Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, unohdin soittaa sairaslomalapun lapsesta!

Vierailija
09.05.2011 |

Lapsi alkoi oksentaa perjantain vastaisena yönä. Meillä päin lupalapun työpaikkaa varten saa neuvolasta, mutta www-sivuilla lukee oikein lihavoituna, että niitä "ei anneta takautuvasti". Soittoaika neuvolaan oli vasta klo 11, joten siihen mennessä olin jo kauhealla kiireellä ehtinyt viedä aamuyöllä rustaamani ohjeet sijaiselle/tunnin aloittajalle (olen opettaja) ja sopia poissaolosta esimiehen kanssa. Lomakkeen ehti kuulemma täytellä jälkikäteenkin, enkä tullut kysyneeksi, pitääkö olla todistus, kun joka tapauksessa ajattelin sellaisen järjestää.

Tulin kiireellä kotiin, jotta mies sai lähteä töihin. Kaikessa hässäkässä unohdin soittaa neuvolaan ja pyytää todistusta lapsen sairaudesta. Olen viimeksi ollut pois lapsen sairauden takia yli vuosi sitten, silloin eri työpaikassa, enkä oikein muista, miten prosessi toimii. Muistan kuitenkin neuvolasta niitä todistuksia soitelleeni. Oman sairauden takia meillä saa olla pois kolme päivää ilman lääkärintodistusta, mutta en muista, tarvitaanko todistus kuitenkin lapsen sairautta varten.

Mitäs nyt? En saa unta, kun mietin tätä äniin kovasti. Periaatteessa talous ei tietenkään kaadu siihen, jos yhdeltä poissaolopäivältä jää palkka saamatta, mutta enemmän huolestuttaa, saanko nyt maineen epäluotettavana ihmisenä. Teen määräaikaisia työsuhteita enkä haluaisi mihinkään koulutoimenjohtajan papereihin huonoja merkintöjä - vaikka ansaitsisin sellaisen kyllä tällaisella hajamielisyydellä...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsisairaspoissaoloa koskee sama kolmen päivän sääntö kuin omaa poissaoloa.

Vierailija
2/2 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsisairaspoissaoloa koskee sama kolmen päivän sääntö kuin omaa poissaoloa.

meillä saa olla poissa omasta sairaudesta 3 päivää ilmoituksella, lapsen sairaudesta oltava toditus heti ekasta päivästä. kunta-ala

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla