Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!!! Puhelinmyynnistä tietäviä paikalla? Onko pelkkä puhelimessa tehty sopimus sitova?

Vierailija
09.05.2011 |

Yksityishenkilöä suojaa kuluttajansuoja, mutta miten kun kyseessä on pieni yritys?

Eli minulle myytiin niin, etten edes tajunnut ostaneeni jotain, palvelu puhelinmyynnillä pari viikkoa sitten.

Nyt sitten pätkähti postista lasku ko. palvelusta. Mitään tilausvahvistusta tms. ei ole tullut. Myyjäfirma käyttäytyy erittäin hyökkäävästi, todeten, että puhelimessa tehty kauppa on sitova ja sitä ei voi perua????

Voiko olla näin? APUA.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lasku tupsahtaa postilaatikkoon! Ja iso lasku! Enkä varmasti ole tilannut mitään. Mulla ei vaan tästä (vielä ainakaan)ole mitään kokemusta ja itse olen rehellinen ihminen, joka maksaa laskunsa. Joten kyllä sitä hätääntyy.

No sehän on sitten hyvä, jos voin vaan jättää laskun maksamatta.

Kovasti vaan uhkailevat perinnällä ja ulosotolla ym. :(

Vierailija
22/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nämä yritysluettelomyyjät aloittavat sillä puheella, että "tarkistettaisiin nämä teidän yrityksen tiedot" ja kyselevät yhteystietoja, toimialaa ym. Näihin ei pidä antaa MITÄÄN vastauksia, koska ovat kaikki maksullisia ilmoitustietoja ja vastausten antaminen voidaan ymmärtää siten, että olet hyväksynyt ilmoitussopimuksen.

Älä nyt ainakaan laita laskua roskiin ja jätä asiaa sikseen, selvitä asia yrityksen kanssa. Perintä ei ole leikin asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä sipuli. Lähetä sähköposti ja kirjoita siihen että mitään et ole tilannut ja mitään laskua et tule maksamaan. Puhelimessa sovitut on aina vaikeita ja menevät käräjille todennäköisesti. Sähköpostin jälkeen sinulla on käsissä jotain mitä näyttää. Toivottavasti tapahtumasta ei ole liian kauan aikaa. Ei heillä ole näyttöä tilatusta ja tottakai he sinua pelottelevat, sillä pelkällä pelolla ja huijaamalla he rahaa saavat. Muistakaa että rehellisiä ja hyödyllisiä b&b puhelinfirmoja on olemassa. Esim Fonecta.

Mikä tämä yritys oli jotta muut voivat ottaa opiksi?

Vierailija
24/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä palvelusta on kyse. Meillä kans ollut sen kanssa ongelmia. Eivät meinanneet millään uskoa, että haluamme perua kaupan.

Soita vielä sinne ja sano, että laitat asian lakimiehellesi hoidettavaksi. Usein jo tuon sanominen auttaa. Pysy kovana, äläkä pelästy toisen puheita.

Vierailija
25/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin kaikki kommunikointi kirjallisena ja säästät kaikki sähköpostit yms mitä itse lähetät ja mitä heiltä saat.

Ehdottomasti kieltäydyt maksamasta ja ilmoitat että jos ei asia ratkea näin niin viet sen eteenpäin, uhkailu toimii.

Kuulostaa ihan huijausfirmalta, jotka toimivat juuri noin. Ensin tietojen kalastelua ja sen jälkeen suoraan laskua vaan uhrille..

Mitään et maksa, koska muuten vahvistat sillä maksullasi vaan tuota sopimussidettä.

Ja googlaa tuo firman nimi jos sillä löytyisi vastaavia kokemuksia. Luulenpa että on jo mustalla listalla tuo firma.

Vierailija
26/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintäfiram ei välttämättä ota laskua ajaakseen jos se on huijarifirmalta. Ei ainakaan hyvämaineinen perintäfirma.

Vierailija
27/36 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän viestini kanssa vähän myöhässä mutta jatkoa ajatellen ja muita kohtalotovereita ajatellen hyvä tietää:

Puhelinmyynnissä, oli se sitten mikä tuote hyvänsä on asiakkaalla oikeus kuluttajansuojalain nojalla palauttaa kyseessä oleva tuote 14 päivän kuluessa ilman asiakkaalle koituvia kuluja.

Näin ollen puhelimessa tehty sopimus on sitova vasta kyseisen 14 päivän mittaisen "tutustumisajan" jälkeen.

Ennen sitä kauppa voidaan purkaa

Vierailija
28/36 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän viestini kanssa vähän myöhässä mutta jatkoa ajatellen ja muita kohtalotovereita ajatellen hyvä tietää:

Puhelinmyynnissä, oli se sitten mikä tuote hyvänsä on asiakkaalla oikeus kuluttajansuojalain nojalla palauttaa kyseessä oleva tuote 14 päivän kuluessa ilman asiakkaalle koituvia kuluja.

Näin ollen puhelimessa tehty sopimus on sitova vasta kyseisen 14 päivän mittaisen "tutustumisajan" jälkeen.

Mutta peruutus koskee vain kuluttajaa, ei yrittäjää.

Vierailija
29/36 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon eivät päde samat kuluttajasuojalait kuin yksityishenkilöihin. Lisäksi kyseessä on ns. palvelun osto, ei tavaran hankinta.

Vierailija
30/36 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni otti 1188 numeropalvelun vahingossa. Ei pääse siitä millään eroon. On yhden miehen yritys. Mikä edes 1188 on? Mieheni luuli sen olevan 118.

Vierailija
31/36 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille töihin soittelee jatkuvasti puheluita näiltä huijareilta, kerrankin vastasin puhelimeen ja joku akka halusi päivittää firman tietoja johonkin ja seuraavalla viikolla laskuperässä, että olin tehnyt jonkin sopimuksen johonkin vastaavaan kuin ap, olen vain töissä enkä voi edes tehdä sopimuksia, vittu mitä touhua!!

Meillä on ljonkin asianajajan kanssa sopimus ja kaikki vastaavat laskut/sopimukset lähetetään sille ja se hoitaa ne ja myös perinnät ym.

Lisäksi meillä täytyy olla kaikesta ostetusta/tilatusta kirjallinen tilausvahvistus muuten ei laskuja makseta.

Vierailija
32/36 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinmyynnissä on purkumahdollisuus. Myyjät nyt puhuu mitä puhuu. Ja voithan sanoa että olet holhouksenalainen etkä saanut lupaa tilata :)

Vierailija
33/36 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta suullista sopimusta tuskin on syntynyt, jos ap ei ole edes ymmärtänyt sopineensa mitään. 

Ap, näitä huijaripuhelinmyyntifirmoja on paljon. Kiellä sopineesi mitään. Silloin myyjän on näytettävä toteen väitteensä sopimuksen syntymisestä, esim. puhelun nahoitteella. Siitähän se sitten käy ilmi, mitä olette "sopineet", jos sellainen löytyy. Ja laita heti kirjallisena eli esim. sähköpostilla viesti, jossa tiukasti kiistät sopineesi / tilanneesi mitään.

[quote author="Vierailija" time="09.05.2011 klo 15:18"]

Yksityishenkilöllä on etämyynnissä aina 14 vrk purkaa kauppa, yrityksillä ja vastaavilla yhteisöillä tätä ei ole. Suullinen sopimus on yhtälailla sitova kuin kirjallinenkin.

[/quote]

Vierailija
34/36 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntipuhelut yleensä nauhoitetaan, jotta epäselvissä tilanteissa voidaan tarvittaessa tarkistaa,  mitä myyjä on luvannut ja mihin asiakas on suostunut. Huijarifirma ei välttämättä tietenkään nauhoita, koska nauhoite tietenkin paljastaa,  jos asiakas ei olekaan tilannut.

Ent. Puhelinmyyjä

Vierailija
35/36 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nostaa tämä vanha ketju eli puhelinmyyjille vaan luuri korvaan.

Sillä biistä pääsee.

Vierailija
36/36 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään suosin itsekkin sähköpostia ihan jokaisessa virallisessa asiassa. Jää aina dokumenttia.

Lisäksi sähköpostilla hoitaa asiat nopeasti ja turha jaarittelu jää pois.

Mulla nykyään prepaid niin pääsin kerta heitoilla myyjistä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi