Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja nyt sitten äitienpäivänä äitini lohkaisi...

Vierailija
08.05.2011 |

Olimme lähdössä kotiin kylästä pitkälle kotimetkalle. Äitini yhtäkkiä tarrautui vatsanseutuuni kiinni ja sanoi: - ototatkos sinä vauvaa! Täh! En tosiaankaan minä neljän äiti, nelivitonen. En ole mielestäni ihmeemmin edes lihonut. Sanoinkin -En, olen muuten vaan lihava! Johon hän kieltämään lihavuuttani. Oikeasti en ole siis lihava. Mutta kyllä harmitti moinen möläytys. Oli koko kotimatkan tosi kurja olo autossa.

Niin, muuten (äitini ei tiedä) en voisi edes olla raskaana, koska minulla ei ole enää kohtua. Huomasin itsessäni, että tämä asia ei kuitenkaan sitä pahaa oloa tuonut, kun oikein pohdin. Olen lapset jo tehnyt ja sinut sen asian kanssa. Perhe kasassa ja kaikki hyvin. Tuo lähestymistapa oli se kauhistus ja mölaytys lähtiessä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuo reaktiosi on ihan ok :)

Vierailija
2/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä hiertää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että harmittaa! Mielestäni tuo on niitä asioita jotka itse kerrotaan (jos ollaan raskaana) eikä sitä kysellä keneltäkään. Itsekin olen joskus harmistunut tosi pahasti kun tuttava on noin kysynyt ja muistan tuollaiset "ikuisesti". Ja joo terapeutit, vääntäkään nyt joku trauma mulle tästä.

Ap:lle terkut ikätoverilta!

Vierailija
4/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äiti ole yleensä sen verran läheinen?

Vierailija
5/18 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahtunut kun oma äitini samaa kyseli. Että ymmärrän sinua. Mutta en erityisesti ymmärrä mikä siinä kysymyksessä tarkalleen ottaen itseänikin niin tympi, että muistan vieläkin vaikka siitä on ehkä pari vuotta jo aikaa. T. neljäkakkonen, neljän äiti minäkin

Vierailija
6/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole kertonut äidillesi kohdunpoistosta?

Minulla se oli hyvin lähellä vikssa ongelmaisessa synnytyksessä ja siitä on äidin kanssa puhuttu. Koska hän nyt tietää tilanteen, ei tule koskaan möläyttelemään tyhmiä vauva-aiheeseen liittyen.

Vierailija
7/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammakoita joskus pääsee suusta itse keltäkin, ei niistä kannata kauhean suurta numeroa tehdä.

Itse olen saanut useammankin onnittelun "vauvamahani" johdosta, ja vieläpä ihan puolitutuilta ihmisiltä. Eipä sekään kivalta tunnu mutta kaikkeen tottuu...kai...

t. pömppiksen omistaja

Vierailija
8/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittisin että olisit 20-30 vuoden välillä. Mutta jos ikäsi on 45 niin minkä ikäinen äitisi on silloin? Eikö hän saa jo hieman päästelläkin sammakoita suustansa. Minun äitini on 53 ja häneltäkin niitä aika-ajoin pääsee. Laitan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Hän on kuitenkin äitini.

Vierailija
9/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tartutaan kiinni toisen vatsanahkoihin. Vähän sama kuin että kouritaan toisten haaroja ihmetellen, että oletkos sinäkin niitä porsliineja?

Toisten henkilökohtaiseen kuplaan ei ole noin vain asiaa.

Mitä möläytyksiin tulee, niin miksi ihmeessä et mölöyttänyt takaisin, että ei ole kohtua enää, niin olisi äitisi pudonnut takalistolleen.

Vierailija
10/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tartutaan kiinni toisen vatsanahkoihin. Vähän sama kuin että kouritaan toisten haaroja ihmetellen, että oletkos sinäkin niitä porsliineja?

Mitä möläytyksiin tulee, niin miksi ihmeessä et mölöyttänyt takaisin, että ei ole kohtua enää, niin olisi äitisi pudonnut takalistolleen.

Vierailija
11/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äiti ole yleensä sen verran läheinen?

Mutta ei aina. Oma äitini olisi viimeinen kenelle kertoisin henkilökohtaisia asioitani, kuten kohdunpoisto tai sterilisaatio.

Raskauksistanikin olen kertonut isälleni ensimmäisten joukossa ja äidille sitten joskus, jos isä ei ole muistanut mainita.

t. ei ap

Vierailija
12/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno Turhapuro...?

ototatkos

Vierailija
13/18 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tartutaan kiinni toisen vatsanahkoihin. Vähän sama kuin että kouritaan toisten haaroja ihmetellen, että oletkos sinäkin niitä porsliineja? Toisten henkilökohtaiseen kuplaan ei ole noin vain asiaa. Mitä möläytyksiin tulee, niin miksi ihmeessä et mölöyttänyt takaisin, että ei ole kohtua enää, niin olisi äitisi pudonnut takalistolleen.

