Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä teidän tytöillä on alkanut kainalohiki haista?

Vierailija
08.05.2011 |

Itselläni alkoi kuukautiset 12-vuotiaana ja dödöä aloin käyttää varmaan vähän ennen sitä. Nyt tyttärelläni kuuman päivän päätteeksi haisi kainalot pistävältä hieltä ja on vasta eskarilainen. Kehitys on edellä ja kuukautiset luultavasti alkavat suht aikaisin. Nyt mietin, että onko tämä nyt jo merkki alkavasta murrosiästä ja kuinka pian alkaa tulla muita merkkejä, karvoitusta yms.

Antakaa apuja, en enää itse muista omaa kehitystäni niin tarkasti!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 10v eikä vielä muita teini-iän merkkejä näkyvissä.

Vierailija
2/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tokaluokkalainen, ei kummempia murkkuiän merkkejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä mitään muita murrosiän merkkejä

Vierailija
4/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin annoin sen lapselle ja laitoin ekan kerran molempiin kainaloihin. Laittoi itse vielä myöhemmin lisää.

Ihana kuulla ettei tämä nyt heti tarkoita murrosikää.

T:ap

Vierailija
5/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haju oli välillä ongelma. Sitten tulikin pitkiä jaksoja ettei hiki haissut ollenkaan. Niin itselläni on että hormoonikierrostakin riippuu haiseeko hiki. Nyt tytär täytti just 12, vielä ei kuukautisia, karvoitus kasvaa ja rinnatkin jo pikkuisen.

Vierailija
6/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödöä en ole vielä hankkinut, koska mielestäni ensisijainen "hoito" olisi säännöllinen suihku. Tyttöä ei meinaa millään saada suihkuun, ei ainakaan päivittäin, jota mielestäni dödön käyttö edellyttäisi. Hän haluaisi jotain hienoa tuoksudödöä ideana peittää hienhaju. Juuei. Ensin katsotaan, jos säännöllinen peseytyminen auttaisi ja vasta sitten apteekista hajustamatonta dödöä, jos tarvitsee.

Vierailija
7/13 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään murrosiän merkkejä. Osta lapselle deodorantti jossa EI ole alumiinia. (apteekki tai terveyskauppa).

Vierailija
8/13 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://deodoranttikivi.net/esittely.htm

Itse tätä aikanaan käytin, mutta ei sopinut, koska tämä ei estä hikoilua. Sen vaan estää hienhajun. Olen niin kova hikoamaan, että ei riitä minulle tämä. Entäs lapselle?

Vierailija
9/13 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaan sisällä mitään "pahuuksia" kuten normi dödö, joten voi huoletta antaa nuoremmallekin. ei haittaa vaikka lapsi innostuisi sitä syömään (olen itsekin uteliaisuuttani joskus maistanut) :D

mulla tulee käytettyä varsinkin kesäisin toppikeleillä. ikinä ei ole pettänyt.

Vierailija
10/13 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassakin tutkittiin, mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Avuksi jokapäiväiset kainalopesut ja dödö, jota ei kyllä ihan joka päivä käytä kuitenkaan. Tyttö nyt tokalla, eikä murrosikä ole näyttänyt enempiä tulon merkkejä kuin tuo hienhaju. Jännä juttu kuitenkin on , että kun tytöllä antibioottikuuri päällä, hiki ei haise lainkaan. Lääkäri ei osannut sanoa varmaa mistä johtuu, ehkä ihon bakteerit tasaantuvat eivätkä tuota hajua tms..

Vierailija
11/13 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dödöä en ole vielä hankkinut, koska mielestäni ensisijainen "hoito" olisi säännöllinen suihku. Tyttöä ei meinaa millään saada suihkuun, ei ainakaan päivittäin, jota mielestäni dödön käyttö edellyttäisi. Hän haluaisi jotain hienoa tuoksudödöä ideana peittää hienhaju. Juuei. Ensin katsotaan, jos säännöllinen peseytyminen auttaisi ja vasta sitten apteekista hajustamatonta dödöä, jos tarvitsee.

Annatko lapsen päättää itse suihkuun menosta? Kamalaa. Meidän pojalla alkoi hiki haista 6 vuotiaana, lekuri määräsi peseytymisen (apteekin pesuaineella) ja hellävaraisen dödön. Dödö ollut vuoden avaamatta kaapissa, suihku vähintään kerran päivässä. Poika ei itsekään halua olla haisuli, menee nykyään oma-aloitteisesti iltapalan jälkeen suihkuun.

Vierailija
12/13 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös vastahakoinen suihkuttelija, mutta tänään meni ilman mutinoita. Ymmärsi nyt miksi suihkussa käydään. Ei halua haista. Myös hiukset ovat alkaneet rasvoittua nopeammin, niiden pesu vähintään 2xvko

Ap

Vierailija
13/13 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13 vuotta eikä vielä haise mutta kuukautiset yms. alkaneet vuosi sitten