kannattaako asuntosijoitus?
me saatiin meidän asunto hintaan 199000€
oikea arvo oli 240 000€ kun rakennettukin vastikään 2007.
ajateltiin että saatas hyvä hinta jos vaihdetaan tää pois joskus.
Noh mutta, kannattaako lisäksi ostaa vaikka yksiö ja laittaa vuokralle? onko hyviä vuokralaisia olemassa? mulla itsellä vanhempien kautta kokemusta vain juopoista.
Kommentit (3)
ja yhden vinkin annan siitä, että kun etsii vuokralaista kannattaa se etsiminen tehdä itse. Meillä ollut jo useampia vuokralaisia ja ollaan käytetty välittäjää etsimään vuokralainen ja sitten etsitty myös välillä itse. Ja 2/3 välittäjän löytämistä vuokralaisista on ollut hankalempia tapauksia, eli ongelmaa vuokranmaksussa, asunnon kunnossa jne. Kun taas ne meidän itse valitsemat vuokralaiset on tähän asti olleet kaikki oikein hyviä vuokralaisia. Eli kun etsit vuokralaista, niin valitse vuokralainen itse, äläkä luota välittäjään.
Mekin olemme etsineet vuokralaiset itse yhtä kertaa lukuunottamatta ja kertaakaan ei ole tullut hs. huteja vaan hyviä ja pitkäaikaisia vuokralaisia, just oltiin muuten yhden valmistujaisjuhlassakin!
Hyvä tapa on käydä haastattelemassa mahdollista vuokralaista hänen edellisessä asuinpaikassaan, jos sellainen on. Aina se ei ole mahdollista, mutta jos on, kannattaa nähdä vaivaa - se kertoo jo paljon ja osa kieltäytyy heti kättelyssä jolloin olemme todenneet että hepä eivät sitten ole vuokralaisehdokkaitakaan.
mutta oletko ajatellut että jossain teidänkin sitten täytyy asua ja vastaavasti sen toisenkin asunnon arvo eli hinta teille päin on noussut.
Sijoitusasunto kannattaa aina, se on yksi varmimmista tavoite taata tuotto omaisuudelle, sillä asuminen on ihmisen perustarve. Hyviä vuokralaisia löytyy, kun viitsii nähdä vaivaa etsimiseen ja sitä varten on kehitetty erilaisia palveluitakin. Ei ole ongelma. Mars asuntokaupoille!