Syökö moni aamiaiseksi kaurapuuroa?
Mä olen taas oppinut tykkäämään siitä, kun maustan hieman ja mikrossa on helppo tehdä.
Kommentit (30)
Vai ettekö ole lähdössä töihin kukaan?
Herään puoli kuudelta ja äkkiä laitan leipää pöytään koululaisille ja itselle ja sitten jo menoksi. Ei puhettakaan, että ehtisin tai pystyisin aamutokkurassa mitään puuroa keittämään.
Menee 2 minsaa, siinä se.
Sen aikaa voi tehdä jo jotain muutakin.
Esikoinen söi ennen puuroa mielellään, nyt on joku "kausi". Taapero ei syö puuroa millään. Ei kun ei. Ei syö mitään viljatuotteita, ei leipääkään paitsi ruisleipää (ruispaloja). Voisin tietysti tehdä puuron vain itselleni, mutta se tuntuu typerältä.
Puuron keittää nopeasti, jos tahtoo. Kiehauttaa veden vedenkeittimellä, vesi ja hiutaleet kattilaan ja sitten voikin jo säätää levyn vitoselle. Hetken kun keittää, niin voi jo jättää hautumaan.
Vai ettekö ole lähdössä töihin kukaan? Herään puoli kuudelta ja äkkiä laitan leipää pöytään koululaisille ja itselle ja sitten jo menoksi. Ei puhettakaan, että ehtisin tai pystyisin aamutokkurassa mitään puuroa keittämään.
joka aamu, mutta kyllä se on myönnettävä että ei se nälkää pidä. hassua että puuroa väitetään niin hyväksi aamupalaksi kun on niin täyttävää mukamas, mutta itse ainakin syön puuroannoksen lisäksi voileivän ja ehkä vielä hedelmän. viimeistään 1-2 tunnin päästä täytyy taas tankata vähän hedelmiä tai näkkäriä tai muuta pientä. sitten toisaalta yksi tuttu mies syö aina ennen töihin lähtöä vain kaurapuuroa ja sillä jaksaa sitten lounaaseen asti, vaikka onkin iso mies.
teen kanssa joka aamu Elovenan omena-kaneli valmispussipuuron, sen kanssa pari leipää ja kuppi kahvia.
mutta en mikropuuroa, vaan kunnolla kattilassa haudutettua.
Hautuu muuten itsekseen kun laitan sen ekana hellalle ja kun alkaa kiehua, sammutan. Sitten kaikkee muuta aamutohinaa ja puuro hautuu sillä aikaa. Ja sitten syödään, nam, ja on hyvää.
Muttei liian usein. Ja juu, ei pidä nälkää, jotain proteiinipitoista pitää syödä lisäksi jotta jaksaa lounaaseen saakka. Mutta on terveellistä, halpaa ja herkullista.
Vai ettekö ole lähdössä töihin kukaan? Herään puoli kuudelta ja äkkiä laitan leipää pöytään koululaisille ja itselle ja sitten jo menoksi. Ei puhettakaan, että ehtisin tai pystyisin aamutokkurassa mitään puuroa keittämään.
kuuluu aamurutiineihin niin kuin hampaiden pesu. Itse asiassa kun lähdin itse töihin, ehdin keittää 10 min puuron maitoon, nyt kun pienen vauvan kanssa kotona keitän pikapuuroa, että ehdin laittaa isommat sisarukset aamulla matkaan. Tuskin keittäisin vain itselleni, mutta lapsille keitän. Ja siksi on ihana joskus päästä hotelliin yöksi, pääsee suoraan aamiaispöytään eikä tarvi keittää puuroa...
mutta en ole koskaan ollut aamusyömäihmisiä. Siitä asti kun olen itse saanut päättää, jätän aamulla syömättä, otan kupin kahvia tai syön jotain "siedettävää" eli jogurttia, hedelmää, raejuustoa tms mikä pitää nälkää paremmin.
tykkäisin kyllä mutta ei se pidä nälkää yhtään. Syön desin maustamatonta jogurttia, mustikoita ja pähkinöitä.
mut muuten en, koska se vaan ei pidä nälkää. Kun syön puuron seitsemän aikoihin, tarvitsen yhdeksältä jo pientä väliapalaa, tai sitten syön kymmeneltä jo voileipää tms. En minäkään ymmärrä, miksi puuro ois muka jotenkin täyttävää ruokaa. Minullekin tulee puuron jälkeen nopeasti kova nälkä, ja jotenkin kutvelo olo, mitä ei koskaan tule leivän syönnin jälkeen.
Vai ettekö ole lähdössä töihin kukaan?
Herään puoli kuudelta ja äkkiä laitan leipää pöytään koululaisille ja itselle ja sitten jo menoksi. Ei puhettakaan, että ehtisin tai pystyisin aamutokkurassa mitään puuroa keittämään.