Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Hajoaa pää! :(

Vierailija
09.05.2011 |

Elikkä tilanteeni on, että minulla on reilu 2v, reilu 1v ja alle 3kk ikäiset lapset ja hoidan heitä tällä hetkellä kotona. Kuluneen lukuvuoden olen tosin opiskellut ja marraskuusta lähtien 2 vanhempaa lasta ovat olleet päiväkodissa (n.6h päivässä). Nyt keväällä he olivat vain puolipäivähoidossa (vajaa 4h päivässä) kun opiskelin vauvan kanssa kotona.

Nyt kun ovat jääneet kokonaan kotiin, niin mulla on joka päivä hoitaessa pari kertaa ihan tipalla ollut etten pahoinpitele vanhinta kun menee hermot. Oon purkanu raivoni sitten kiljumalla. Kun ovat olleet osaksi hoidossa, niin toki välillä on hermostuttanut mutta ei ole tarvinut kiljua enkä oo tuntenu halua pahoinpidellä. Tänäänkin tuntui että menee mielenterveys (nyt sain ne onneksi kaikki nukahtamaan yhtäaikaa), itkin ja huusin vaan...

Mitähän mun kannattaisi tehdä? Pyytää pääsisivätkö he takaisin puolipäivähoitoon? Etsiä kotiin joku apulainen (ei vaan jaksaisi etsiä ja järjestää asioita :( )? Vai kysyä neuvolassa kunnalta jotain apulaista (auttaakohan se oikeasti ja millasia ajanjaksoja?)?

Jos veisin ne takaisin (vanhemmat siis) puolipäivähoitoon niin tuntisin oloni todella syylliseksi... Mutta mä en vaan jaksa hoitaa näitä. Kumpikohan on lapsille parempi: kotona raivoava äiti vai vajaa 4h päiväkodissa ja muuten kotona kiva äiti?

En nyt osaa itse ajatella oikein selkeästi, kun verenpaine niin korkealla... Miehen mielestä ois paras viedä takaisin hoitoon. Hänelläkin menee hermot lasten kanssa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sen vanhimman oo pakko viel opetella pyöräilemään. Mut itse asiassa se on helpompaa toisella kädellä työntää sen pyörää kuin hermostua kun se kävelee (lähtee juokseen karkuun, koskee koiran kakkoihin tms). Voishan tossa pihallakin viettää aikaa, mutta sitten kun taas toitotetaan että pitäs lasten saada sitä liikuntaa... Eipä tuo 2v5kk saa juurikaan mitään liikuntaa tossa pihalla.

Jos ei saa tota päivähoitopaikkaa takaisin niin ei varmaan auta muu kuin kysyä neuvolasta apua tai laittaa lehteen ilmotusta auttajasta...

Vierailija
22/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset hanki seisomalautaa niihin rattaisiin? Saisit kaikki kyytiin...

Ja voisitko ajatella, että nyt kesän tullen hankkisit esim. jonkun lukiolaistytön tms. olemaan lasten kanssa parina-kolmena päivänä viikossa ulkoilemassa muutaman tunnin, ja maksaisitte tietysti siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta opiskelu nyt hetkeksi, kun lapset on pieniä. Itse laittaisin isommat lapset osapäivähoitoon ja olisin vauvan kanssa kotona.

Vierailija
24/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa huutaa noin pienille lapsille :( ja edes ajatella pahoinpitelevänsä heitä..hui.

Nyt kannattaa miettiä omaakn käytöstä ja pohtia miten pidät pääsi kasassa vaikeissa tilanteissa, lapsesi eivät saa kärsiä, he ovat syyttömiä.

Vierailija
25/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattaisiin kun pelottaa et rattaat kaatuu sit niin helposti (on normi rattaat joihin laitettu sisaristuin) ja sit esikoinen ei sais sitä liikuntaa tarpeeksi...

Paras ois jos sais tutun hoitopaikan takasin ja vaikka samalla ettis kotiin hoitajaa just käyttään vaikka ulkona...

Vähän jännittää sekin kun miehen olisi tarkotus jäädä syksyllä hoitaan lapsia kotiin että miten sekään jaksaisi, sillä tuntui olevan viime syksynäkin niin rankkaa vaikka oli vaan 2 lasta. Sillä menee vielä helpommin hermot kun mulla. Pakko tähän on keksiä ratkaisu.

ap

Vierailija
26/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihmeen vaikelta tuo teidän elämä. Lpaset on syyttömiä siihen ettet jaksa, ja ethän enempää lapsia hanki??

Vierailija
27/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta nyt hyvä ihminen edes tuplarattaat! Ettei heti tarvitse haudata noita pieniä.

Vierailija
28/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelut jäihin nyt. Sun lapset on pieniä, ne tarvii vanhempia ja aikaa. Pysähdyt ja elät tässä hetkessä, lastesi kanssa. Samalla pystyt vähän relaa, kun et mieti opiskelujakin.

En veisi noin pieniä lapsia hoitoon, se ei ole musta ratkaisu tohon. Päivähoito voisi lisätä vain lasten huomionhakuisuuttaan ja hellyydenkaipuuta vanhemmilta, kun varmasti nytkään et jaksa tai kerkeä vastaamaan tarpeeksi niihin.

Sitävastoin ottaisin yhteyttä neuvolan perhetyöntekijään, jolta saa paljon kasvatusapua ja neuvoa. Lisäksi saat varmasti "kodinhoitajan" apua lasten ja kodinhoitoon. Säännöllisesti sun tarvii myös päästä itse huokaisemaan ja tekemään sitä mikä sulle antaa voimia.

Oikeesti, ota yhteys neuvolaan! Te tarviite apua myös lasten ymmärtämisessä, jos noin pieniin menee hermo. Ajatelkaa, millaisena ne näkee teidät, pelottavina? Ei ole niiden vika, jos vanhemmat on väsyneitä. Kaupungilta pitää saada tossa tilanteessa apua.

Nimim. kokemusta on.

Vierailija
29/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä kesäksi hoitoon jää vähän vähemmän lapsia, voisit ainakin saada paikat kesäkuun alusta.

Yleensä päivähoitopaikat täyttyy syksystä.

Vierailija
30/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla hyvä mutta ei se varmaan oo kuitenkaan pitempiaikanen ratkaisu? Et vois käydä esim. 7kk ajan säännöllisesti?? Sellasta tässä tarvittas...

ap

Vierailija
31/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua niin suuttuttaa ja säälittää sun lasten puolesta.

Minkä helvetin takia niitä lapsia on pitänyt vääntää noin pienellä ikäerolla, eikä edes kaksi vaan ihan kolme.

Ja nyt sitten pitäis oikein saada kotiin kunnallinen kodinhoitaja?

Eikö sulle tullut mieleen, että voi olla aika rankkaa ja joudut opiskelut hetkeksi jättämään.

Jos teillä on varaa palkata kotiin hoitaja niin HYVÄ ja niin kuuluu tuossa tilanteessa tehdäkin.

Jos siihen ei ole varaa niin nyt asenne oikeaksi.

Keskityt niiden lasten hoitoon ja siihen siihen että olet ihan itse omilla valinnoillasi elämäsi tehnyt rankaksi.

Opiskella ehdit sitten myöhemmin.

Mä en oikeesti tajua miks kaikkia pitää vaan hyysätä, eikä saa ihmiselle sanoa, että niin makaa kuin petaa.

Ja todellakin hanki se hoitaja kotiin, ennenkuin teet lapsillesi jotain, toivottavasti tosiaan teillä onb varaa siihen. Ja luulisi olevan, koska kai te nyt etukäteen mietitte, mitä 3 lapsen elättäminen muutenkin maksaa. Ei sekään ilmaista ole. Tai on, jos kuvittelee, että yhteiskunta kattaa kaiken.

Vierailija
32/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmasti pakottanut tekemään noin montaa lasta. Harvempi jaksaa hoitaa noin montaa pientä iloisesti... ja kyllä lapsilla pitäisi olla oikeus hyviin vanhempiin. Sellaisiin, joilla ei mene vaan jatkuvasti hermot.

Olet ollut käsittämättömän hölmö, nyt siitä kärsii kolme viatonta lasta. Heillä on vain yksi lapsuus.

Vierailija
33/33 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla hyvä mutta ei se varmaan oo kuitenkaan pitempiaikanen ratkaisu? Et vois käydä esim. 7kk ajan säännöllisesti?? Sellasta tässä tarvittas...

ap

Kuulostaa nyt siltä että haluat oikeastaan vaan päästä itse helpommalla, että joku muu hoitaisi lapset puolestasi ja voisit keskittyä omiin juttuihisi.

Ihan validi pointti aiemmin, että on ollut oma valintasi hankkia lapsia liukuhihnatahtia. Pienten lasten kanssa on rankkaa, ja ehkä kannattaisi tosiaan hetkeksi unohtaa opiskelut yms oma elämä. Et voi saada kaikkea ja vanhemmuuteen nyt vain kuuluu että se oma elämä jää vähemmälle. Ajan kanssa tilanne paranee mutta sinulla ei vielä pitkään toviin. Koita niellä se, muuten ei onnistu.

Kuulostat aika nuorelta ja kypsymättömältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi