Jos ajat suurinta sallittua nopeutta autolla ja joku ohittaa sinut, mitä tunnet/ajattelet?
Kommentit (63)
väistän kyllä suosiolla imbesillin alta
Kun on tehokas auto, ohi on vaikea päästä. sitten ne joutuu nolona luovuttamaan.
Kun on tehokas auto, ohi on vaikea päästä. sitten ne joutuu nolona luovuttamaan.
LOPETA HETI NOIN VAARALLINEN JA LAPSELLINEN IDIOOTTIMAISUUS, vaarannat vain sen kaaharin ohella kaikkien turvallisuutta!
mutta mua harvemmin ohitellaan koska ajelen itse tavallisesti 5-10 km/h yli rajoituksen.. eli tosiasiassa n. 3-5 km/h ylinopeutta kun mittariheitto otetaan huomioon.
Tietyissä paikoissa pidän pilkun tarkasti kiinni rajoituksista, esim tiheillä asuinalueilla (pientaloja vieri vieressä tms.) sekä koulujen yms. läheisyydessä. Olenpa minäkin syyllistynyt tuohon ohittavan auton "kiusaamiseen" tässä muutama vko sitten mutta tapaus oli mielestäni niin törkeä etten voinut katsoa sitä ohitusta sivusta. Pidin siis itse nopeuden tasan 50 kun koulun vieressä ajeltiin. Tässä tiellä myös keltainen viiva molemmin puolin sekä koulun kohdalla suojatiestä vielä merkkivalot varoittamassa. No, kun oltiin ajettu n. 100 m sitä 50km/h niin eiköhän juuri siinä ennen koulun suojatietä, keltaisella viivalla, lähde uudenkarhea katumaasturi miehekkääseen ohitukseen, peräti kolmen auton ohitukseen. Itse letkan ensimmäisenä näin peilistä että nyt joku idiootti lähti tässä ohi. Painoin kaasua kunnolla ja päästin tämän maasturin ohi juuri ja juuri ennen suojatietä. Palasi todella jyrkästi leikaten omalle kaistalle viimehetkellä. Tööttäsin vielä ja näytin sormimerkkiä, KYLLÄ! Saipahan tällä kertaa pollea maasturimies kokea ettei se alhainen nopeus tarkoita sitä ettei kaasuakin osaa painaa ja ettei ihan missä kohtaa tahansa kannata ohi lähteä. Käämit vaan paloi kun itse koittaa kunnioittaa lasten turvallista kulkemista ja sitten joku ääliö tulee..
T. Alfistinainen
ohittajaan tai ylipäätään kanssaliikkujaan, niin eihän sitä muuta ehtis ajatellakaan. Jos menee ohi, niin sitten menee. Se on voivoi ja lämmin leipä.
Jos nyt liikenneturvallisuus olennaisesti vaarantuu ja ohitus on itsemurhatyyliä, niin voi hetkellisesti kilahtaa.
Tai on sillä kiire.Mutta jos roiskauttaa mun tuulilasiin kuraa yms niin ajattelen heti et vitun kaahari.
aja koskaan suurinta sallittua nopeutta -ajan aina sitäkin kovempaa.
On hyvin harvinaista että ohitseni ajetaan.
hetkellisesti ärsyttää ko. henkilön sitoutumattomuus yhteisiin sääntöihin. "Mielenosoitukselliset" ohitukset silloin, kun ajan itse suurinta sallittua nopeutta ottavat päähän hieman enemmän.
Päiväni ei kuitenkaan mene pilalle :).
Paitsi yks päivä oli ohituskieltoalue ja siinä mut ohitettiin samoin edelläni ajava rekka. Näkyvyys oli huono ja ohi vaan painettiin. 15 km päässä olinkin sitten melkein tämän ohittelijan takana. Aattelin, et turhaan teit vaarallisia ohituksia ja poltit bensaa. Siinä sitä nyt meikäläisen eessä mennään :D
Oispa mutkan takana poliisi ja sakottais.. =)
Olen itse kuljetusalalla ja sen verran järkeä päähän tullut vuosien saatossa etten turhaan itselleni sakkoja ota. Jos niin kiire on ettei malta ajaa rajoitusten mukaan, niin pitää lähteä aiemmin. Ylinopeussakot ovat vain omaa tyhmyyttä. Juuri nämä ylinopeutta turhaan ajavat yleensä sitten vinkuvat kun poliisi on tyhmä ja inhottava.
harvoin joku ajaa ohi mutta sittenpähän ajaa. Aivan sama onka alla Lada tai Corvette -menkööt ihan rauhassa.
että olisit sinäkin ohittelija organisoinut ton sun matkan paremmin, niin ei tarvitsis ohitella muka ajan säästämiseksi - kiire on yleensä aina oma vika. Tosiasiassahan kyllä tiedän, että ohittelijat tykkää ohitella, se antaa heille vallan ja hallinan tunteen.
Mut joskus oon kyllä säikähtänyt, kuten viimeksi, kun vastaantulevalta kaistalta joku lähti ohittamaan, kun olimme kaikki ylittämässä siltaa. Meinas tulla oikeasti pissat housuun, kun samalla kaistalla kaahaa joku hullu idiootti eikä ole mitään minne väistää.
Mut toisaalta olen liian herkkä liikenteessä muutenkin. Esimerkiksi Oulun jälkeen Haukiputaalle mentäessä on leveäkaistainen tie, jossa ihmiset ohittelee toisiaan niin, että välillä olen ihan sekaisin, että montako autoa tässä on vierekkäin. En tiedä ottaako muut kuskit siitä mitään stressiä, mut minusta se näyttää joskus lähes kaaosmaiselta, kun molemmilta kaistoilta lähdetään ohittelemaan.
kävelette kaupungilla ja joku hitaampi kävelee edessänne niin tokihan te ohitatte hänet sen enempää miettimättä.
Maantiellä ihan sama juttu mutta suuren vastuun kanssa.
Jos ajat suurinta sallittua nopeutta autolla ja joku ohittaa sinut, mitä tunnet/ajattelet?
siinä pitäisi ajatella, muuta kuin tehdä osansa ohituksen turvallisuuden eteen. Kuten ohitusten yhteydessä aina.
Ei kiinnosta urpojen mielipiteet
se urpo olet kun haittaat muitten ajamista. Lienee pienille aivoillesi liian vaikeaa toki moinen!
Koitan olla ruiskimatta kuraa tuulilasillesi kun ajan ohi.
Koita kestää, ei elämästä kato anneta arvosanaa.
olen ehkä kerran ohittanut yhden auton sellaisella tiellä ja sekin siksi, että olin varmaan 10min ajanut ukon perässä reilusti alle nopeusrajoituksen ja mulla oli kuumat pizzat autossa ja oli kiire kotiin syömään niitä, heh. =D Vitutti että juutuin sunnuntaiautoilijan taakse. Protestina ohitin sen lopulta.
Jos on useampi kaista niin ohitan useinkin. Jos rajoitus on 55-65, niin kyllä on 70 mittarissa. Tosin varmistan aina myös etten ole ainut kaahaaja tiellä, tyyliin jos nyt joku poliisi jossain on piilossa, niin jonkun toisen auton nopeus on aina omaani nopeampi. EIkä siihen muuten mitään mersua tarvita. Ajan autoa jossa 4 sylinderin moottori ihan tarpeeksi sillä lähtee, ne rajoitukset on niin alhaisia.