Pohdiskelua: meillä on kissanpentuja (maatiais), nyt ois eräs ottamassa
pennun ulkokissaksi, mutta mua vähän harmittaa antaa kissaa sellaiseen kotiin, jossa se on vain ulkona. Eli sisälle ei ole mitään asiaa..edes 30 asteen pakkasilla :(
Mitä mieltä, kannattaako mun antaa pentua sellaiseen kotiin? Eroon on kaikista pennuista päästävä, mutta silti haluaisin niille oikeasti hyvän kodin.. Tokihan se voi olla muuten hyvä koti. Mutta..
Tällaista pohdiskelen, auttakaa mua tekemään OIKEA päätös :)
Kommentit (47)
Anna kissa meille :)
Pääsee sisäkissaksi, ulkoilua valjaissa ja seurana kissalla kiltti koira, muutenkaan ei tarvitse päivisin pitkään yksin olla.
Asumme myös Keski-Suomessa ja etsimme kissanpentua, itse en voisi koskaan ulkokissaksi pentuja antaa jos sellaisia olisi. Kotikissa ei ole villieläin, useimmat eivät pärjää hyvin ulkona ja pakkasilla on riskinä mm. korvien paleltuminen.
Kissanpennut on tottuneet koiriinkin, ei muuta kuin tänne katsomaan! Tarkempi sijainti Laukaa.
ap
ei ole autoa ja asumme Jyväskylässä, muuten tulisin vaikka heti katsomaan :)
Ei teillä olisi asiaa tänne päin lähiaikoina/kissan luovutusiässä, niin voisitte ottaa kissan mukaan.
Kisu saisi kaikki tarvittavat rokotukset yms. ja isompana sitten leikattaisiin, aiemminkin ollut kissoja mutta nyt tosiaan vain tuo koira joten uutta kissaa jo kaivataan :)
Anna kissa meille :)
Pääsee sisäkissaksi, ulkoilua valjaissa ja seurana kissalla kiltti koira, muutenkaan ei tarvitse päivisin pitkään yksin olla.
Asumme myös Keski-Suomessa ja etsimme kissanpentua, itse en voisi koskaan ulkokissaksi pentuja antaa jos sellaisia olisi. Kotikissa ei ole villieläin, useimmat eivät pärjää hyvin ulkona ja pakkasilla on riskinä mm. korvien paleltuminen.Kissanpennut on tottuneet koiriinkin, ei muuta kuin tänne katsomaan! Tarkempi sijainti Laukaa.
ap
edellisten kommentoijien kanssa, eli ei ulkokissaksi. Mitä iloa kissasta on ihmiselle jos se on vain ulkona? Ja vaikka kissoja tutemattomat ihmiset ovat sitä mieltä että kissat on itsenäisiä eläimiä eikä välitä ihmisistä, niin kyllä kissa ihmisen läheisyyttä kaipaa, ja lämpöä. Ja jos antaisit narttukissan ulkokissaksi se ensi keväänä todennäköisesti alkaa lisääntymään ja villikissoja alkaa pyörimään nurkissa. Kollikissa taas lähtee omille teilleen ja villiintyy (ja saattaa niitä kylän narttukissoja raskaaksi). En jaksa uskoa, että kukaan oikeasti kissasta välittävä ihminen pitäisi sitä vain ulkona, toki navetta- ja tallikissat on erikseen, niillä on lämmin koti, muita eläimiä seurana ja siellä käydään säännöllisesti, kissalla on elämää ympärillään.
ei ole autoa ja asumme Jyväskylässä, muuten tulisin vaikka heti katsomaan :)
Ei teillä olisi asiaa tänne päin lähiaikoina/kissan luovutusiässä, niin voisitte ottaa kissan mukaan.
Kisu saisi kaikki tarvittavat rokotukset yms. ja isompana sitten leikattaisiin, aiemminkin ollut kissoja mutta nyt tosiaan vain tuo koira joten uutta kissaa jo kaivataan :)milloin tuon näytille. Pentuja meillä tosiaan 4 kpl, kaikkien pääväri on musta, kaks aika täysmustaa, 2 sellaista jossa on myös valkoista. Sukupuolesta en ole ihan varma.
Ei sulla ois sellaista vähemmän tunnistettavaa sähköpostiosoitetta, niin voisin laittaa meiliä?
on sähköpostiosoite: aldogaattori@gmail.com
Minkä ikäisiä pennut nyt ovat? Minulla on melko hyvin aikaa vapaana tulevina viikkoina, vain joinakin päivinä käy huonommin niin voit ehdottaa aikoja milloin sinulle kävisi
Tein avullanne päätöksen, että en anna pentuja (pelkästään) ulkokissoiksi.
Kiitos avusta:)
ap
En todella antaisi minäkään kissanpentuja moiseen kotiin!
Sitä paitsi, kissaahan EI edes saa pitää ulkona vapaana liikkumassa lintujen pesimäaikaan!
kuvatuksille annat elävän eläimen. Ottavat kuitenkin kesäkissaksi ja jättävät syksyllä oman onnensa nojaan.
että tätä kautta kisu saisi hyvän kodin :))) aivan ihanaa!!!
Meille tarvetta olisi tyttökissalle, asumme etelä-suomessa. voit laittaa meiliä priscilla1976@luukku.com jos siellä olisi tytteli hyvää loppuelämän kotia vailla :)
sitä, miksi niin moni moittii sitä, ettei ap:n kissaa ole steriloitu. Voihan ne vahinkopentujakin olla, muttei missään lue, että ne ovat! Meillä ainakin oli aikoinaan narttu- ja kollikissa, jotka tekivät 3 pentuetta, kaikille löytyi koti. Jostainahan niiden maatiaiskissojenkin pitää syntyä.
OTA IHMEESSÄ YHTEYTTÄ MEIHINKIN: 0442503321
KAIPAISISIMME KISSAA TOSI KOVASTI , JA EMME TODELLAKAAN ANNA KISSAN OLLA 30 ASRTEEN PAKKASESSA ULKONA. MEILLÄ ON SELLAINEN TARHAKIN JOSSA ON JUURI SOPIVA LÄMMITYS TALVELLA ELI SAMA LÄMPÖ ON MYÖS SISÄLLÄ.
KISSA PÄRJÄISI HYVIN MEILLE ;))) OTA YHTEYTTÄ !
Meillä oli kissa, joka oli hylätty eli viettänyt talven ulkona. Puolet korvista paleltunut. Kissa ei kuulu Suomen luontoon, joten se ei täällä pärjää.
mutta eläinrakas kyllä. Mun mielestä kissan paikka on joko sisäkissa kaupunkioloissa tai sitten maalla niin että voi asua myös eläinsuojassa, missä on eläimiä (ja silloin väh. pari kisua) Ei mitään eläintä saa jättää vain ulos, eikä kissa missään saunassa yksin viihdy, villiintyy ja kärsii. Voi kun ne kissat muuten olis sisäkissoja myös esikaupunkialueella, musta on niin raivostuttavaa kun niitä pyörii pihassa kuin kotonaan, vaikka minä en todellakaan halua kissaa lemmikikseni. Enkä pihalleni. Enkä varsinkaan sisälle. Eikä ainakaan meilläpäin kissanomistajat tunnu ymmärtävän, ettei se kissa tajua kenen pihassa saa kuseksia ja kaivella kukkapenkkejä ja nukkua terassilla. Selittäkää mulle tää outo yhtälö, hyvät kissanomistajat. Eihän toisten lapset, koirat, hevoset, hamsteritkaan ulkoile toisten pihoilla, miksi kissat?
todellakaan pelkästään ulkona asuvaksi kissaksi!
Kissat eivät Suomessa selviä ulkona.
Mutta hienoa, kun täällä on löytynyt monia hyviä koteja.
Kissa pitää siksi pitää sisällä, eikä laskea etenkään lintujen pesimäaikaan ulos kylvämään tuhoa.
Brittiläisen tutkimuksen mukaan kissa tappaa keskimäärin yli tuhat lintua vuodessa ja on usein paikallisesti tuhoisin tekijä lintukannoille. Ei ole mitään vieraantumista luonnosta vaatia kissoja pidettäväksi sisällä. Se on asia, johon kuka tahansa ihminen voi ihan itse vaikuttaa!
voi tehdä ja pitääkin tehdä eläinsuojeluilmoitus. Eläinsuojelyviranomaiset kyllä ottavat tuollaiset kissat huostaan, jos ne eivät tosiaan pääse sisälle lämmittelemään noin kovilla pakkasilla.
Suomessa on onneksi olemassa eläinsuojelulaki ja tuollaiset epäkelvot kissanomistajat joutuvat edesvastuuseen.
On täällä välillä järkeviäkin ketjuja.. Oli positiivista lukea, että täällä on näin paljon eläinrakkaita ja välittäviä ihmisiä
jos ei edes mitään navettaa ole minne pääsisi lämmittelemään,ni en missään nimessä antaisi! ei kissan turkki kestä suomen pakkaskelejä.