Kutsu ristiäisiin...
Meidät on kutsuttu mieheni kaverin vauvan ristiäisiin. En tunne lapsen äitiä lainkaan, miehen sitäkin paremmin, ikävä kyllä...:-(
Tämä mies on jo pitempään halunnut minun tutustuvan vaimoonsa ja vaimokin on kuulemma ilmaissut kiinnostuksensa. Minua taas ei voisi vähempää kiinnostaa tämä uusi ystäväpariskunta. Ei minulla mitään vaimoa vastaan ole, mutta mies on pahemman luokan petturinilkki ja kaiken lisäksi miehelleni velkaa aikamoisen summan rahaa, josta vaimo tuskin tietää mitään kuten ei mistään muustakaan miehen elämään liittyvästä asiasta.
Huoh. En haluaisi sekaantua tuon perheen elämään mitenkään enkä halua mihinkään välikäteen. En halua tutustua ihmiseen, jonka elämästä tiedän asioita joita en voi hänelle kertoa. Pakko sinne ristiäisiin kai on mennä, kun mies jo auliisti otti kutsun vastaan. Voi blääh...
Miten sitten kauniisti kiertää lähemmät tuttavuusviritelmät?
Kommentit (3)
Marssimaan ristiäisiin ja ilmoittamaan tuoreelle äidille, että emme sitten ole kiinnostuneita ystävyydestä teidän kanssanne, koska miehesi on kusipää, velkaa meille ja pettää sinua? Vai pitäisikö kenties sanoa vieläkin suoremmin? ;)
Vai pitäisikö mieheni puhua kaverinsa kanssa ja kertoa, että minä inhoan häntä ja siksi perummekin tulomme heidän juhliinsa? Tai kenties voisimme pyytää miestä etukäteen varoittamaan vaimoaan, ettei nyt vaan ala hieroa ystävyyttä minun kanssani...
Heh. Jos kerran suoraan pitää sanoa, niin noinhan se sitten pitäisi tehdä, eikös niin?
Ap
"Tottakai soitellaan ja tavataan, katotaan vaan sopiva aika, meillä on vaan niin paljon kaikkee nyt päällä, että voi venyä".
Ja jos tää pariskunta saa sovittua jotain, niin edellisenä päivänä tekstarilla perut. Eiköhän ne pian kypsy hoksaamaan, että jotain on pielessä.
Tosiaan, suoraan on aika mahdoton loukkaamatta sanoa meidän kulttuurissa tuollaisia.
Lähinnä ehkä näin: Meillä on jo elämä niin täynnä kaikkea, eikä tahdo jäädä aikaa edes vanhoille ystäville ja sukulaisille. Olette ihan mukavia ihmisiä, mutta syvempää ystävyyssuhdetta ei nyt voi perustaa.
Kauheen tönkön kuuloista ja loukkaavaakin. Itse yrittäisin vain sujahtaa verukkeilla pois tilanteista, vaikka aika suorana ja reiluna pidänkin itseäni.
Niin ja jos miehen kaveri tenttaa, niin mies saisi mun puolesta sanoa ihan selvät syyt, nuo pettämiset sun muut, että tuntuu epämiellyttävältä olla epärehellinen vaimoa kohtaan, ku te kerran tiedätte nuo ja vaimo ei. Vaimoa turha loukata enempää.
Mikä ihme ihmisiä vaivaa kun eivät saa sanottua kenellekkään sitä yksinkertaistakaan asiaa??? Sitten täällä saa harva se päivä lukea mutinaa..