Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töiden haku ahdistaa kotonaolon jälkeen

Vierailija
07.05.2011 |

Olen ollut kotona tekemässä ja hoitamassa lapsiani nyt neljä vuotta. Sitä ennen opiskelin ja olin oman alani töissä. Tutkinnon suoritin loppuun äitiysloman aikana. Nyt olisi aika palata työrintamalle ja pelottaa hirveästi. Tuntuu että olen ihan pudonnut kelkasta. En tiedä osaisinko yhtään mitään jos töitä saisin. Suurin osa asioista on unohtunut ja varmaan monet muuttuneetkin. Miten tällaiseen entiseen kotiäitiin suhtaudutaan? Muistelen vaan itse että ollessani töissä erästä tällaista tapausta (oli 5 vuotta poissa työelämästä) halveksittiin ja hänelle naureskeltiin selän takana kun oli hommat vähän unohtuneet. Olen siis miesvaltaisella alalla. Tuskin edes saan töitä enää.

Muistan myös nuoruudestani kuinka kavereiden kotiäiti-äitejä halveksittiin ja pidettiin jotenkin tyhminä kun olivat vaan kotona. Heitä pidettiin jotenkin normaalielämästä vieraantuneina. Nyt olen itse sellainen mutta en koe että olen normaalista elämästä vieraantunut. Ahdistaa vaan kun tietää miten jotkut suhtautuvat kaltaisiini.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 5 v kotona, kävin vuoden töissä välissä. Nopeasti pääsin taas kärryille perhevapaiden jälkeen, eikä kukaan naureskellut. Tosin nyt haluan taas pois :-/

Vierailija
2/6 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan se pelottaa palata töihin pitkän vapaan jälkeen. Mutta vaihtoehtoja ei juuri ole, jos ylipäätään aikoo joskus työssä vielä käydä. Älä mene liian suurin elkein, vaan mene sellaisena kuin olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset takaisin kelkan kyytiin, koettu on! Älä pelkää suotta, ymmärrän kyllä tunteesi, koska itsekin painin samanlaisten ajatusten kanssa.

Se on ihan paskapuhetta että putoaisi kärryiltä, jotkut vaan jauhaa sitä mantraa koska selittelevät siten itselleen ja muille, että pakko on töihin mennä vaikka kersat on pieniä.

Kotona viettämäsi aika on kullanarvoista sun lapsille ja sulle myös. Huomaat sen sitten kun taas painat työelämässä...

Vierailija
4/6 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun meidän äiti oli aina kotona. Mutta taitaa olla erilaiset piirit.

Vierailija
5/6 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaisin vaan pääpystyssä niinkuin tuhannet muutkin äidit.

Vierailija
6/6 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala kerrallaan, ensin keskityt töiden hakemiseen, sitten kun paikan saat (varmasti saat) keskityt töiden tekemiseen. Ei kai ne uudet työkaverit sulle vuosikymmeniä jaksa naureskella, että "tuo oli joskus kotona lastensa kanssa" :) Ei tuo työelämä sellaista ydinfysiikkaa ole, ettei siinä pärjäisi pienen tauon jälkeen... ellet sitten ole ydinfyysikko... ;)