Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilta tuli kirjallinen valitus melusta :-(

Vierailija
07.05.2011 |

Postiluukusta laittoi lapun aamupäivällä, että voisimmeko olla hiljempaa, kun hän tekee vuorotyötä ja pitäisi nukkua.

Olemme asuneet tässä 3 kk, ja ennen tätä tuo samainen alakerran naapuri on hakannut kattoonsa useasti.

Meiltä ei kuulu koskaan mitään muuta kuin lapsen aiheuttamaa ääntä, meillä asuu vain minä ja juuri 2 v. täyttänyt lapsi. Lapsi juoksentelee ja hihkuu ja juttelee, pääasiassa vielä omaa siansaksaansa. Tänään aamupäivällä lapsi ei edes melunnut sen kummemmin, aamupalan jälkeen katsoi lastenohjelmia hetken, ja kokosi nuppipalapeliä. On korkeintaan saattanut ottaa muutaman juoksualkelen.

En soita musiikkia tai huudata telkkaria enkä ole muuton jälkeen edes siirrellyt huonekaluja tms., siis hänen täytyy tarkoittaa lasta. Ja hiljaisuuden eli klo 22 jälkeen lapsi on jo nukkumassa.

Tuohan on aiheetonta valitusta, käsittääkseni normaaleja lapsen aiheuttamia ääniä ei lasketa meluksi, varsinkaan päiväsaikaan. Ja jos lapsi joskus esim. kipeänä itkee öisin, ei sille pahemmin mitään mahda, kuin yrittää rauhoitella.

Tiedän ettei naapurin valitukset johda mihinkään, mutta ärsyttää vaan, koska emme ole tehneet mitään väärää. Muuttakoot muualle jos ei lapsen ääntä kestä. :-/

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että lappu ottaa päähän, mutta miksi itket täällä.

Jos et mitään aijo muuttaa (tavoissasi) ja jos tiedät toimineesi oikein.

Meillä on lapsia ja asumme kerrostalossa -alimmaisessa kerroksessa, koska tiedän, että lapsista lähtee ääntä. Ja omasta kokemuksestanikin tiedän, että ärsyttää se töminä, mikä pikku jaloista kuuluu.

TV:tä katsellessaan lapset usein tapsuttavat jalallaan lattiaa / kolisteleeko leluilla lattiaa, tekeekö lapsesi niin. Se ääni on tosi ärsyttävä.

Tiedän, että tuo kaikki kuuluu elämisen normaaleihin ääniin, mutta kohteliaisuutta naapureita kohtaan voi toki noudattaa (enkä tarkota mitään kotona kusisukassa istumista).

Me olemme opettaneet lapset että eivät kolistele turhaan ja, että ymmärtävät että on naapureita ja äänet kuuluu. Ja meillä on pieniä lapsia. 1 v 4kk käytökseenkin voi vaikuttaa leluvalinnoilla, matot lattialla (ei toki koko lattiapinta-ala ole peitettynä). Juoksuleikkien kieltäminen ja ohjaan lapsia muuhun toimintaan.

Mielestäni kerrostalossa saa ja kuuluu elää ihan normaalisti MUTTA naapurit huomioon ottaen. Minä ainakin pahoittelen (tarpeettakin) naapureille meiltä mahdollisesti kuuluvaa meteliä. Ajattelen, että näin naapurit ymmärtävät, että ymmärrän, että meiltä kuuluu ääntä ja tajuan, että se voi häiritä naapureita ja näin pyrin ylläpitämään hyviä suhteita naapureihin.

JA kyllä meillä on kokemusta 2 kerroksessa asumisesta ja siitä, että naapurit valittavat / hakkaavat pattereita jne. Minä kävin juttelemassa heidän kanssaan ja sen jälkeen tilanne oli ihan ok. Ja heillekin pahoittelin aina tasaisin väliajoin meiltä kuuluvaa meteliä. Onneksi nykyään asumme alimmaisessa kerroksessa ja kämppä on hyvin äänieristetty.

minä kyllä uskon että varoitus on tullut ihan aiheesta. Kannattaa vaan tarkistaa nyt oikeasti niitä omia tapojaan.. Jos se naapuri on asunut talossa ennen teitä, niin varmaan tietää että minkä verran sieltä teidän asunnosta pitäisi normaali asumisella kuulua ääniä hänen asuntoonsa. Ja valitettava tosi asia on se että lasten kiljahtelut, kolistelut yms. mihin ei välttämättä vanhemmat kiinnitä huomiotakaan ei kuulosta naapureille kovin kivalta..

Kyseessä ei ollut varoitus, vaan pelkkä naapurin postiluukusta laittama lappu. Minulla on lapsi, ja lapset ovat joskus kovaäänisempiä kuin aikuiset. Mutta lapsen äänet kuuluvat normaaleihin elämisen ääniin, varsinkin kun nukumme aina hiljaisuuden aikana. Emme siis aio muuttaa elämäntapojamme, jotka ovat täysin normaaleja, lapseni ei tosiaan hulluna hypi ja remua täällä. Minulla ei ole mitään syytä pelätä varoitusta isännöitsijältä, sillä jos naapuri ottaa isännöitsijään yhteyttä, tämä tulee sanomaan ettei hänellä ole oikeaa aihetta valittamiseen.

Vierailija
102/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku mulle rupeais valittaa siit mitä metelii lapset päivällä pitää(siis sitä tavallista elämistä)niin kyllä mä pitäisin sitä ihan vaan valittajan ongelmana.Sellaisen ihmisen kannattaisi muuttaa itse!Milloin 2-vuotiaat lapset varpaisillaan oppisivat sipsuttelemaan naapurin sedän mieliksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitus vaan tuollaisesta harjalla hakkaajasta ...jos ei kestä asumista kerrostalossa niin muuttoa sitten vaan....ei kai omassa kodissaan ruveta päivällä hiipiin vaan sen takia että alakertalaisen työvuorot ovat mitä ovat....kyllä mullekin joskus naapuri valitti kun hänen vauvansa nukkuu ulkona niin mun lapset (eikä muutkaan)eivät saisi olla leikkimässä ulkona silloin vaan heidän pitää mennä siksi aikaa sisälle...what????ei kerrostalot ja rivitalot toimi vaan omilla ehdoilla jos haluaa täydellistä rauhaa niin omaan taloon vaan jonnekin korpeen,nih.

Vierailija
104/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka luulet,että se ei kuulu,mutta kyllä se on sellasta perkeleen jytinää,että okast pois.

mitä sinne kuuluu. Päiväsaikaan saa vaikka mennä norsumarssia aamusta iltaan, koko perheen voimin! :DD

eikä typerät lapsesi niitä opi,kun vanhemmat ovat tuollaista roskasakkia.

oma äitisi on aikalailla epäonnistunut yksilö, älä vie hänelle kukkia huomenna. Säännöt on sööntöjä, voi voi.

Ja ps. Asutaan ok-talossa ;)

Vierailija
105/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen.

Vierailija
106/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoo niin voi sitä siellä asunnossaan metelöidä päiväaikaan ihan vapaasti, mutta älä sitten valita jos naapurikin metelöi päiväaikaan kun sun lapsi nukkuu päikkäreitä, tai se on kipeänä..

Kyllä sitä vähän vois oikeasti miettiä naapuriaankin välillä..

Vierailija
107/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päivällä saa ihan oikeasti hiukan elämisen ääntä kuulua, ei kukaan voi vaatia että naapurit elävät vuorotyöläisen rytmin mukaan. Minä teen vuorotyötä ja nukun korvatulpat käden ulottuvilla. Jos jotain mökää kuuluu, laitan vain tulpat korviin. Ottaahan se päähän jos joku tekee remonttia ja poraa seiniin niin että ikkunat helisevät mutta kyllä sellainen nyt vain on siedettävä, kunhan ei nyt viikkoja putkeen poraa.

Ap:n naapurissa on minusta tällä kertaa vika jos valittaa jo imuroinnistakin. Ihanko oikeasti te olette sitä mieltä ettei saisi imuroida päivällä silloin kun haluaa? Lasten askeleet, lattialla leikkiminen, pianon soitto jne kuuluvat normaaliin elämään ja niitä tulee naapurien sietää päiväsaikaan. Tietenkin kerrostalossa tulee elää naapureita kunnioittaen mutta niinhän ap on mielestäni tehnytkin.

Vierailija
108/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän tarvitse varpaillanne olla yhden tyypin vuoksi. Kyllä päivällä saa normaalia elämisen ääntä kuulua.

vastaa viestiin tiputtamalla naapurin postilootaan korvatulpat ja viesti että käytä näitä jos häiritsee.

älä ole moksiskaan tuollaisesta.

Vierailija
109/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoo niin voi sitä siellä asunnossaan metelöidä päiväaikaan ihan vapaasti, mutta älä sitten valita jos naapurikin metelöi päiväaikaan kun sun lapsi nukkuu päikkäreitä, tai se on kipeänä..

Kyllä sitä vähän vois oikeasti miettiä naapuriaankin välillä..

Onneksi asun itse omakotitalossa, lapsi saa olla lapsi, eikä tarvitse opettaa tuijottamaan pelkästään piirrettyjä. Jotta olisi naapureiden vuoksi hiljaa.

Normaali 2v lapsi saattaa ottaa juoksuaskelia, saattaa vähän kiljahtaakin yms. Mutta tuskin yksi ainoa lapsi saa niin kauheaa melua aikaiseksi ettei naapuri pystyisi nukkumaan. Tuo ap:n naapuri olisi varmasti kauhuissaan jos minä muuttaisin perheeni kanssa naapuriin. Kolmas lapsi tulossa, lapset eivät kyllä ihan mitä vain saa tehdä, mutta en minä kiellä heitä olemasta lapsia. :)

Vierailija
110/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita sen postiluukusta :) auttaa paremmin kuin täällä..

Vierailija
111/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asutte muualla kuin ylimmässä kerroksessa? Kuka on niin hölmö? Jo minun tyttärelleni katsottiin suoraan yläkämppä opiskelukaupungista. Helposti löytyi.

Vierailija
112/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat joko lapsettomia, läskipulla-pleikkari lasten äitejä TAI ovat unohtaneet millainen on NORMAALI 1-2vuotias.

Ensin lähtevät kävelemään ja sitten juoksemaan, juokseminen on NORMAALIA.

SIsällä joukseminen yleensä opetetaan pois, mutta ei se nyt tuon ikäisenä vielä perille ole mennyt ja miksi pitäisikään olla.

Mitä h**vetin haittaa teidän mielestä on 2 vuotiaasta joka ottaa muutaman juoksuaskeleen?

Maanantaina soitat isännöitsijälle ja ilmoitat turhista valituksista, sen jälkeen marssit naapuriin ja sanot että olet tehnyt isännöitsijälle valituksen häirinnästä, syynä lattiaan hakkaaminen harjanvarrella sekä toistuva turha valittaminen.

Vierailija
113/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laita sen postiluukusta :) auttaa paremmin kuin täällä..

Joo no kyllä minä hänelle kirjoitin vastineen valitukseensa. Ihan asiallisen.

Vierailija
114/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko oikeasti, että esim. pk-seudulla kaikilla on mahdollisuus asua muualla kuin kerrostalossa? Hei haloo, kerrostalossa voi myös asua ihmisiä, joilla ei oo varaa asua muualla. Ja heitäkin voi häiritä ne teidän ns. normaalin elämän äänet.

Vierailija
115/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko oikeasti, että esim. pk-seudulla kaikilla on mahdollisuus asua muualla kuin kerrostalossa? Hei haloo, kerrostalossa voi myös asua ihmisiä, joilla ei oo varaa asua muualla. Ja heitäkin voi häiritä ne teidän ns. normaalin elämän äänet.

Niin, voi häiritä kyllä. Mutta kun sanoin että esim. minun taaperoni ei ole normaalia mitenkään vilkkaampi tai kovaäänisempi, niin miten käytännössä ehdottaisit toteuttamaan tuon ettei taaperoni häiritsisi naapureita? Kyse ei todellakaan ole kovasta melusta, ja naapurin onni ettei tässä asu vaikka viisilapsinen perhe.

Vierailija
116/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleeni, että näillä naapureilla on aina välillä bileet jotka kestävät pikkutunneille saakka. Kuuluu kovaäänistä humalaista puhetta ja välillä huutoja, lisäksi kovaäänistä musiikkia yms. Lapsi ei ole mökään herännyt mutta itse olen. Sehän on hiljaisuuden aikana tapahtuvaa möykkää ja hänkään ei ota meitä huomioon, joten minä taidankin seuraavalla kerralla kun heillä on bileet, laittaa lapun postiluukusta.

Vierailija
117/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama homma, kaksi lasta ja alakerran naapuri valittaa koko ajan lasten äänistä. Ja kyllä meillä lapset saa leikkiä. Meillä ei myöskään soiteta musiikkia tai muuta. Ja aina mennään kasin jälkeen nukkumaan ja sitten on hiiren hiljaista.

Mä en enää jaksa valittaa siitä. Kerran kun lapselle oli kurkunpääntulehdus ja yski yöllä, niin tämä naapuri hakkas patteria. Hohhoijaa, ei lapsen yskimistä voi lopettaa. Tosin käytiin välillä partisilla ottamassa raikasta happea ohjeiden mukaan.

Jos ei kestä elämän normaaleja ääniä kerrostalossa, nin muuttakoot ne maalla.

Vierailija
118/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siis en jaksa välittää. (kirjoitin valittaa..)

Vierailija
119/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neronleimasu tää on?

Miksi asutte muualla kuin ylimmässä kerroksessa? Kuka on niin hölmö? Jo minun tyttärelleni katsottiin suoraan yläkämppä opiskelukaupungista. Helposti löytyi.

:D

Vierailija
120/129 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalit asumisen äänet nyt vaan kuuluu kerrostaloon, ihan oma valintansa jos on valinnut itselleen vuorotyön. Jos pidätte hiljaisuutta niinä aikoina kuin järjestyssääntö vaatii, ei naapurilla ole mitään varaa vaatia mitään muuta.