ratsastajat, kuka osaa sanoa miten tasot menevät
Eli alkeis, jatko 1, 2, 3, ...vai miten? Onko nuo helppo C, B jne noissa samoissa systeemeissä? perusmerkki
Kommentit (5)
mä en ainakaan tiedä noista enää mitään.
Terv. hopeamerkin suorittanut v. 1986
Meillä ainakin alkeis- ja jatkokurssin jälkeen ratsastuksenopettaja arvioi ratsastajan taitotason ja laittoi sitten sellaiseen ryhmään, jossa ratsastajat osasivat suunnilleen yhtä paljon. Samassa ryhmässä saattoi olla 2 vuotta ja 7 vuotta ratsastaneita. Tyttö taas on käynyt tallilla, jossa oli noita I, II, ja III tason tunteja, mutta mulle ei vielä ole oikein auennut mitä ne käytännössä meinaa. Lähinnä noita tasoryhmiä on tarvittu, kun on ratsastettu pois rästitunteja tai varattu loma-aikojen ylimääräisiä tunteja ja meidän tyttö on vielä aina niillä helpoimmilla tunneilla. Ei oo tarvinnut sen enempää vaivata niillä päätään.
Helppo C, helppo B jne ovat kilpailuluokkia. Niillä ei periaatteessa ole paljoakaan tekemistä ratsastustuntien kanssa.
Merkkisuoritukset on sit kans erikseen. Ratsastustunneilla voi käydä vaikka hamaan tappiin suorittamatta merkin merkkiä. Jonkun hopeamerkin itse suoritin joskus 90-luvulla, mutta en kyllä yhtään muista edes mitä sen eteen piti tehdä :P
Helppo C, helppo B jne ovat kilpailuluokkia. Niillä ei periaatteessa ole paljoakaan tekemistä ratsastustuntien kanssa.
perusmerkki/he C, mietin vaan miten hyvä pitää sellaisen olla, kilpaillutko?
ap
He C ohjelma: http://www.sunpoint.net/~ratsastajat/seura/tekstit/kouluohjelmat/C1.htm
Ja perusmerkin suoritusohje:
www.ratsastus.fi/.../30198_Merkkisaannot_1.10.2010_VIRALLINEN.pdf
Jos noi sujuu, niin ei kun sekaan vaan. Ei mikään kauhean vaativa juttu, jos jollain tapaa nyt osaa ratsastaa ja hevosen hoitaa.