Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän joillakin kaikki on aina niin ihanaa ja mahtavuutta vaikka tiedetään,

Vierailija
09.05.2011 |

että pinnan alla hajoillaan?

Onkohan tämä hehkutus juuri se keino selvitä siitä paskasta mitä se todellisuus on vai onko näillä vain joku voima unohtaa ne surkeat asiat ja nauttia hetkestä niin paljon, että se on pakko esim. fb:n päivityksissä kokoajan tuoda esiin?

Satun nimittäin tietämään parikin tapaausta joilla avioliitto repeilee ja kulissit kaatuu, mutta silti on niin ihq, että.

Jotenkin tekisi mieli mennä halaamaan ja sanomaan, että ei tarvitse AINA jaksaa.

Oisko täällä joku jolla tuollainen tapa? Osaisitko kertoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain inhimillistä, että joskus on vee päivä ja mieli allapäin.

Mutta kai se on sitä, että vähän vieraammille ei jaksa kertoa niistä huonoista hetkistä. Itse asiassa varmaan sitä vähemmän haluaa paljastaa, mitä heikompi tilanne on - muiden osoittama sääli tekisi vain olosta vieläkin kauheamman.

Vierailija
2/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on siis vammainen lapsi, joten "kulissien alla ja takana ja sisällä" hajoillaan välillä pahasti. Kuitenkin yritän keskittyä positiiviseen koska

a) aina keino pysyä järjeissään tämän paskan keskellä on keskitty siihen, mikä on hyvin - tiukasti. Paskassa vellominen ei hyödytä mitään eikä valittaminen muuta mitään.

b) ihan kaikki asiat ei kuulu ulkopuolisille ollenkaan. Ne on meidän perheen sisäisiä asioita, joista sukulaiset ja ystävät saavat tietää valikoituja paloja, hyvänpäivän tutut ja työkaverit ja vastaavat eivät mitään. Siksikään ei voi kertoa, kun myös muilla perheenjäsenillä on oikeus yksityisyyteensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kanssaihmisetkin on mieluummin positiivisen ihmisen kanssa. Eihän kukaan edes halua olla tekemisissä sellaisen kanssa, jolla menee huonosti.

Vierailija
4/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kanssaihmisetkin on mieluummin positiivisen ihmisen kanssa. Eihän kukaan edes halua olla tekemisissä sellaisen kanssa, jolla menee huonosti.

Joskus itse kullakin menee huonosti ja ystävät ovat suuri voima pääsemään huonoista ajoissta yli.

Vierailija
5/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieriskelisivät murheessa ja itsesäälissä. Ei kai nyt ihmisillä ole muutenkaan tapana huudella avio-ongelmian tai lastensa huonoa vointia jossakin FB:ssä? Yksityisasioita.

Hyvät ajatukset ruokkivat hyvää, sellaistahan silloin toivotaan kun maailma murjoo.

Vierailija
6/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollain on avioliitto kaatumassa ja samaan aikaan nauttii elämästä?

Miten paljon sinä TIEDÄT perheen vaikeuksista, miten paljon teet oletuksia vaikeuksista ja miten paljon kuvittelet että liitto on kaatumassa vaikka on vaikeaa?

Meillä on vaikeaa nyt elämässä mutta tarkoittaako se että liitto on kaatumassa?

Miksi sinä oletat että elämässä kaikkien kuuluu surra ja märehtiä, oikein mässäillä murheilla?

Vierailija
7/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on siis vammainen lapsi, joten "kulissien alla ja takana ja sisällä" hajoillaan välillä pahasti. Kuitenkin yritän keskittyä positiiviseen koska a) aina keino pysyä järjeissään tämän paskan keskellä on keskitty siihen, mikä on hyvin - tiukasti. Paskassa vellominen ei hyödytä mitään eikä valittaminen muuta mitään. b) ihan kaikki asiat ei kuulu ulkopuolisille ollenkaan. Ne on meidän perheen sisäisiä asioita, joista sukulaiset ja ystävät saavat tietää valikoituja paloja, hyvänpäivän tutut ja työkaverit ja vastaavat eivät mitään. Siksikään ei voi kertoa, kun myös muilla perheenjäsenillä on oikeus yksityisyyteensä.

mutta en kyllä hehkuta kaikkea fb.ssäkään kuinka elämä on ihanaa silloin kun se oikeasti on, kun osaa nauttia pienistä iloista :) henkilökohtaisesti ärsyttää myös ne joilla mukamas menee kokoajan päin vittua ja se pitää kertoa koko maailmalle.

Vierailija
8/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt vähän off topic, mutta tosta fb:ssä hehkuttamisesta on pakko sanoo.

Mulla on yks kaveri jonka kaikki fb-päivitykset kertovat, että ovat juuri lähdössä kylpylään, hotelliin, elokuviin, teatteriin tms tms taikka ovat ostaneet uuden telkkarin, grillin, kahvikoneen, jääpalakoneen, limukoneen jne jne TAI että ovat varanneet matkan, ovat lähdössä matkalle tai loma on päättymässä ja ovat tulossa matkalta. Ja ne harvat päivitykset, jotka ei ole tän tyyppisiä, kertoo siitä kuinka työ on paskaa eikä jaksais aamulla lähtee töihin.

Hitto että riapoo!! Tänkin henkilön puoliso on erittäin varakas ja tällä ko. henkilöllä ei oo ollut kuin tyyliin vaatteet päällään, kun ovat menneet naimisiin. Mua niin riapoo, että yhdessä hetkessä tästä henkilöstä, jolla ei ollut yhtään mitään, tuli tämmönen hemmetin snobi ja työtävieroksuva. Missä on nöyryys ja kiitollisuus??

Ja en ole kateellinen. Hyvin menee meilläkin, mulla vaan ei oo tarvetta kuuluttaa sitä kaikille :)

Vierailija
9/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsipäivitykset ja perheonnipäivitykset.

Tiedän faktana (koska ovat naapurissani asuneet) että lapsia kuritetaan fyysisesti, nöyryytetään henkisesti, mies on täys juoppo ja pettää vaimoaan jatkuvasti.

Kuitenkin päivitykset ovat sitä "jos rakastat lapsiasi niin lisää tämä statukseesi" Jos olet lapsiväkivaltaa vastaan lisää" Jos annan lapsellesi selvän vapun niin lisää".. jne.

Ja tiedän VARMASTI että lapset voivat huonosti, heillä juodaan ihan liikaa (myös silloin vappuna) ja lapset voivat huonosti

He ovat lastensuojelun asiakkaita olleet jo vuosia. Kuitenkin vieraammat, työkaverit tms. ei heidän tilanteestaan tiedä. Minua ne päivitykset ärsyttää ja tekis joksus mieli sanoa pari sanaa niihin...

Vierailija
10/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän faktana (koska ovat naapurissani asuneet) että lapsia kuritetaan fyysisesti, nöyryytetään henkisesti, mies on täys juoppo ja pettää vaimoaan jatkuvasti.

Kuitenkin päivitykset ovat sitä "jos rakastat lapsiasi niin lisää tämä statukseesi" Jos olet lapsiväkivaltaa vastaan lisää" Jos annan lapsellesi selvän vapun niin lisää".. jne.

Ja tiedän VARMASTI että lapset voivat huonosti, heillä juodaan ihan liikaa (myös silloin vappuna) ja lapset voivat huonosti

He ovat lastensuojelun asiakkaita olleet jo vuosia. Kuitenkin vieraammat, työkaverit tms. ei heidän tilanteestaan tiedä. Minua ne päivitykset ärsyttää ja tekis joksus mieli sanoa pari sanaa niihin...

Vierailija
11/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksihän noita tilapäivityksiä tää sun kaveris viljeleekin. Sillä on tarve esittää kaikin keinoin asioiden olevan hyvin. Ei normaalilla perheenäidillä esimerkiksi ole tarvetta julistaa facebookissa "anna lapselle selvä vappu" tai jouluna vastaavaa selvästä joulusta. Ainoastaan niiden on tehtävä näitä julkisia lupauksia, joille se kostea vappu taikka joulu on oikeasti vaihtoehto. Surullista, eikö?

Vierailija
12/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jollain on avioliitto kaatumassa ja samaan aikaan nauttii elämästä?

Miten paljon sinä TIEDÄT perheen vaikeuksista, miten paljon teet oletuksia vaikeuksista ja miten paljon kuvittelet että liitto on kaatumassa vaikka on vaikeaa?

Meillä on vaikeaa nyt elämässä mutta tarkoittaako se että liitto on kaatumassa?

Miksi sinä oletat että elämässä kaikkien kuuluu surra ja märehtiä, oikein mässäillä murheilla?

Tiedän, että avioliitto vetelee viimeisiä, koska eropaperit on postittu ja koti myynnissä

Tiedän, että äiti on aivan loppu ja yksin lasten kanssa.

Elämästä nauttimisesta en tiedäkään muuta kuin nämä fb päivitykset ja tekopirteän hymyn mustien silmänalusten lomasta hiekkalaatikolla ja kaupassa.

Tiedän, koska olen lähipiiristä.

En tarkoita, että murheilla pitäisi mässäillä. Ihan vaan, että ne voi myöntää, apua ja tukea on saatavilla. Ei ole ihmisenä huono vaikka joskus menee huonommin. Edes äitinä ei ole huono vaikka joskus väsyttää ja surettaa.

ap

Vierailija
13/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on häpeä ja pettymys että esim avioliitto ei onnistunutkaan ja sitä kun on päättänyt mennä yhden ainoan kerran vain naimisiin... (ei henk koht kokemusta mutta lähipiirissä kyllä)

Vierailija
14/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalilla perheenäidillä esimerkiksi ole tarvetta julistaa facebookissa "anna lapselle selvä vappu" tai jouluna vastaavaa selvästä joulusta. Ainoastaan niiden on tehtävä näitä julkisia lupauksia, joille se kostea vappu taikka joulu on oikeasti vaihtoehto. Surullista, eikö?

Itse en juo koskaan, ja voisin hyvin kannattaa tuontyyppistä juttua "anna lapselle selvä joulu" tms.

Tuolla logiikallahan kaikki vaikka mll:n ja hyväntekeväisyysjärjestöjen tyypit olisivat mukana touhussa vain siksi, että ihmiset uskoisivat heidän olevan hyviä ja tekisivät kampanjoita siksi, koska eivät muuten itse pysy kaidalla tiellä :D

Vierailija
15/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on siis vammainen lapsi, joten "kulissien alla ja takana ja sisällä" hajoillaan välillä pahasti. Kuitenkin yritän keskittyä positiiviseen koska a) aina keino pysyä järjeissään tämän paskan keskellä on keskitty siihen, mikä on hyvin - tiukasti. Paskassa vellominen ei hyödytä mitään eikä valittaminen muuta mitään. b) ihan kaikki asiat ei kuulu ulkopuolisille ollenkaan. Ne on meidän perheen sisäisiä asioita, joista sukulaiset ja ystävät saavat tietää valikoituja paloja, hyvänpäivän tutut ja työkaverit ja vastaavat eivät mitään. Siksikään ei voi kertoa, kun myös muilla perheenjäsenillä on oikeus yksityisyyteensä.

mutta en kyllä hehkuta kaikkea fb.ssäkään kuinka elämä on ihanaa silloin kun se oikeasti on, kun osaa nauttia pienistä iloista :) henkilökohtaisesti ärsyttää myös ne joilla mukamas menee kokoajan päin vittua ja se pitää kertoa koko maailmalle.

Mulla on "kaksi elämää"; se duunikeskeinen jossa saan luojan kiitos matkustella ja sitten se kotikeskeinen, jossa hoidan kehitysvammaista lasta. Ensimmäisen voimalla jaksan tuota jälkimmäistä. En kyllä hehkuta mitään, mun mielestä "ostettiin juuri tulevaan taloon Mielen kodinkoneet" -tyyppiset päivitykset ovat lähinnä typeriä.

Vierailija
16/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tahansa täällä aloittaa aiheen, varmasti ensimmäisenä iskee kimppuun lauma tyyppejä, jotka kyseenalaistavat aloittajan mielenterveyden ja motiivit.

Siis onhan näitä ihmisiä, joille elämä on kulissien pystyssäpitämistä, itsensä kehumista ja maineen vaalimista. Ja siihenhän facebook on oivallinen paikka.

"leivoin juuri 2 litran pullataikinan ja lähetin kultaiset lapseni jakamaan puolet valmiista herkuista läheisen vanhainkodin asukkaille"

"kärsin aina niin kovin huonosta omatunnosta, kun en ehdi joka päivä hieromaan mieheni hartioita tunnin ajan, mutta tästä lähtien alan ehtiä, on se sen arvoista!"

"Koti siivottu katosta lattiaan, ikkunat pesty, viiden lajin illallinen tehty, jumpassa ja lenkillä käyty, lapsille luettu ja heidän kanssaan leikitty, naapurin koira käyty hoitamassa (ovat lomalla uskoneet pikku hauvelinsa minun huomaani), hektinen työpäivä takana, joten enköhän voi jo tänään kehua itseäni. Olen sen ansainnut!"

Ihanaa ja aina niin täyttä totta!

Vierailija
17/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua riepoo aivan älyttömän paljon yhden (jos toisenkin) kaverit ällölällöt päivitykset "mulla on maailman ihanin lapsi" "mun mies on maailman kultasin" "mun murut ....." tms! joo, ehkpä hänellä on omasta mielestään ihanin mies ja suloisin lapsi, ja haluaa kertoo sen kaikille... MUTTA joka päivä!? ja se mitä on tehty, kokattu, leivottu.. perheen kesken. ja ah, äitienpvä:t, joulut, naisten pvä:T aina kukkia ja leipomuksia saanut :) oikein super nainen! ja todellisuudessa patalaiska ämmä, jonka mies tekee kaiken. käy töissä, sieltä tullessa siivoo kodin ja tekee rouvalle ruuan!

ja ei en ole kateellinen. vaan onnellinen miehen kanssa, yksi lapsi ja lisää harkinnassa. en siltikään koe tarpeelliseks ikinä kailottaa sitä fb:ssä, tuskinpa se kaikkia kavereitani sielä kiinnostaa :D

Vierailija
18/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla kuin yhdellä kvaverillani on AINA kaikki HUONOSTI. Kun pääsee opiskelemaan haluamaansa paikkaan, alkaa saman tien narina siitä, kuinka matka on liian pitkä, ja penaalikin hukassa.

Vierailija
19/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sen sen kummempaa ole. En jaksaisi kuunnella jatkuvaa valitustakaan. Mieluummin sitä kehumista, vaikka paras tietysti olisi sopiva annos molempia.

Vierailija
20/21 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittava piirre suomalaisissa naisissa. Että vituttaa jos joku sanoo että menee hyvin.

Mulla on yks facebook-kaveri joka saa raivarin aina jos päivitän jotain urheiluun liittyvää. Tyyliin "tänään on ihana ilma, taidampa lähteä lenkille". Kommentoi mun päivityksiä aina tyyliin "mitä vittua sä brassailet liikunnalla", "sulle liikkuminen on just tollasta SUORITTAMISTA" jne jne. Ja muutkin liikkujat ovat saaneet vihat niskaan tältä ylipainoiselta baariruusulta jolle liikunta ei todellakaan tekisi pahaa..

Mä en ymmärrä miksi facebookissa pitäsi valittaa vaikka asiat olisi huonosti. En itsekään halua lukea (herää 'lievä' myötähäpeä) kun vaimot haukkuu miehiään jne. On oikeesti paljon kivempi lukea kivoista asioista mitä ihmiselle tapahtuu.

Mistä te jotka kritisoitte muiden tilapäivityksiä oikeasti tiedätte kuinka päin helvettiä muiden asiat on?? Miksi ette anna heidän nauttia niistä vähistä kivoista asioista joita ehkä muuten paskassa elämässä on??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän