Maatilan emäntiä?
Kysymys teille, jolla omaa lypsykarjaa tms.
Missä teillä pienet lapset on lypsyn/aamu- tai iltanavetan aikana? Siis olettaen että navetta on omassa pihapiirissä.
Meille on perheenlisäystä tulossa, ja vähän kauhistuttaa, että miten saadaan miehen kanssa maatilan pito ja kaikki muu hoidettua, kun lapsi on mukana kuvioissa...
Kommentit (25)
Itse olen maatilalta kotoisin, enkä mennyt mielelläni navettaan, koska siellä haisi niin pahalta. Mahtaako haju tarttua vaunuihin?
Meillä asui mummu ja ukki samassa taloudessa, joten mummu katsoi lasten perään navetta-ajan eikä tarvinnut mennä hajuun.
Ei kyllä uskois että oot maatilalta.. kyllä se on pääasiassa se aiv-rehu mikä etenkin talvella haisee voimakkaimmin. Ja muutenkin siinä sekoittuu se lanta, se rehu ja muu lehmänruoka. Ja se on ihan tottumuskysymys.
t. toinen maatilalta kotoisin oleva, enkä myöskään käynnyt navetassa allegian vuoksi!
olen ollut pienestä pitäen karsinassa ja aina kun mahdollista traktorin kyydissä. Turvallistahan se ei ole ollut, mutta muuta vaihtoehtoa ei ole ollut. Pieniä luunmurtumia ja vastaavia on tullut, mutta se on elämää. Veljien kanssa ollaan taitavia kiipeilijöitä, koska karsinasta haluttiin pois. Meillä ei ollut videoita navetassa. Onko teillä minkälainen navetta?
Hieholla on mukava ratsastaa ja katolle on kiva kiivetä
Isompana rattaissa valjailla kiinni.
tai itkuhälytin kuulet millon herää sisällä ja tiedät mennä katsomaan. Aamunavetta ainakin onnistuu
Ap kysyi nätisti neuvoa muilta vastaavassa elämäntilanteessa olevilta ja saa vastaukseksi tuollaista kiukuttelua! Höh.