa itteni, olin suljetulla 2 kk, kärsin ihan hirveestä masennuksesta ja muistakin psyykkisistä ongelmista. En uskaltanut vastata puhelimeen, en avata mitään kirjetä, enkä käydä kaupassa, äiti haki ruokaa kun en voinut lähteä ulos kämpästä.

"Sekosin" 10 vuotta sitten ja silloin meni kaikki ulosottoon. Nyt olen saanut kaikki maksettua, on masennus hoidettu ja yhteensä varmaan oon sellaiset 20 000 tässä vuosien varrella maksanut tuosta sairastumisestani. nyt on luottotiedot kunnossa ja samoin psyykkinen terveys, mutta kyllä masensi pitkään tuo luottotiedottomuus, olit kuin paskaa "kunnon" ihmisille, ihan ku ihmisarvo olisi täysin kiinni tuosta :(

Vierailija
11/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei koskaan asiat ulosotossa, mutta aloitin juuri makselemaan 10 000 opintolainaa takaisin ja aika isoilla summilla...toimeen kyllä tullaan mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa...miten teidän tilanne eroaa omastani??? teidän velkasummat kuitenkin aika pieniä osalla...luulisi hoituvan laina pankista, jolla noi maksaa järkevästi pois. Ei itsellänikään opintolaina ollut helppo vaihtoehto, mutta oli lapsi elätettävänä ja kun vielä opiskelin ensin itselle sopimattomaan ammattiin...luotolla en maksa vieläkään vaikka saisi...onhan tuolla velallisia talo ja autolainoineen pilvinpimein

Vierailija
12/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne meitä luottotiedottomia, noh asiaa...

Mä menetin luottotiedot vasta viime kesänä,miehellä meni samaan aikaan... ulosotossa on velkaa ja lisää menee sinne,mutta ne maksellaan sitten kun palaan töihin,on sovittu jo,koska hoitovapaalla ei tarvitse maksaa.

Mies saa palkan josta menee puolet ulosottoon,minä saan hoitorahan + lapsilisän

sossusta saadaan TT tukea, tiukkaa on välillä mutta onneksi saadaan vuokra maksettua ja nettilaskut yms ja ruokaa pöytään,onneksi on kavereita tai sukulaisia jotka lainaa hädässä.

Jolle sitten saa maksaa takaisin..

Kyllä tämä tästä tiukkaa tekee,mutta kyllä kaikki hoituu kun meen taas töihin :)

Vierailija
13/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kun täytin 18. Opintolainaa 8000e, tekstivippejä sun muita pikkulainoja opiskelijoille.. Kaikki meni ulosottoon. vuosi sitten sain viimeiset maksettua. Nyt asiat hyvin. En tiedä miten pitkään luottotiedoissa pysyy merkintä sen jälkeen kun velat on maksettu?? Kun saan luottotietoni kuntoon, olis tarkotus ostaa omakotitalo puolison kanssa.

Vierailija
14/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"itsellä ei koskaan asiat ulosotossa, mutta aloitin juuri makselemaan 10 000 opintolainaa takaisin ja aika isoilla summilla...toimeen kyllä tullaan mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa...miten teidän tilanne eroaa omastani??? teidän velkasummat kuitenkin aika pieniä osalla...l"

Luuletko, että jos on luottotiedot mennyt ettei olisi maksanut opintolainaansa pois normaalisti? Tilanteesi eroaa siinä, että luottotietojen menetyksen taustalla on usein ero, masennus, työttömyys tms joka on saanut ihmisen jumiin ja toimintakyvyttömäksi tilapäisesti.

Kyllä minäkin maksoin opintolainani ongelmitta, mutta eron jälkeen meni tiedot. Vie aikansa maksaa mutta siitä ne vähenevät joka kuukausi. Itse maksoin omani viime vuonna.

Vierailija
15/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin juuri uuden nettiliittymän ei ongelmaa. Ainut mikä ei onnistu osamaksu esim. hoppy hallista.

Tyhmänä luotin ex-mieheen, verorästejä ja muutama isompi lasku odottamassa velkajärjestelyä kun äitiyslomalta palaan töihin.

Vierailija
16/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena luottarit. Harmittaa nyt!! Mulla on vakituinen työpaikka, eikä voida saada asuntolainaa mun merkinnän takia (vajaa 3tonnia ulosotossa, puh.laskuja ym.nuorten hölmöyksiä) ilman takaajaa, jota meillä ei ole. Muuten elämässä menee hyvin:) Harmittaa vaan maksaa kallista vuokraa surkeasta kämpästä, oma olisi niin ihana saada

Vierailija
17/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ihmeen paljon pitäs tienata että vouti pääsis väliin? mun palkasta eivät oo koskaan vieneet mitään, mulla jää käteen reilu tonni kuussa ja kaksi lasta. miehen tuloja ei oteta huomioon, koska hänellä luottotiedot kunnossa. eikä mieskään paljo mua enempää tienaa

Vierailija
18/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksittäisellä henkilöllä jotain 670 euroa kuussa, ja lapset/huollettavat sitten korottavat sitä. Ylijäävästä osasta sitten ulosmitataan tiettyjen kaavojen mukaan osa, esim. 2/3 tai 1/2 tuon ylittävästä osuudesta. Voi olla että lasten kera sinun suojaosuutesi on sen verran suuri, että ulosmitattava osuus jäisi todella pieneksi eikä sen takia ole sitä tehty

Vierailija
19/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 9 vuotta luottokelvottomana tuo kokemusta 2.luokan kansalaisena olemisesta. Velkoja oli 31.500 euroa. Olihan se kituuttamista.

Kaikki edellisten mainitsemat jutut koettu.

Vierailija
20/23 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä aika hankalaa on luottohäiriömerkinnän takia. Auton vakuutusta ei saa, paitsi jos maksaa etukäteen - oliko se nyt vuoden vakuutusmaksut. Puhelinliittymänä saat vain prepaidin. et muuta, paitsi jos maksat etukäteen jotain aivan käsittämätöntä. Asumme isossa omakotitalossa, joka valitettavasti lämpenee öljyllä. Öljyä ei tuoda siihen osoitteeseen, jossa asuu henkilö, jolla on luottotiedoissa merkintä / ulosmittajaa vie tililtä. Ei auta, että puoliso tilaa sen öljyn omalla nimellään. Ei toimiteta. Mites kummassa ihmiset talonsa lämmittää, kun sitä öljyä ei toimiteta? Miten lämmintä vettä, kun ei öljyä ole? Asumiskulut ja öljylaskunkin saa maksettua, vaikka ulosmittaaja tilillä onkin, mutta kun ei niin ei. Ulosmittauksen jälkeen jäävä osa on todella pieni, eikä sillä perhettä elätetä. Kaikilla ei mene luottotiedot ja rahat nurinpäin ap:n kuvaaman vakavan psyykkisen sairatumisen takia, holtittoman elämän ym takia, meillä meni siksi, että puolisolla oli yritys, joka ei ensin tuottanut mitään - mutta kulut juoksee - ja sitten meni konkurssiin. Nyt toivotaan, että päästäisi velkasaneeraukseen, velkanevuojalle on aika taas nyt, ku nkaikki paperit on kasassa. Tiukkaa on koko elämä. Olisi hienoa, jos isovanhemmat vaikka auttaisi, toisi pussillisen ruokaa, ostaisi lapsille lenkkarit tai koulurepun, tms., Mutta ei mitään, ei kertakaikkisen mitään ikinä koskaan !!! Ei kyllä silloinkaan kun paremmin meni, mutta silloin oli itselläkin ostaa. Isommalle koululaiselle kun ei kirpparilta tahdo mitään löytyä.

meillä saattaa olla edessä myös firman konkurssi suurien lainojen (yli 100 te) takia joita ei tulorahoituksella saada katettua. Yrittäjien pankkilainoja kohtaan ei olla niin suopeita kuin yksityisten, todella lyhyet takaisinmaksuajat (pari vuotta tuollaiselle summalle), joten kuukausierätkin on ihan huimia, ja pankeissa ajatellaan että parempi antaa mennä nurin nyt menettää mahdollisesti enemmän rahaa myöhemmin. Ja joku kyseli että miten luottotietojen menettäminen eroaa muista velkaisista, niin nimenomaan sillä, että omistusasuntoa ei ole varaa ostaa käteisellä eikä lainaa saa, juuri kukaan vuokranantaja (paitsi kaupunki) ei ota vuokralaiseksi luottotietonsa menettäneitä, netin, puhelinliittymän, luottokortin (visa debitejä onneksi nykyään) jne saaminen vaikeaa yms. Eli eroja on. Mutta toivotaan että kaikki menisikin hyvin, ja jos ei, ettei masennus ja ahdistus iske vaan osaa sitten priorisoida terveyden merkityksen jne. noiden kurjien juttujen edelle ja nauttia muista elämän asioista. Niinhän se pitäisi mennä muutenkin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi