Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!!! Puhelinmyynnistä tietäviä paikalla? Onko pelkkä puhelimessa tehty sopimus sitova?

Vierailija
09.05.2011 |

Yksityishenkilöä suojaa kuluttajansuoja, mutta miten kun kyseessä on pieni yritys?

Eli minulle myytiin niin, etten edes tajunnut ostaneeni jotain, palvelu puhelinmyynnillä pari viikkoa sitten.

Nyt sitten pätkähti postista lasku ko. palvelusta. Mitään tilausvahvistusta tms. ei ole tullut. Myyjäfirma käyttäytyy erittäin hyökkäävästi, todeten, että puhelimessa tehty kauppa on sitova ja sitä ei voi perua????

Voiko olla näin? APUA.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo 14 päivän raja on vain kuluttajalajissa, eli kun yksityinen ostaa yritykseltä, ei silloin kun yritys ostaa yritykseltä.

Vierailija
2/36 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on suuri epäkohta puhelinmyynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kotiin vahvistus.

Itsellä ainakin lehti, netti- ja sähköliittyminen yhteydessä kotiin on aina tullut vahvistus, jonka voi siinä vielä sitten purkaa, jos ei haluakaan.

Vierailija
4/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tuo vahvistus kirjallisena.

Mutta päteekö se myös, kun kyseessä on yritys?

Oikeasti en edes tiennyt ostaneeni jotain, joten järkytys oli melkoinen kun lasku tuli postista. Eikä mun aloittelevalla pikku firmalla olisi varaa maksella ylimääräisiä laskuja huvin vuoksi :(. Myyjä uhkaa perintätoimilla ja ties millä :(.

On vaan vaikea uskoa, että Suomen maassa voi tosiaan olla näin, että pelkästään puhelimessa tehtyä kauppaa ei mukamas voi perua? :(

Vierailija
5/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeus perua kauppa.

Vierailija
6/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sopimus on sitova ja sitä EI VOI perua. Heillä on kuulemma niiiin selkeät myyntipuheet, että olen taatusti ollut selvillä, mitä olen puhelimessa tilannut.

No, en kyllä ollut. Enkä missään vaiheessa sanonut "kyllä kiitos" yhtään mihinkään.

Mitä siis voisin tehdä?

ap

Vierailija
7/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishenkilöllä on etämyynnissä aina 14 vrk purkaa kauppa, yrityksillä ja vastaavilla yhteisöillä tätä ei ole. Suullinen sopimus on yhtälailla sitova kuin kirjallinenkin.

Vierailija
8/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väliseen kauppaan ei taida päteä laki kotimyynnistä, jossa on aina oikeus perua 14 vrk:n sisällä. Ymmärsin, että lasku tuli ap:n yritykselle.

Puhelimitse tehty sopimus on sitova, mutta sen toteennäyttäminen on käytännössä vaikeaa. Ja järkevä myyjäyritys on valmis perumaan kaupan, jos kauppa perustuu väärinymmärrykseen ja mitään oikeita kustannuksia vielä myyjälle ei ole syntynyt. (Jos olet siis tilannut vaikka mittatilauksena valmistettavia tavaroita 30 kpl ja ne on jo ehditty tehdä, on aika ymmärrettävää, että myyjä haluaa myös rahansa. Mutta jos taas kyse vaikka 30 kännykkäliittymästä, tilanne on aika eri.)

Myyjäyrityksen aggressiivisuus kyllä pistäisi epäilemään, että olet joutunut huijauksen kohteeksi. Googlaa firman nimi tai kysy neuvoa jostain yrittäjien etujärjestöstä.

t. yritysten välistä kauppaa tekevä

Vierailija
9/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan, ja ihan vaan ketkun puhelinmyyjän takia :(.

Voi hemmetin hemmetti :( :( :(.

Eikö mitään voi oikeasti tehdä?

Vierailija
10/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sopimus on sitova ja sitä EI VOI perua. Heillä on kuulemma niiiin selkeät myyntipuheet, että olen taatusti ollut selvillä, mitä olen puhelimessa tilannut.

No, en kyllä ollut. Enkä missään vaiheessa sanonut "kyllä kiitos" yhtään mihinkään.

Mitä siis voisin tehdä?

ap

Niin jätät maksamatta. On myyjän velvollisuus todistaa sinun tilanneesi jotain. Sinulla ei ole velvollisuutta todistaa että et ole tilannut.

Tämä siis jos todella tiedät että et ole mihinkään sitoutunut.

Vierailija
11/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys?

Vierailija
12/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyse oli siis ihan typerästä hakemistopalvelusta, mihin en kuuna päivänä ostaisi maksullisesti yhtään mitään.

Mutta eivät suostu perumaan kauppaa. Jatkaisinko vielä pommitusta s-postilla....

Huijarilta tuo firma minustakin tuntuu :(.

Vierailija
13/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies varmaan voi laatia kirjeen, jossa ilmoittaa että sinä et ole tilannut mitään.

Vierailija
14/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt sopimuksen. Suullinen sopimus on sitova, mutta se täytyy kyetä todistamaan. Ilmoitat ystävällisesti mutta napakasti, että viet asian eteenpäin, jos asiaan ei tule muutosta.

Ei firma voi toimia niin, että se lähettää muille firmoille laskuja "sovituista" palveluista. Eli todistetaakka on sillä myyjällä.

Vierailija
15/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on käsittääkseni velvollisuus todistaa sopimuksen todella syntyneen. Koska minä en mielestäni ollut mitään sopimusta koskaan tehnyt, ja se perustuu väärinymmärrykseen, ei mitään sopimusta ole siis syntynyt.

Lisäksi laitoin siihen vielä, että puhelimessahan kuka tahansa voi esiintyä kenenä tahansa.

Mä en jaksa näitä, joka päivä soittaa joku ja myy jotain, yleensä napakka ei on toiminut, mutta tämä ko. puhelu oli vähintäänkin hämärä, etten edes ehtinyt sanoa sitä tiukkaa eitä, kun en tajunnut edes, että minulle myytiin jotain :(.

Vierailija
16/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyse oli siis ihan typerästä hakemistopalvelusta, mihin en kuuna päivänä ostaisi maksullisesti yhtään mitään.

Mutta eivät suostu perumaan kauppaa. Jatkaisinko vielä pommitusta s-postilla....

yrittäjät valittaneet enemmänkin, Googlella löydät varmasti lisää tietoa.

Myyjä ei käytännössä pysty todistamaan mitenkään kaupan syntyneen ja varsinkin, jos heistä on enemmänkin valituksia, olet sangen vahvoilla.

t. 7

Vierailija
17/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli siis ap

Vierailija
18/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perustat uuden yrityksen, ensimmäiset pari viikkoa puhelin soi jatkuvasti. Ja nimenomaan tulee soittoja noilta yrityshakemistopuljuilta. Esittävät asiansa erittäin epäselvästi ja nimikin on yleensä harhaanjohtava (esim. Suomen yritysluettelo tms., joka antaa käsityksen, että kaikkien yritysten täytyy siinä olla). Näiden yritysten puhelinmyyjät jopa ruokkivat tätä käsitystä. Yksikin vänkäsi minulle, että kyseessä ei muka ole valinnainen asia vaan voin ainoastaan valita, tuleeko laskuun 2 vai 4 viikkoa maksuaikaa. Röyhkeitä ovat.

Älä lannistu, puhelut loppuvat pian. Soittelevat tietysti pienemmissä määrin myös tulevaisuudessa kaupaten noita yrityshakemistojuttuja. Sanot vaan kaikkeen ei, noihin ei tosiaankaan kannata lähteä mukaan. Johan sen todistaa sekin, kuinka monta noita firmoja ylipäänsä on!

Vierailija
19/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivaisit päätäs asialla. Et ole tilannut mitään, et maksa mitään.

Jos lähettäjällä on nauhoittanut puhelun ja vie asian oikeuteen, oikeus kuuntelee nauhan ja antaa vapauttavan tuomion sinun hyväksesi. Vai pelkäätkö että olet sittenkin sanonut kyllä?

Vierailija
20/36 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiin ärtynyt nyt tästä asiasta, että!

Yritän kaikkeni, että pääsen maksamasta tätä mulle tullutta laskua (tietysti), mutta kuinka monta muutakin yrittäjää on samassa liemessä :(.

Teen vaikka rikosilmoituksen jos ei muu auta. Kyllä tää jonkunlainen rikos on, tälläinen harhaan johtaminen ja pakkomyynti. Ryöstö suorastaan :(.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä