****KESÄKERTTUJEN**** perjantai
Huomenta! Meidän poika juhlii tänään toista syntymäpäivää. Vilksettä koko viikonloppu.
Varasin itselleeni ultran yksityiselle rv:lle 8+4. Neuvola on ensi ti rv 7+4.
Väsyttää tosi tosi paljon. Ei huvittais tehdä yhtään mitään. Ja kaikki pikku asiat ärsyttää. Mies ei oikein ymmärrä mua (taaskaan)
Hyvää viikonloppua kesäkertuille!
Vepeli2
Kommentit (34)
Täällä köllii kans syyslomalaisten ja sotkujen keskellä yks laiska mamma, joka ei kykene sanhomaan edes sanaa yök, ilman että oksentaa. Viläe pitäs illalla ja huomisaamuna raahatua kouluun. Viimevkonloppuna ja koko vkon joka ilta oon repiny itteni opiskelemaan. Nyt tuntuu, etten jaksa.
Vkonlopuksi tule vielä sukulaisia höösättäviksi. En jaksa, en millään...:(
Teille tuhruista huolestuneet: Mulla on ollu kaikissa kolmessa aikasemmassa onnistuneessa raskaudessa tuhruilua pitkin raskautta, mutta kaikki on sujunu hyvin. Terkka ja lääkäri on sanonu, että limakalvot ja kohdunkaula on niin vereviä ja turvonneita, että villimpi seksi tai karkee vessapaperiki voi tehä tuhruilua. Keskenmenoon päätyneet raskaudet on vaan napsahtanu vaihteelle " maha kipeäksi ja sitten täys vuoto päälle" . Mulla oli kuopusta oottaessa uimahallista saalistettu emätintulehdus, joka teki vuotoja ja sillon vauva meinas syntyä liian aikaisin, joten käykää lääkärissä tuhrujen takia. (Ja ite en ui raskaana ollessa enää ollenkaan.)
Täällä pohjosessa satoi tänään ensimmäinen kunnon lumi: Oisittepa nähneet lasten riemun! Voi hillitön! :) Itelläki tuli ihana olo.
Ensvkolla on eka nla ja uus terkka. Jännittää, vaikka konkari oonkin tässä oottamisessa. Sisaruksille oon jo varovasti kertonu, mutta nuiville appivanhemmille en oo uskaltanu vielä. Venytän niin pitkään kuin suinkin. Sillon kun pahoinvointi hetkeksi hellittää, on ihana vaan olla ja ajatella, että meille tosiaan tulee vauva! :) Ja joulu lähestyy, josko pahoinvointi ois sitte jo ohi... :)
M 8+1
Mä pidän täälllä sormet varpaat ja kaikki ristissä, että sun tuhru jää siihen! Voi itku!!
Voimahali!!!!
nostelen vaan tätä pinoa ettei valu liiaksi alas =D
Täälä ootellaan työpäivän loppumista. Ihan koomassa menny tää päivä taas, vaikka hommia oon paiskinu =) ihmettelin itsekin äsken että ohos, kohta pääsee kotiin ja vois ottaa vaikka päikkärit =)
vaihtelee päivän mittaan, vai vaihteleeko ollenkaan?
Itselläni oli taas ihan kauhee olo n.yhteen asti, mut kun oli pakko nousta esittämään normaaliäitiä, kun koululaiset tuli kaverin kera, niin olokin alkoi helpottaa. (Nousemista edesauttoi perunamuusista haaveilu sängyssä...) Aloin kuoria perunoita ja sain kompostikipot vietyä (kuinkahan kauan pystyy pitämään roskiksia ja kompostikamaa sisällä enää) ja nyt on masu puolillaan perunamuusia ja valmisviherpippurikastiketta. Enkä aio kantaa huonoa omaa tuntoa valmisruokien (=tässä tapauksessa vain kastike) käytöstä. Säästäväisenä ihmisenä en yleensä oo kovin paljon käyttäny... Possun ulkofilepihviä paistoin lisukkeeksi, mutta samat pihvit jotka eilen oli ihan ok, maistuikin tänään liikaa possulta. Piti sylkeä ensimmäinenkin pala pois... Vai voisiko maku vaihdella pakkauksittainkin? Vai paistoasteen mukaan? Mä en yleensä ruokaa heitä pois, mut nyt kyl ei vaan pysty kaikkee syömään, mitä aloittaa... Mut mikä järki oiskaan syödä väkisin jotain, ja sit oksentaa kaikki ulos!? Mieluummin jätän osan jo suosiolla pois ja säästän osan mahaani. Toivottavasti mies ymmärtää tuhlaavaista vaimoaan. (On vielä tiukempi ruuan pois heittämisen suhteen) On ainakin nää mieluhalut ymmärtäny. Tänäänkin kiltisti meni kauppaan ostamaan appelsiinimehua ja spraittia ja omenamehua ja hampurilaisia ja hampurilaiskastiketta... (Toivottavasti mun tekee hampurilaisia mieli toistekin... Nää mielihalut kun vaihtelee päivittäin.)
Mut nyt meen santsaan sitä perunamuusia!
... ennätän/jaksan muutaman kommetin kirjoittaa. Mahdotonta hulinaa päivät pitkät.
Ihanaa, että täällä näkyy olevan näinkin paljon kohtalotovereita. Samoja tuntemuksia täälläkin, hillitön väsymys ja pahaolo, joka esiintyy silleen aaltomaisesti. Esim. jos en ennätä syömään riittävän usein tai pitkän työpäivän jälkeen on väsynyt tulee se kauhee kuvotus päälle. Onneks se helpottaa syömällä jotain omenaa ta juomalla tuoremehua tai muuta vastaavaa. Voimakkaat ruuan hajutkin etoo. Ihmeellisintä on se, että entinen extra herkku eli suklaa ei maistu olenkaan! mutta esim. maustamaton jugurtti mansikoiden tai vadelmien kanssa NAM! No, hyvä näin. Välillä on sitten niin hyvä olo ettei muistakkaan että on raskaana.
jumpassa olen yrittänyt käydä ja pitkiä kävelylenkkejä tehdä lähes joka päivä, että pysyis peruskunto hyvänä. Jaksaa ehkä sitten loppukoittelemukset paremmin.
Tosta tuhruilusta sen verran, että mulla oli II lasta odottaessa tuhruvuotoa lähes koko raskauden ajan, terve ja reipas tyttö sieltä kuitenkin syntyi vk38.
Nyt siis 4. muksu tulossa ja viikkoja 7.
Kahden viikon kuluttua on yksityisellä ultra ja vasta sen jälkeen aion varata ajan neuvolaan. Ennättäähän tuonne.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille samassa veneessä kulkeville!
... ennätän/jaksan muutaman kommetin kirjoittaa. Mahdotonta hulinaa päivät pitkät.
Ihanaa, että täällä näkyy olevan näinkin paljon kohtalotovereita. Samoja tuntemuksia täälläkin, hillitön väsymys ja pahaolo, joka esiintyy silleen aaltomaisesti. Esim. jos en ennätä syömään riittävän usein tai pitkän työpäivän jälkeen on väsynyt tulee se kauhee kuvotus päälle. Onneks se helpottaa syömällä jotain omenaa ta juomalla tuoremehua tai muuta vastaavaa. Voimakkaat ruuan hajutkin etoo. Ihmeellisintä on se, että entinen extra herkku eli suklaa ei maistu olenkaan! mutta esim. maustamaton jugurtti mansikoiden tai vadelmien kanssa NAM! No, hyvä näin. Välillä on sitten niin hyvä olo ettei muistakkaan että on raskaana.
jumpassa olen yrittänyt käydä ja pitkiä kävelylenkkejä tehdä lähes joka päivä, että pysyis peruskunto hyvänä. Jaksaa ehkä sitten loppukoittelemukset paremmin.
Tosta tuhruilusta sen verran, että mulla oli II lasta odottaessa tuhruvuotoa lähes koko raskauden ajan, terve ja reipas tyttö sieltä kuitenkin syntyi vk38.
Kahden viikon kuluttua on yksityisellä ultra ja vasta sen jälkeen aion varata ajan neuvolaan. Ennättäähän tuonne.
Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua teille kaikille samassa veneessä kulkeville!
Onko muuten kellään ollut sellaista pientä flunssaa, joka olisi jatkunut pidempään?
meidän muksut on ollut nenät räkäisinä jo kolmatta viikkoa, ja itselläkin olo on ollut toista viikkoa flunssainen. ei kuumetta, mutta yskää ja tukkoisuutta. nyt on vielä lisäksi omituinen maku suussa. Samanlainen kuin joskus poskiontelopunkteerauksen jälkeen... Mietin jo, asummeko hometalossa... Töllissä on huono ilmanvaihto (pyykit ei meinaa nyt syksyllä kuivua 2vrk:ssakaan) ja lämpö ei pysy sisällä... Ja tähän sit vielä vauva. Toivottavasti mies tekee ihmeen, ja rakentaa uuden alle vuodessa (satuja tässä kerron)...
tai oikeesti jätin sinne soittopyynnön, kun nyt olivat joutuneet lähteen palaveriin juuri silloin soittotunnilla... Kuitenkin, neuvolatäti on vaihtunut 1,5 vuoden aikana eli siitä kun poika syntyi. Sekin oli niin utelias heti laskemaan ja saatiin uus laskettu aika: 14 kesäkuuta!!! päivää aiemmin kuin ite laskeskelin, mut kuiteskin. Nykyään kuulemma neuvolaan täälä ekan kerran viikolla 10, jos ei mitään kummempaa ole. Siis vasta marraskuun lopulla meillä se eka neuvola. Käski kuitenkin varata jo ajan siihen (np-) ultraan joulukuun alulle, siis jos haluan mennä, kun täälä sen maksaa kaupunki vaikka yksityisellä käydäänkin... Kuitenkin, gyne kun ei ole paikalla kuin kerran viikossa siellä yksityiselläkään niin on parempi varata ajoissa jos meinaa päästä...
Ei pahoinvointia ainakaan toistaseks, ONNEKS!, ja ainakin vielä kuvotukseenkin on auttanut satsumat... Vilu ei helpota. Väsymys on hieman helpottanut, kun on saatu siirrettyä pojan rytmiä hieman... Tosin nyt pojalla on sit kauheeton nuha ja yskä, odotan vaan, et koska se lakkaa syömästä, se kun on ainoo merkki aina siitä, et flunssa eksyy korviin...
Hirveesti tekee mieli huutaa kaikille, et hei mä olen raskaana!!! Mut toistaseks olen saanut pidettyä turpani kiinni... Uskomatonta! Yritän samaa kuin esikoisen kans, et kertoisin sit vasta ekan ultran jälkeen... Nyt osuiskin aika hyvin joulun tienoille kun vaan jaksais olla hiljaa viel pari viikkoa ultran jälkeenkin...
Poistun nyt taas syömään, ennen kuin tuo poika tuolta heräilee... Hauskaa perjantaita ja piristävää viikonloppua kaikille!!!
-Pöhköfantti rv 7+2
Täälläkin voidaan ilmoittautua huonovointisten osastoon: ekaa kertaa voi sanoa että yököttää tosissaan: kiireenvilkkaan kun iskee jotain suuhun kun nälkä/yökötys tulee selviää vielä ilman vessareissua mutta tuli sitä tänään moikattua jo posliinia... :( tästä se sitten alkaa. Toisaalta ihan odotettu oire kun en oo väsymystä tuntenu eivätkä rinnatkaan ole kamalan arat: nyt sitten on ees raskausoireita!! :)
Saas nähdä miten töissä menee kun oon asiakaspalveluhommassa ja joudun seisoskelemaan kaiket päivät (tai vuorotyön mukaan..)
Nyt siis mandariinipussin kimppuun taas!
Voimia kaikille joilla tullut tuhrua!! Toivotaan että asukkaat pysyis mukana kesäkuulle asti *peukuttaa kovasti*
Miitsu rv6+5
Hassua, miks toi mun teksti tuli kolme kertaa? Ensin vaikutti siltä ettei se tule perille ollenkaan, mutta sit se tulikin noin...
Itseäkin alkoi huolestuttaa kun noita tuhrujuttuja kuulee.. saas nähdä miten pitkälle tällä kertaa päästään ilman vuotoja.
Täytynee hehkuttaa kun täällä ruoka maistuu niin hyvälle! Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan. EIpä ole ennenkään ollut mutta keskenhän nekin ovat menneet, joten toivotaan että tällä kertaa hyväolo ei tietäisi keskenmenoa.
Mietinpä vaan että milloinkohan sitä varailisi neuvola-ajan... ajattelin ainakin odottaa kunnes saan sen HCG vastauksen (viikon alkupuolella) jos vaikka sitten pääsisi alkuraskauden ultraan polille, kun kuulemma haluavat tarkemmin seurata. Jos ei sielät tipu ultraa niin sitten kai täytyy varata yksityiseltä. Tällä kertaa olen niin huolissani että aion ravata ultrassa niin usein kun mieli tekee.
Ninni RV 5+1
Sarjassamme syömisen kanssa ongelmia... Tänään tuli serkku lastensa kanssa kylään ja joutu ite ruuan laittoon,en voinu paistaa jauhelihaa! Italianpataa oli ja ei varmasti ois alas menny,mutku kaiser-salaattia laittaa joukkoon nii kiitettävästi... Nyt on ilta ollu ilman pahaa oloo,mut onki sipsejä tullu syötyä.. Jännä juttu ku musta mikään ruoka ei maistu millekkään...Siis väkisin syöntiä...
Poika meni kitinällä nukkumaan,mut pysy sängyssään,mies työporukan kans reissussa ja kerranki ei väsyttäs...
Tämmönen väliraportointi :o)
Josko heittäytys sohvalle hyvällä omalla tunnolla...
Suhmura yhä 8+1
Juupa juu. Eileen lähdettiin sitten vauhdilla terveyskeskuksen päivystykseen. Olin keskiviikkona just ollut yksityisellä lääkärillä ja se sanoin että jos vuotoa tulee niin pitää heti lähteä päivystykseen tai vähintää soittaa sille niin se arvio tilanteen. No empä tietenkään saanut sitten sitä lääkäriä kiinni eilen. Piti miehen sitten ajaa mut pääterveysaseman päivystykseen jossa odotin vaivaiset 2h että pääsin lääkärille,joka mun tuurilla oli sitten yleislääkäri. No se sitten teki sisä tutkimuksen ja totesi,että kohdun suu on kiinni,mutta emätintulehdukselta näyttää! Loistavaa.
No aamulla sitten nousi sopivasti kuume ja piti soittaa töihin että saan sairaslomaa. Aamulla menin sitten heti puoli kahdeksan labraan jossa otetiin näyte valkovuodosta.(joka oli aivan ihmeellistä, rakeista ja ruskeaa)Sielä istuin sitten kaikkien mummojen ja pappojen kans jonossa oli vain vaivaiset 30 ennen mua jonossa jo pelkästään ilmouttautumaan,vaikka menin jo puoli tuntia ennen kun labra avaa. tuntui siltä että ne kaikki kolmekymmentä + moni muu pääsee ennen mua. Talsin sitten nimen kuultuani EKG-huoneeseen ja kyllä siinä alkoin mummojen ja pappojen keskuudessa kova supina. Ihanaa! Ne varmaan luuli että mulla on sydämessä jotain vikaa. No sielä se täti onnistui katkasemaan näytetikun mun sisään ja joutui kaivamaan sitä sieltä. Tuntu ihan hirveeltä.
Nyt sain sitten soittoajan sen tyypillisen tunnin minkä aikana vaan voi soittaa tuloksia. Niissä ei ikinä pääse läpi. ajattelin jo valmiiksi että ajan terveyskeskukseen itte ja kysyn jos ei pääse puhelimella läpi. Kuin ihmeen kaupalla pääsin heti läpi. Ja sieltähän se diaknoosi sitten tuli Eli emätin tulehdus. Aivan kuten lääkäri arvioikin. Ei kun sitten auto taas käyntiin ja lähimpää apteekkiin hakeen yli kalliit lääkkeet.
Tämän kaiken jälkeen voin sanoa että onneksi menin eilen lääkäriin kun kuulemma tulehdus voi aiheuttaa keskenmenon.
Tänään piti oikein katsoa uudestaan niitä ultrakuvia kun oli vähän sellanen epäuskoinen olo. Täälä tunteet heitää vuoristorataa! tuli oikeen raivottua kunnolla eileen. Onneksi en ole täälä ainoa. Positiivista
Ei muuten ole ollut huono olo nyt kahteen päivään, ihanaa. Pystyy jopa syömäänkin kunnolla. Aamulla tuli ihan hirvee himo saada tuoretta ruisleipää ja apelsiinimehua jossa on limemehua. Ja kyllä oli hyvää kun sitä sai. Kävin samalla apteekkireissulla meinaan kaupassa kun oli kaapi tyhjä.
Mietityttää vaan kun on ollut näin vaikeeta alussa niin mitähän vielä! Tuleeko musta joku terveyskeskuksen vakkariasiakas. Saavat antaa pian kanta-asiakaskortin ;)
Nyt sitten pitäisi jaksaa laittaa jotain ruokaakin itselle!
Rv 8+5