Siinä häkeltyi niin kovasti, että ei osanntu, kuin sanoa ei, en todellakaan! Sitä kohdunpoistoa en hänelle halua kertoa. Siitä ei tulisi kuin pahaa mieltä jatkossa. Aihe olisi usein esillä ja sen tietäisi kohta ihan koko suku. Mitäpä nämä tällaiset asia kaikille kuuluvat, henkilökohtainen asiani se on.

Niin ja tuskin enää kovin kauan tuollaisia kysellään, kun on tämä ikä näin. Ja mielestäni kun minulla ei ole edes sitä pömppistä...

Mutta ehkä se olis se mekko malli, mikä hämäsi. Mutta olisi voinut ola tarttumatta kiinni. Ja ajatella tarkemmin.

Äitini ei ole vielä kovin vanha, ei pitäisi mennä vanhuuden höperyyteen... Vai liekö ollut aina moista... Hän on vasta vähän yli 60, sai minut siis nuorena. Siihen aikaan avioiduttiin nuorena ja hankittiin lapsia nuorempana, kuin nykyisin.

Kiva oli lukea näitä, mitä olitte täällä kertoneet ajatuksianne. Eilen menin sitten jo jonkin ajan päästä nukkumaan, kun sain tuuletettua töämän ulos. Tätä olikin jatkettu täällä tänäänkin.

T. ap

Vierailija
14/18 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi anoppi (minulla ei ole äiti enää elossa) äitienpäivälounaalla utelemaan että milloinkas te teette lisää lapsia.. Meillä on siis yksi lapsi ja toisesta ei olla edes puhuttu, itse pidän itseäni sen verran huonona tässä hommassa että omasta mielestäni tuo yksi riittäisi, luultavasti en saa tätä yhtäkään kasvatettua kunnolliseksi...

Mutta niin. Anoppi siis alkoi utelemaan lastentekosuunnitelmia ja minulla paloi hermot. Siinä vaiheessa kun miehen veljen vaimo yhtyi uteluun, paloivat hermoni kunnolla ja sanoin heille että jos enää ikinä utelevat noin henkilökohtaista asiaa, eivät ole tervetulleita luoksemme silloin kun minä olen paikalla..

Joo, ampui yli reippaasti, mutta ainakin lopettivat utelemisen. Ja onhan se henkilökohtainen asia.

Ei se yrittäminen tai yrittämättömyys kuulu minun mielestäni muille kuin meidän ydinperheelle eli käytännössä minulle ja miehelleni..

Ja olen tietoinen että saan paskaa tästä teiltä niskaani. Minunlaisteni ei pidäkään lisääntyä jne. mutta pointtini olikin että ymmärrän ap:ta.

Vierailija
15/18 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen aikuisen tytön äiti, jolta on myös kohtu poistettu. Minullekin on sanottu odotatko vauvaa, kun noita makkaroita on vyötärölle tullut.

Vierailija
16/18 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei varmaan ole ollut äitiä, joka on vaatinut aina tietää kaikki asiasi, lukenut päiväkirjasi ja kirjeesi, mollannut ja vähätellyt, manipuloinut perhettään kahdenkin viikon mykkäkouluilla? Onnentyttö.

No mutta sinullahan se hyvä äitisuhde on.

Vierailija
17/18 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen aikuisen tytön äiti, jolta on myös kohtu poistettu. Minullekin on sanottu odotatko vauvaa, kun noita makkaroita on vyötärölle tullut.

ja on hyvä äitisuhde minulla ja äidilläni, mutta ei me nyt hemmetti mennä toisiamme mahasta tai mistään muustakaan nappaamaan kiinni.

Ja meilläkin saa päästellä sammakoita suustaan, itse siinä olen sen verran mestari että Suomen sammakkokanta kuolisi ilman minua, mutta kyllä mun mielestä erityisen tökeröistä sammakoistakin saa loukkaantua. Mutta kuitenkin siitä loukkaantumisesta pitää sanoa sille joka on sen sammakon päästänyt suustaan, että sammakon päästelijä voi pyytää sammakkoaan anteeksi.

(kyllä oli varsinaisen hauskaa käyttää sanaa sammakko mahdollisimman usein)

Vierailija
18/18 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotanko ja jankkas ja jankkas monta kertaa. Mulla oli siiderituoppi kädessä ja lapsettomuushoidot kesken. Tuntui tosi pahalta sanoa ainakin 3 krt ei, voitko lopettaa tälläisen puheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän