Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta lasta voisi kutsua synttäreille kun äiti on ainoa aikuinen paikalla?

Vierailija
09.05.2011 |

Tyttö täyttää pian kuusi ja tällä on myös kaksi nuorempaa sisarusta, toinen ihan pikku vauva. Isä ei ole paikalla synttärien aikana joten jos pidämme juhlat niin olen ainoa aikuinen paikalla. En valitettavasti saa muita aikuisia paikalle, esim. sukulaisia.

Kuinka monta lasta te uskaltaisitte kutsua tälläisessä tilanteessa, että pystytte vahtimaan kaikkia? Ajattelin ihan synttäreitä asunnossamme (5 h+keittiö), ei mennä ulos. Minulla on siis nämä kolme omaa lastani plus ne vieraat. Kuinka monta kaveria te kutsuisitte?

Ystävät ovat tyttöjä ja myös noin kuusivuotiaita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki luokan tytöt sekä kaksi muuta kaveria. Lisäksi kaksi pikkusiskoa :) Hyvin meni, ei edes kovasti joutunut rauhoittelemaan menoa. Tarjoilun alkaessa olisi ehkä toivonut lisäkäsiä, kun piti antaa kakkua, keksiä, sipsiä, popcornia, muffinssia, mehua, vettä, limpparia...... Kaikille yhtäaikaa :D Pari tuntia kului tosi nopeasti.

Vierailija
2/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten 5-7.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi ottaa yksin vastuullesi liutaa vieraita lapsia. Kuka vahtii vauvaa kun laitat tarjoilut / järjestät kilpailut / siivoat kaatuneet mehut jne.?

Ja kuka valvoo lasten tekemisiä kun sinä vaihdat vaippoja?

Pyydät jonkun kutsuttavan äidin auttamaan.

Vierailija
4/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei ole paikalla? Voisiko ajankohtaa siirtää niin, että mies voisi hoitaa pienempi?

Meillä ei kyllä ole ikinä ollut mitään ongelmia, kaikki vieraat on käyttäytyneet erittäin hyvin eikä ole haavereita sattunut. Mutta ikinähän ei voi tietää.

Vierailija
5/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näistä synttärivieraista.

Itsellä oli kerran lapsen kaverisynttärit tyyliin, kahdeksan vierasta, kaksi omaa, kuusi ja kolme-vuotiaat, vieraat olivat 5-7-vuotiaita. Ensimmäisen kahdenkymmenen minuutin jälkeen aloin odottaa juhlien loppumista... Mutta hengissä selvisimme mekin :D

Vierailija
6/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyvät itse vessassa ja syövät itse ja luultavasti leikkivät keskenään ilman ohjausta.

ELi tuon 5-7 mä voisin hyvin ottaa. Kun laittaa tarjoilut etukäteen valmiiksi kaiken niin, että synttäreiden aikana ei ole mitään järjestelyhommia, niin kyllä se onnistuu.

Vierailija
7/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi ottaa yksin vastuullesi liutaa vieraita lapsia. Kuka vahtii vauvaa kun laitat tarjoilut / järjestät kilpailut / siivoat kaatuneet mehut jne.?

Ja kuka valvoo lasten tekemisiä kun sinä vaihdat vaippoja?

Pyydät jonkun kutsuttavan äidin auttamaan.

Vauva rintareppuun ja kaikki tarjoilut etukäteen valmiiksi. Lapsille ohjelmaksi vaikka kruunun askartelu, piirrät pahville mallit valmiiksi, osaavat leikta ja koristella itse. Sillä älillä tarjoilut pöytään, sitten lapsukaiset syömään. Loppuajan voivat leikkiä vapaasti. Ja lahjojen avaus jossain välissä.

Kutsuisin niin monta kaveria kuin ruokapöytään mahtuu kerralla. Omasi lisäksi. Kun ylimääräiset tuolit laitettu pöydän viereen myös.

Vierailija
8/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisten kanssa on tosiaan yleensä melko helppoa - sanon tämän kolmen tytön äitinä :) Osaavat jo olla aika omatoimisia, mutta eivät vielä ole vaatimassa mitään spektaakkelimaista ohjelmaa.

Laita helpot tarjoilut joita lapset osaavat hyvin ottaa itse pöydässä.

Yleensä eka tunti menee melkein siihen, että avataan lahjat ja syödään. Meillä on tuon ikäisillä ollut ohjelmana lähinnä vapaata leikkiä. Lisäksi usein tosi hitti on ollut, kun olen juhlien lopussa jakanut saippuakuplapullot kaikille ja ovat saaneet mennä meidän terassille puhaltamaan niitä saippuakuplia.

