Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan harrastukset

Vierailija
23.03.2011 |

Sain vauvakahvilassa kummeksuvia katseita kun kerroin meidän harrastuksista: Maanantaisin vauvakahvila, tiistaisin vauvajumppa, keskiviikkoisin vauvauinti ja torstaisin muskari. Viikonloppuisin mennään yleensä käymään isovanhemmilla tai kavereilla, harvoin ollaan kotona. Muut äidit oli vähän ihmeissään että eikö tossa ole liikaa harrastuksia, ei vaan mun mielestäni. Mä ainakin vien vauvani kaikkiin mahdollisiin harrasteisiin että se saa mahdollisimman paljon virikkeitä ja siitä tulee fiksu ja liikunnallinen :) Mun mielestä kotona jumittaminen on vaan saamattomuutta. Eihän se lapsen kanssa ole siellä edes mitään tekemistä. Tuijottaa vaan valkoisia seiniä ja tuplakupla-valaisinta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen onneksi itse päättää mikä sopii heille parhaiten.

Meille sopii myös erittäin hyvin, että vietämme sosiaalista elämää. Päivittäin on jotain ohjelmaa. Muskaria, vauvauinti, kahvit kaverilla, kavereiden tapailua avoimessa.

Se ei tarkoita ettemmekö olisi koskaan kotona. Nämä "harrastukset" vievät aikaa yleensä aamupäivän. Päivällä olemme jo kotona syömässä ja unilla. Vauvauinti vie pari tuntia kerran viikossa illalla.

Vierailija
2/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asutaan Espoossa. Vauva sopii sisustukseen jos se makaa burberry-viltillä ja hymyilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva keikkuu mukana, ei se siitä mitään ymmärrä, istuuko se ammeessa vai uitetaanko sitä altaassa, tai istuuko äiti ostoskeskuksen kahvilassa vai mammakahvilassa.

Vierailija
4/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille äitiys ja sen mukanaan tuomat asiat eivät ole aina niin yksinkertaisia..Esim.se että joutuu olemaan paikoillaan ja rauhottumaan kotona,on vaikeata.Kyllähän nämä harrastukset ovat enemmän äidille kuin vauvalle =)Vauva ei tarvitse harrastuksia =9vaan äiti

Vierailija
5/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt olla möllöttänyt vauvan kanssa kotona 10 kuukautta ja hyvin on mennyt :-) Yhtäkään harrastusta ei ole. Mielestäni kyläily ei ole harrastus...

Vierailija
6/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva keikkuu mukana, ei se siitä mitään ymmärrä, istuuko se ammeessa vai uitetaanko sitä altaassa, tai istuuko äiti ostoskeskuksen kahvilassa vai mammakahvilassa.

Onhan siinä suuri ero ja sen huomaa vauvakin onko hän kylpyammeessa vai uima-altaassa. Vai millanen saavi teidän kylpyamme on? Meillä perus malli eikä siinä mahdu sukeltamaan eikä kyllä me vanhemmat mahduta siihen seisomaan ja pitämään lasta sylissä siellä veden alla.

Oletko koskaan kuullut/lukenut kuinka hyvää vauvauinti tekee lapsen motoriikalle?

Vierailija
7/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan "harrastukset" ovat minusta kivoja, varsinkin äidille, enkä näe, että tuollaisessa rimpsussa olisi mitään erityisen pahaa. Vauvojen harrastuksethan ovat vain hauskaa yhdessäoloa ja toisten vauvojen katselemista, kestoltaan 30min max. Vauvakahvilaa en laskisi harrastukseksi.

Kotona jumittaminen on mielestäni ihan perseestä, jokainen tekee kuten tykkää ja toiset jopa viihtyvät. Itse en erityisemmin.

Vierailija
8/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan ihmisestä kiinni. Itse olisin menossa vaikka joka päivä jonnekin, mutta olen huomannut, että MINUN vauvani on äreä ja itkuinen, jos olemme olleet menossa monta päivää peräkkäin. Se kun on vielä niin pieni, ettei päiväuniaikaa voi aina minuutilleen arvata ja sitten on meno keskeyttänyt joskus unet tms.

Kaiken tyytyväisin vauva on silloin, kun olemme käyneet korkeintaan vaunulenkillä ja se on saanut ryömiä kotona lattialla ja ollaan kahdestaan vähän laulettu tai jumpattu. Mutta eihän tuollaista joka päivä äidin pää kestä, joten kompromissinä käydään vauvajumpassa ja kahviloissa muutaman kerran viikossa.

Vierailija
9/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä haittaakaan varmaan ole, jos niitä ei ole liikaa. Tärkeintä lienevät rutiinit ja tutut ihmiset ja ympäristö.

Laulella ja lorutella voi vauvan kanssa kotonakin, vauvauinnista itse en perustanut kun meidän esikoisemme hermostui hälystä ja säätämisestä, mitä siihen liittyi.

Vierailija
10/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja einesruokia vedetään, kun aina pitää olla menossa.

Vierailija
11/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kanssa kävin vauvauinnissa ja hänestä tuli uimari. Tokan kanssa kävin vauvamuskarissa ja hänestä tuli pianisti. Kolmannen kanssa otetaan rennosti ja reissataan. Ehkä hänestä tulee suvereeni maailmanmatkaaja.

Vierailija
12/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin vien vauvani kaikkiin mahdollisiin harrasteisiin että se saa mahdollisimman paljon virikkeitä ja siitä tulee fiksu ja liikunnallinen :)

Mun vauvasta tulee sit varmaa tyhmä ja laiska, kun olla möllötetään vaan kotona!;) eikä käydä esim. vauvauinnissa, vauvakahviloissa tai muskarissa!

kyllä meillä kotonakin on tekemistä mm. leikkimatto, helistimiä, kirjoja tms...

Vierailija
13/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat on täynnä kaikentietäviä 25 v ekan lapsen kans vouhottavia äitejä jotka tietää kaikesta kaiken...hohhoijaaa...tässä iässä (38 v)on maailmaa koluttu elämä koulinu ja roinat ja omaisuudet kerätty,rehellisesti ei voi vois vähempää kiinnostaa niitten seura,astiastot löytyy ja mukava anoppi,ei kiitos vauvakahviloille ja sille porukalle

Vierailija
14/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä noin yli 30-vuotiaita oli aika monta meikäläisen porukoissa.

Itsekin harrastin kaikenlaista, muskaria, uintia yms, mutta ne olivat kyllä omaksi mielenvirkeydeksi, eivät lapsen kehittämiseksi. Jos joku oikeasti kuvittelee, että näin vauvasta tulee jotenkin parempi kuin kotona olevasta, niin väärin luulee.

Vierailija
15/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en käy missään ja vituttaa se kykkiminen, niin ettei viitsisi kättäänkään nostaa.

Vierailija
16/16 |
23.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilat on täynnä kaikentietäviä 25 v ekan lapsen kans vouhottavia äitejä jotka tietää kaikesta kaiken...hohhoijaaa...tässä iässä (38 v)on maailmaa koluttu elämä koulinu ja roinat ja omaisuudet kerätty,rehellisesti ei voi vois vähempää kiinnostaa niitten seura,astiastot löytyy ja mukava anoppi,ei kiitos vauvakahviloille ja sille porukalle

ja täytyy sanoa, että siis nuoremmasta ja HUONOITEN KOULUTETUSTA päästä. Valitettavasti. Ei se haittaa muuten, mutta kun ketään muuta ei olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan