Miten suhtautua miehen röyhkeään työkaveriin
Mies tutustui uudella työpaikallaan mieheen, joka puhuu hirveän rumasti naisista. Haukkuu huoriksi ja ei arvosta eikä kuuntele yhtään. Halveksii. Minä en voi ymmärtää että miten mies edes on tuollaisen kanssa tekemisissä. Olivat olleet baarissa ja tämä kaveri oli sanonut tosiaan ohikulkevia tyttöjä huoriksi ja huoranpenikoiksi.
Nyt tämä oli vierasilla meillä ja hän ei oikein tervehtinyt minua eikä jutellut minulle sanaakaan. Miten saisin paremman kontaktin häneen.
Kommentit (36)
Tarjosin pullakahvit, toin tarjottimella pihalle. Mieheni kiitti nätisti, mutta tämä ystävä sanoi että "eiköhän se riitä" "ollaanko rauhassa"
Pakottaako miehesi sua olemaan jatkossa paljonkin tuon yökötyksen kanssa?
En laskisi moista idioottia omaan kotiini. Tai tee seuraavan kerran niin, että liimaudu seuraan ihan tahallasi. Ilmeisesti se on sinkkumies. Kysy seuraavan kerran onko se homo kun ei tuo tyttöystävää mukanaan kylään.
Onhan sulla oikeus olla omassa kodissasi siellä missä haluat.
Tämä mies on afgaani ja ei taida ihan osata näitä Suomen tapoja. On toki asunut Suomessa melkein 10 vuotta ja osaa aika hyvin suomea.
Ei tartte nyt mitään rasistisia juttuja tulla kertomaan. Mies ei vain tunne kulttuuria. Pohjimmiltaan varmasti pitää naisista
Sorry vaan, luen ennemmin hyvin kirjoitettuja kirjoja.
Kun halusin järkeviä kommentteja. Aluksi ajattelin että se on ihan sama minkä maalainen on kyseessä. Mutta kyllä se kulttuuri on kuitenkin sellainen asia että pitää ottaa huomioon. Ei se ole näiden vika.
Haluaisin niin kovasti tutustua. Jos pyytäisin että se toisi vaimonsa mukaan? Siis mieheni välityksellä kysyisin.
En myöskään toivoisi miehen tuovan kotiin moukkamaisia kyrpäleitä.
Kun halusin järkeviä kommentteja. Aluksi ajattelin että se on ihan sama minkä maalainen on kyseessä. Mutta kyllä se kulttuuri on kuitenkin sellainen asia että pitää ottaa huomioon. Ei se ole näiden vika.
Haluaisin niin kovasti tutustua. Jos pyytäisin että se toisi vaimonsa mukaan? Siis mieheni välityksellä kysyisin.
kerrot miehellesi, että keittävät ensi kerralla kahvinsa itse, ettet tule häirinneeksi.
Kun halusin järkeviä kommentteja. Aluksi ajattelin että se on ihan sama minkä maalainen on kyseessä. Mutta kyllä se kulttuuri on kuitenkin sellainen asia että pitää ottaa huomioon. Ei se ole näiden vika.
Haluaisin niin kovasti tutustua. Jos pyytäisin että se toisi vaimonsa mukaan? Siis mieheni välityksellä kysyisin.
Miksi haluaisit kovasti tutustua tuollaiseen ihmiseen, josta itsekin käytät prominia "se"?
Oli ollut siellä kylässä ja oli pullat ja kahvit ollut. Mutta ei kyllä vaimoa näkynyt. Oli vissiin keittiössä? En minä nyt tiedä miten näissä kulttuureissa toimitaan.
Kertokaa nyt joku tietävä miten edetä. Siis afgaaneja tai jotakin ja islaminuskoisia. Käyttääköhän vaimo huivia?
En oikeasti tiedä yhtään.
ellei sinua haluta nähdä, keittäköön itse kahvinsa tai tavatkoon muualla kuin sinun kodissasi.
Jos on onnistunut saamaan vaimon, jolle nöyristely sopii, niin ei tarvitse vastaavaa odottaa muualla.
Kun jos se on kotivaimona, keittiön henkenä vaan. Olisi kiva tutustua siihen niin saisi kulttuuritietämystä ja se pääsisi paremmin mukaan Suomen yhteiskuntaan.
pääse tutustumaan mieheen tai hänen vaimoonsa. Islamilaisissa kulttuureissa naisia ei arvosteta yhtään, naiset on hellan ja nyrkin välissä ja muuten pelkkää ilmaa. Mies halveksii sinua, koska röyhkeästi tunkeudut miesten juttuihin, et käytä huivia ja ilmeisesti yritit puhutella miestä ja katsoit häntä silmiin, niinkuin meillä on tapana. Heillä se on röyhkeää käytöstä naiselta. Naisen kuuluu olla nöyrä. Sen takia mies huorittelee baarissa naisia, koska hänen mielestään on suorastaan pöyristyttävää, että naiset käy baarissa, vieläpä ilman huntua ja miestä. Eihän heidän vaimonsa käy missään, korkeintaan lähikaupassa. Jos vaimo on myös afgaani hänet on todennäköisesti pienestä pitäen kasvatettu hyväksi vaimoksi ja kokee olevansa onnekas, hän ei koe olevansa mitenkään alistettu, vaan kuvittelee omistavansa hyvän miehen joka huolehtii hänestä ja pitää kuria yllä. Nämä on juuri niitä kulttuurieroja, joita länsimaalainen ei ymmärrä. Parhaiten saat miehen kunnioituksen kun pysyt pois heidän silmistään ja nöyristelet. Todennäköisesti et koskaan saa tavata vaimoa, koska antaisit hänelle huonoja vaikutteita (todennäköisesti vaimokin paheksuu sinua kun paljastat pääsi vieraalle miehelle ja uskallat avata suusi miesten läsnäollessa.)
pääse tutustumaan mieheen tai hänen vaimoonsa. Islamilaisissa kulttuureissa naisia ei arvosteta yhtään, naiset on hellan ja nyrkin välissä ja muuten pelkkää ilmaa. Mies halveksii sinua, koska röyhkeästi tunkeudut miesten juttuihin, et käytä huivia ja ilmeisesti yritit puhutella miestä ja katsoit häntä silmiin, niinkuin meillä on tapana. Heillä se on röyhkeää käytöstä naiselta. Naisen kuuluu olla nöyrä. Sen takia mies huorittelee baarissa naisia, koska hänen mielestään on suorastaan pöyristyttävää, että naiset käy baarissa, vieläpä ilman huntua ja miestä. Eihän heidän vaimonsa käy missään, korkeintaan lähikaupassa. Jos vaimo on myös afgaani hänet on todennäköisesti pienestä pitäen kasvatettu hyväksi vaimoksi ja kokee olevansa onnekas, hän ei koe olevansa mitenkään alistettu, vaan kuvittelee omistavansa hyvän miehen joka huolehtii hänestä ja pitää kuria yllä. Nämä on juuri niitä kulttuurieroja, joita länsimaalainen ei ymmärrä. Parhaiten saat miehen kunnioituksen kun pysyt pois heidän silmistään ja nöyristelet. Todennäköisesti et koskaan saa tavata vaimoa, koska antaisit hänelle huonoja vaikutteita (todennäköisesti vaimokin paheksuu sinua kun paljastat pääsi vieraalle miehelle ja uskallat avata suusi miesten läsnäollessa.)
Minä kun haluaisin uskoa että he olisivat hieman avoimempia ja tutustuttaisiin. Kuten sanoit, en kyllä millään voi uskoa noita tapoja ja uskomuksia todeksi. Tuo kyllä selittää paljon. Tämä vieras mies oli tyytyväisen oloinen kun tulin tarjottimen kanssa, mutta kun aloin puhelemaan, hän katsoi kummeksuen.
Miten sitten jatkossa. VOiko mieheni olla sitten tämän kaveri. Ei kai se opi "huonoja" tapoja minua kohtaan. Eiväthän ne huonoja tietenkään ole, mutta mielestäni ehkä hieman alentavia. Ainakin mies vaatii minulta enemmän, enemmän kotihommia ja tälläisiä, mutta voihan se nyt johtua mistä tahansa.
ihan selvä provo.
Onko se nyt provoa kun haluaa tutustua toisten kulttuuriin? Heillä naisen asema on tapa eivätkä he sitä ajattele niin kuin sinkkuelämäsukupolvi, kuten edellä sanottiin. Onko se sitten väärin koittaa ymmärtää heidän ajatusmaailmaansa? Onko se provoa? Eivät he siellä tahallaan ajattele naista alempana. Ja uskon että voin hieman "kouluttaa" tätä miestä.
tai muuten hän olisi jotenkin sairas taikka rikollinen, mikään talebaani-uskontokaan ei jatkuvaa huoran hokemista selitä.
Ja tuskin kaveraisi suomalaisten miestenään kanssa.
Tämä on provo, ei muuta...
Voit poistua kotini ovesta tällä sekunnilla, jos et voi kunnioittaa minua omalla reviirilläni.