Teidän vauva on luultavasti myös hitti jo sinänsä tuon ikäisille tytöille :)

Monet synttärit olen itsekseni + kahden sisaruksen kanssa pitänyt eikä ole ollut ongelmia. Toki jos saat toisen aikuisen mukaan, niin kyllähän se helpottaa.

Vierailija
9/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa äiti huutaa apua kun on aivan loppu niin siellä akat huutaa että oma vika. Vittu mitä idiootteja, arghh...

Vierailija
10/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v synttärit, 5 vierasta

6 v synttärit, 6 vierasta

7 v synttärit, 7 vierasta

jne

Helppo perustella lapselle, reilua myös nuoremmille sisaruksille, kun noita nuorempia ei pysty yhtä montaa vahtimaan. Jos olet ainoa aikuinen, pidä 1,5 h synttärit, arki-iltana esim 18-19.30.

Näin meillä onnistui 6 v synttärit mainiosti. Vieraat tosin oli poikia ja vauva jo 1,5 v

Vierailija
11/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin se menee kun suunnittelet kaiken etukäteen. pidä juhlia vain 1 1/2h ajan.

Vierailija
12/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollekin lapselle sattuisi jotain sellaista että pitäisi lähteä lääkäriin? Omalle tai vieraalle? Ottaisit kaikki 10 kakaraa mukaan (pikkubussilla?) vai jättäisit heidän oman onnensa nojaan vai kutsuisit ventovieraan ja vastuuttaisit lapset hänelle?

Päiväkodissa kauhistellaan jos on yli 5 lasta yhden aikuisen vastuulla ja kylässä teitä ei haittaa vaikka yhdellä aikuisella 10 lasta joista kaksi ihan pieniä???

Kysyn vain. Ei tarvitse vastata.

Vierailija
13/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollekin lapselle sattuisi jotain sellaista että pitäisi lähteä lääkäriin? Omalle tai vieraalle? Ottaisit kaikki 10 kakaraa mukaan (pikkubussilla?) vai jättäisit heidän oman onnensa nojaan vai kutsuisit ventovieraan ja vastuuttaisit lapset hänelle? Päiväkodissa kauhistellaan jos on yli 5 lasta yhden aikuisen vastuulla ja kylässä teitä ei haittaa vaikka yhdellä aikuisella 10 lasta joista kaksi ihan pieniä??? Kysyn vain. Ei tarvitse vastata.

Jos jollekin vieraalle sattuisi jotain, niin luonnollisesti ilmoittaisin vanhemmille, jotka hoitavat asian siitä eteenpäin. Jos omalle lapselle sattuisi jotain, mikä vaatisi lähtemistä sairaalaan just nyt (harva asia vaatii kuitenkaan), soittaisin kaikkien vanhemmille ja eka vanhempi joka tulee saa jäädä odottamaan siksi aikaa kun kaikkien muiden vanhemmat on tulleet. Tällainen skenaario on kuitenkin aika epätodennäköinen. Etkö uskalla päästää lastasi esim. yh:n luo koskaan, koska jotainhan voi sattua ja vain yksi aikuinen paikalla...

Meillä oli kerran synttärit suunnilleen samassa elämänvaiheessa, tosin lapsia oli 4, nuorin puolivuotias, ja vanhimmalla, pojalla, kavereita sisarukset mukaan lukien 17. Hyvin pärjättiin.

Vierailija
14/14 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollekin lapselle sattuisi jotain sellaista että pitäisi lähteä lääkäriin? Omalle tai vieraalle? Ottaisit kaikki 10 kakaraa mukaan (pikkubussilla?) vai jättäisit heidän oman onnensa nojaan vai kutsuisit ventovieraan ja vastuuttaisit lapset hänelle?

Päiväkodissa kauhistellaan jos on yli 5 lasta yhden aikuisen vastuulla ja kylässä teitä ei haittaa vaikka yhdellä aikuisella 10 lasta joista kaksi ihan pieniä???

Kysyn vain. Ei tarvitse vastata.

Ikinä pystyy tällä logiikalla järjestämään kaverisynttäreitä?

No, vastaan omasta puolestani, että pienempien (4-6 v) kanssa olen yleensä pyytänyt vanhempien puhelinnumerot, eli jos jotain lievää sattuisi, nousisi vaikka kuume tai satuttaisi itsensä lievästi, soittaisin vanhemmille. Jos jotain niin kammottavaa sattuisi, että pitäisi viivana syöksyä sairaalaan, niin hälyttäisin ambulanssin ja olisin välittömästi yhteydessä myös vanhempiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän