Minä haluan kolmannen lapsen, mies ei
Meillä lapset 7 ja 5 ja itse täytin tänä vuonna 30. Olen jo monta vuotta haaveillut kolmannesta lapsesta, mutta odottanut miehen takia. Mies ei halunnut kahdella ensimmäiselläkään kerralla vauvaa, mutta suostui, koska minä halusin niin kovin.
Mitä nyt tehdä? En haluaisi taas runnoa tahtoani läpi, mutta en ole myöskään hyväksynyt sitä, että meillä on pysyvästi vain 2 lasta. Olen aina haaveillut neljästä lapsesta, mies olisi jäänyt mielellään lapsettomaksi tai odottanut hamaan tulevaisuuteen. Ennen kuin mentiin naimisiin ja kyselin mielipiteitä lapsiluvusta, vastaus oli: "Katsostaan sitä sitten. En tiedä vielä." Tämä vastahakoisuus tuli siis täytenä yllätyksenä vasta vuosi naimisiinmenon jälkeen.
Kun tänään kysyin, voinko jättää ehkäisyn pois kesällä. Vastaus oli: "Sä teet niin kuin sä tykkäät." Ei sano ehdotonta ei:tä, mutta ei todellakaan odottaisi innolla mun raskaaksituloa.
Nyt en kaipaa yhtään haukkumista tyhmyydestäni ja itsekkyydestäni, vaan rakentavia ratkaisuja. Yrittäkää katsoa asiaa molempien osapuolten kannalta ja neuvoa, miten edetä tässä pattitilanteessa. Onko kenelläkään muulla samanlaista tilannetta?
Kommentit (26)
miehen kanssa ne kaksi lisää.Teette muksut kahdessa erässä.Älä edes haaveile nyt niistä vaan odota että täytät 35v jne.Et nauti lapsista jos kaikki putkahtaa samassa junassa mukaan.
Joku parisuhdeterapeutti sanoi minusta fiksusti, että sopiva lapsiluku on se pienin pariskunnan mainitsemista. Eli toisin sanoen lapsia ei pitäisi hankkia, jos toinen vanhemmista ei halua.
Jaksaisiko miehesi hoitaa kaksosia? Kehitysvammaista lasta?
kyllä sä 2 lapsen äitinä vaan olet paljon helpommalla. Tyydy vain siihen kahteen, parisuhde kestää yleensä sen paremmin. Eikö sun miehen mielipide vaikuta mitenkään? Sulla on jo kaksi lasta, ei kaikkea voi saada. Huolet vaan lisääntyy mitä isommiksi lapset kasvaa eli ajattelepas vähän eteenkinpäin
Sun alapää on mennyttä.T:paula-elisa
Olen kateellinen, kun muut naiset saa kolmansia lapsia yhteisestä tahdosta miehen kanssa. Meillä nämä vauvahaaveilut ja raskaudet ovat olleet mun oma juttu, mutta silti haluaisin vielä vauvan.
Se, mikä avioliitossa on luonnollista, parisuhteen muuttuminen perheeksi, on meillä vain minun itsekkyyttäni. Muutkin naiset haluaa lapsia, mutta kun minä haluan, olen itsekäs. Se harmittaa.
Jokaisella lapsella on oikeus olla molempien vanhempiensa toivoma. Ei kuulosta hyvältä tuo miehesi kommentti, että voit tehdä mitä tykkäät. Sehän kai tarkoittaa, että miehen puolesta voit hankkia lapsen, kunhan myös hoidat hänet yksin.
Eli en runnoisi tahtoani läpi. Sen sijaa kuten 3 ehdotti, jättäisin asian mielestäni muutamaksi vuodeksi. Eihän sitä tiedä, vaikka mies lämpiäisi ajatukselle vielä myöhemmin.
Jos nyt tulisin raskaaksi, isommat lapset olisivat jo 8 ja 6, vähintään.
Ehkä pitäisi vaan odottaa ja kunnioittaa miehen mielipidettä. Ehkä se vielä voisi muuttuakin, jos antaisin aikaa.
AP
"Se, mikä avioliitossa on luonnollista, parisuhteen muuttuminen perheeksi, on meillä vain minun itsekkyyttäni"
Hei, mieti vähän mitä kirjoitat. Sinähän olet jo saanut KAKSI lasta. Se voi olla jopa kaksi enemmän, mitä miehesi on halunut. Parisuhde on taatusti muuttunut jo perheeksi kahden lapsen jälkeen. Parisuhde pitäisi muuttua entistä enemmän siihen suuntaa, että tunnistaa omat ja TOISEN voimavarat. Ja oppii nauttimaan siitä, mitä jo nyt on, eikä elä siinä, mitä ei ole. Ja kuten joku tuossa sanoi, lapsi voisi olla esim. vammainenkin, joka sitoisi sinut häneen loppuiäksi fyysesti.
Sinä halusit 4 lasta, mies 0. Saitte 2.
Reilua, eikö niin? Miksi miehen pitäisi edelleen joustaa sinun toiveesi suuntaan?
Kysyit lapsista ennen naimisiinmenoa ja sait vastaukseksi mieheltä ettei hän tiedä katotaan sitä sitten.Jatkat sanoen et miehen vastahakoisuus selvis vasta noin vuosi häiden jälkeen.Eli tiesitkö vai et???
Mun mielestä sun pitäis olla kiitollinen et mies on sun vuokses joustanut jo kahdesti.Se jos mikä on suuri rakkauden osoitus.
paina. Kun MÄ HALUUN jne. Tiedän tällaisen naisen, joka "teki" lapsia vastoin miehen tahtoa, no eihän se liitto kestänyt ja sit nainen otti itselleen marttyyrinkruunun ja mies oli roisto...
Kaksi lasta on hyvä luku, ei enempää. Pidät hyvän huolen heistä ja et uskokaan mitä kaikkea on heidän kanssaan vielä edessä. Jos nyt menet "tekemään" sen lapsen, se voi olla liittosi loppu.
Meille syntyi kolme lasta neljässä vuodessa. Sillä kokemuksella voin kertoa, että alapää on kyllä kunnossa, mutta yläpäässä sen sijaan heitti välillä aika tavalla :)
Kiitos, että saitte minut näkemään asian enemmän mieheni kannalta. Se on niin totta, mieheni on valmis tekemään paljon enemmän kompromisseja kuin minä. Siinä olisi minulla opeteltavaa.
AP
..tässä ylikansoitetussa maailmassa. Hillitte himosi ja sulje automaattisi!
Kumpikaan ei halunnut kolmatta...
Mieheni sanoi, että liittomme ei tule kestämään kolmatta lasta. Silti tahdoin. Liittomme ei kestänyt, kuten mies ennustikin.
tietysti miehesi näkökantaa ja nautit jo olemassa olevista KAHDESTA lapsesta. Toinen vaihtoehto saattaa olla, että raadat YKSIN kolmen lapsen kanssa. Itsekkyydellä on rajansa ja avioliito on kompromissien tekoa.